همه سرکاریم؛ چه کسی حرفشان را باور می‌کند
همه سرکاریم؛ چه کسی حرفشان را باور می‌کند
خبر این بود، «زمین فرودگاه گناوه تغییر کاربری به مسکونی داده شده و سندش به مسکن و شهرسازی منتقل شده است.» همین دو خط کافی بود تا ولوله‌ای در میان فعالین و آگاهان اجتماعی و مردم گناوه بر پا شود.

همه سرکاریم؛ چه کسی حرفشان را باور می‌کند؟

 

گناوه‌آنلاین؛ الیاس احمدحسینی- خبر این بود، «زمین فرودگاه گناوه تغییر کاربری به مسکونی داده شده و سندش به مسکن و شهرسازی منتقل شده است.» همین دو خط کافی بود تا ولوله‌ای در میان فعالین و آگاهان اجتماعی و مردم گناوه بر پا شود.

نارضایتی‌ از تغییر کاربری زمین فرودگاه گناوه شبکه‌های اجتماعی را زیر رو کرد و گوش مدیران ارشد استان را تیز کرد.

خیلی زود احمد محمدی‌زاده استاندار واکنش نشان داد و در دیدار با جمعی از مردم گناوه تاکید کرد زمین فرودگاه برای فرودگاه باقی می‌ماند و دستور دیوار کشی دور زمین را داد.

▪تجربه نشان داده است این‌ نشست‌ها و قول و وعده‌ها و دستورات بدون پشتوانه منطقی بازی سیاسی است و هدف تنها آرام کردن فضا و دست به سر کردن مردم است.

▪ استانداری و مسکن و شهرسازی از یک سال پیش شش دانگ حواس‌شان به زمین فرودگاه بود و چگونگی تغییر کاربری آن را در پنهانی بررسی می‌کردند و خوب هم پنهان ماند اما دیوارهای پر موش سیستم باعث شد تا خبر تغییر کاربری درز کند.

اما چرا زمین فرودگاه را انتخاب کرده‌اند؟

مقامات دولتی در استان و‌ گناوه بشدت از طرف رییس جمهور تحت فشار هستند که چرا نتوانسته‌اند حتی «زمین» پروژه مسکن ملی در گناوه را بعد از دو سال به سرانجام برسانند!

تنها دستاورد دستگاه عریض و طویل استانداری و مسکن و شهرسازی برای ساخت مسکن ملی در شهرستان گناوه آغاز ساخت و ساز در دل کوی بعثت نوروزآباد بود که با هزار تهدید عملی شد. زمین ۲ هزار متری در دل نوروزآباد قرار بود «فضای سبز» شود اما وقتی کمبود زمین پروژه‌ها را زمین گیر کرد اهالی کوی بعثت تاوان آن را پرداخت کردند.

ساخت مسکن ملی در دل نوروزآباد امروز آسیب‌‌ها و خسارت‌ها اجتماعی و زیست محیطی خود را نشان نخواهد داد اما با پارک اولین ماشین و ساکن شدن اولین سهامدار فاجعه آغاز خواهد شد.

 

با گذشت زمان در طی دو سال اخیر ثابت شده است مدیران هیچ تجربه، تخصص و نوآوری در زمینه مدیریت ندارند.

مدیران ناتوان برای برون رفت در کوتاه مدت کوتاه‌ترین راه را انتخاب می‌کنند.

قفلی که بر درب فرودگاه زده‌اند از چند جهت مدیران ناکارآمد را فارغ خواهد کرد. مطالبات مردم گناوه برای ساخت فرودگاه پتکی بود که اکثر مدیران را تهدید می‌کرد و حالا با مسکونی شدن آن داستان فرودگاه و مطالبات مردم به پایان خواهد رسید و از سویی در کوتاه مدت رضایت بالادستی‌ها هم جلب خواهد شد.

▪اما چرا نباید دلخوش به این نشست‌ها و بیانیه‌ها باشیم؟

همین سال گذشته بود (اردیبهشت ۱۴۰۱) که محمدی‌زاده استاندار و صفری فرماندار گناوه در مصاحبه با خبرگزاری فارس با تاکید گفتند زمین فرودگاهِ گناوه به مسکن ملی تبدیل نخواهد شد و زمین برای پروژه مسکن ملی تهیه و آماده شده است.

▪کسانی که سنگ استاندار و فرماندار را بر سینه می‌زنند و مرتب نشست با مقامات مسئول دارند، یک بار بپرسند زمین تهیه شده برای اجرای مسکن ملی در گناوه کجاست؟ چطور هنوز یک سال نگذشته خبر «تغییر کاربری» زمین فرودگاه گناوه و انتقال سند آن به مسکن و شهرسازی به رسانه‌ها درز کرده است؟

▪خبر تغییر کاربری زمین فرودگاه سوهان اعصاب اهالی گناوه شد و خبرنگاران در نشست خبری با رئیس کل دادگستری استان بوشهر در گناوه به مناسبت روز خبرنگار، به زوایای مختلف تغییر کاربری پرداختند.

یکی از خبرنگاران گفت: طبق اخبار موثق تشریفات قانونی برای انتقال سند انجام نشده، مهرانگیز رئیس کل به دادستان گناوه دستور ورود و بررسی و برخورد با قانون‌شکنان را داد.

تجربه دو سال اخیر نشان از این دارد که تیم دولت در استان توان اجرای طرح‌های کلان و زیربنایی را ندارند و بنابراین توصیه می‌شود با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های خلق‌الساعه داشته‌های مردم را بر باد ندهند.

همین که کارهای روزمره و پیش پا افتاده اداری را با هزار اما و اگر انجام می‌دهند راضی هستیم.

  • نویسنده : الیاس احمدحسینی
  • منبع خبر : گناوه‌آنلاین