۶۴۰ بازرسی از مراکز توزیع غذایی گناوه انجام شد
۶۴۰ بازرسی از مراکز توزیع غذایی گناوه انجام شد

گناوه – ایرنا – مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: در اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی تا هفتم فروردین ۶۴۰ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی این شهرستان انجام شده است.

علیرضا یوسفی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح بسیج سلامت نوروزی با هدف کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ در تجمعات و مراکز پرتردد و همچنین جلوگیری از بروز مشکلات بهداشتی و اپیدمی بیماری‌های قابل انتقال از آب و غذا از ۲۵ اسفند ماه در سطح شهرستان اجرا شده است و تا ۱۵ فرودین ماه ادامه خواهد داشت.

وی اظهارداشت: در این راستا از  ۶۴۰ بازدید صورت گرفته توسط کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان و  ۲۳ مورد  گشت مشترک با سایر ادارات ،  ۲۰۶ اخطاریه بهداشتی به اماکن متخلف داده شد و ۶۵ مورد به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

یوسفی ضمن تقدیر از مسئولان اصنافی که نکات بهداشتی را رعایت و با بازرسان بهداشت محیط همراهی کرده‌اند، گفت: از آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی تا هفتم فروردین ۲ مکان متخلف در زمینه بهداشتی در شهرستان گناوه پلمپ شده است.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای گناوه با تأکید بر حفظ سلامت آب آشامیدنی افزود: در راستای حفظ سنجش سلامت آب آشامیدنی بخصوص در زمان حضور بی شمار مسافران نوروزی در شهر، ۲۱۳ مورد کلرسنجی و ۲۱ مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی انجام  شده است.

وی عنوان داشت: در راستای سنجش درجه خلوص روغن در رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها تاکنون  ۱۳۸ مورد سنجش پرتابل صورت گرفته است.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: از آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی تاکنون ۳۱۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل‌ مصرف از اصناف جمع‌آوری‌شده است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از نقاط گردشگرپذیر جنوب کشور است.