بوشهر – معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان بوشهر گفت: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در استان بوشهر اجرا شد.

گناوه آنلاین؛

به گزارش خبرنگار مهر، مهرناز اسکندری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تنبلی چشم یا آمبلیوپی نوعی اختلال است که دید را کاهش می‌دهد و پیشرفت آن باعث کم بینایی یا نابینایی می‌شود.
وی اضافه کرد: از آنجایی که امبلیوپی بیماری به علت ظاهر سالم چشم قابل تشخیص نیست و تنها راه پیشگیری از تنبلی چشم، تشخیص به موقع عوامل ایجاد کننده آن است
معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان بوشهر از شروع غربالگری بینایی کودکان ۳تا۶ سال در سال جاری خبر داد و گفت: این برنامه در پایگاه‌های سنجش بینایی در سراسر استان اجرا می‌شود.
اسکندری ادامه داد: والدین دارای کودک سه تا ۶ سال با مراجعه به پایگاه‌های سنجش بهزیستی و مراکز مثبت زندگی و مراکز بهداشت در سطح استان می‌توانند کودکان خود را در قالب این طرح مورد سنجش بینایی قرار دهند.
استفاده از ابزارهای نوین
وی استفاده از ابزارهای نوین را در این سنجش و غربالگری را یادآور شد و خاطر نشان کرد: ما در این استان غربالگری بینایی را با استفاده از چارت E و همچنین با استفاده از دستگاه‌های غربالگری اپتیک پلاس با کمترین زمان ممکن به انجام می‌رسانیم.
اسکندری یادآور شد: این برنامه از ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سراسر کشور کار خود را آغاز کرده و تا پایان سال جاری ادامه دارد که در مراکز بهداشت و مراکز مثبت زندگی و پایگاه‌های دائمی در بهزیستی شهرستان‌ها انجام می‌شود.
معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان بوشهر اذعان کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۰۷۳۷ کودک در برنامه فوق غربال شده‌اند که ۲ هزار و ۷۴ نفر به اپتومتریست (سطح دوم) ارجاع داده شده که ۳۵۰ کودک آمبلیوپ تشخیص داده شده است.

کد خبر ۶۱۲۰۱۹۶