بوشهر- مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: اردوی جهادی دامپزشکی به منظور ارائه خدمات رایگان با عنوان شهید جمهور در سه شهرستان استان بوشهر برگزار می‌شود.

گناوه آنلاین؛

مهدی تنگستانی مکان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای برگزاری اردوهای جهادی دامپزشکی و ارائه خدمات رایگان به جامعه روستایی و عشایری، اردوی جهادی دامپزشکی یادواره شهید آیت الله ابراهیم رئیسی (شهید جمهور) با همکاری دهیاری و سپاه امام علی (ع) تنگستان در روستاهای بازویی و کناربابایی شهرستان تنگستان برگزار شد.
مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر افزود: در این اردوی جهادی دام‌های منطقه بر علیه بیماری‌های PPR و برسلوز واکسینه و همچنین سمپاشی بدن دام‌ها و اماکن دامی نیز در راستای مقابله با بیماری تب کریمه کنگو انجام شد.
دکتر تنگستانی با اشاره به رایگان بودن خدمات ارائه شده گفت: در این اردوی جهادی تعداد ۸۸۵ رأس دام بر علیه بیماری PPR و ۱۸۸ رأس دام بر علیه بیماری برسلوز، هشت قلاده سگ‌های گله بر علیه بیماری هاری واکسینه هزار و ۷۷۰ متر مربع جایگاه دام و بدن ۸۸۵ رأس دام نیز سمپاشی انجام شد.
وی عنوان کرد: طی انجام عملیات واکسیناسیون و سمپاشی آموزش‌های چهره به چهره به دامداران در راستای پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو ارائه شد.
مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: تا پایان هفته جاری برگزاری ۲ اردوی جهادی دیگر تحت عنوان شهید جمهور در شهرستان‌های دشتستان و کنگان در دستور کار قرار دارد.

کد خبر ۶۱۱۹۹۳۳