تیم ملی ایران فوتبال ایران در شرایطی دیدار رفت برابر ازبکستان را با تساوی به پایان برد که برخی اشتباهات فردی بازیکنان و البته تفکرات امیر قلعه نویی یک برد شیرین را از بین برد.

گناوه آنلاین؛

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان در هفته ششم مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ روز سه شنبه ۲۲ خرداد و در ورزشگاه آزادی تهران رو در روی هم قرار می‌گیرند.
در جدول گروه E تیم‌های ایران و ازبکستان با ۱۳ امتیاز و به دلیل تفاضل گل در رده‌های اول و دوم قرار گرفته‌اند و پیروزی در این بازی برای هر دو تیم در جهت صدرنشینی بسیار اهمیت دارد.
تیم های ایران و ازبکستان در تاریخ ۳۰ آبان ۱۴۰۲ در تاشکند رو در روی هم قرار گرفتند که در این بازی با اینکه ایران توانست نیمه اول را با دو گل رامین رضائیان و مهدی طارمی با برتری به پایان برساند اما در نیمه دوم دو گل دریافت کرد تا بازی با نتیجه تساوی دو بر دو به پایان برسد.
همین اتفاق نقدهایی را به تیم امیر قلعه نویی وارد کرد که چرا باید بازی دو بر صفر جلو افتاده را در نیمه مربیان به حریف واگذار کند. هر چند سرمربی تیم ملی پس از این دیدار اشتباهات فردی بازیکنان را دلیل این اتفاق عنوان کرد اما تفکرات او هم می توانست مانع از مساوی شدن بازی شود.
در ادامه این مطلب به برخی اشتباهاتی که از سوی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در دیدار رفت با ازبکستان صورت گرفت و منجر به از دست رفتن دو امتیاز شد پرداخته ایم.
در همان دقایق ابتدایی بازی موقعیتی خوبی برای ایران شکل می‌گیرد و در حالی که توپ در اختیار سردار آزمون قرار دارد او موفق به دریبل بازیکن مقابل خود نمی‌شود و توپ در اختیار بازیکنان ازبکستان قرار می‌گیرد.
در حالی که میلاد محمدی و مهدی ترابی هم در نزدیکی آزمون بودند اما این دو بازیکن هم نمی‌توانند از «اوستون ارونوف» توپ ربایی کنند و این موقعیت برای ایران از دست می‌رود.

بازیکنان خط دفاعی ایران در دیدار رفت مقابل ازبکستان اشتباهات زیادی داشتند. در یکی از این موارد توپ از خط دفاع برای سعید عزت اللهی ارسال می‌شود و زمانی که توپ به او می‌رسد با دخالت بازیکن ازبکستان، هافبک ایران نقش بر زمین می‌شود و اعتقاد به اعلام خطا از سوی داور داشت که اینگونه نشد و در ادامه توپ در حالی که به سامان قدوس می‌رسد این بازیکن در اقدامی عجیب توپ را مجدداً به عزت اللهی که روی زمین افتاده پاس می‌دهد و همین امر موجب می‌شود که بازیکنان ازبکستان صاحب توپ شوند و دخالت شجاع خلیل زاده هم باعث توپ ربایی برای ایران نمی‌شود و در نهایت با بی دقتی بازیکن ازبکستان توپ با اختلافی زیاد از بالای دروازه ایران به بیرون می‌رود.

در صحنه‌ای دیگر و زمانی که توپ در اختیار بازیکنان ایران قرار داشت در شروع مجدد بازی دچار اشتباه می‌شوند و بازیکن ازبکستان با ضربه سر، هم تیمی خود را صاحب توپ می‌کند در ادامه و با یک پاس تک ضرب دیگر بازیکن این تیم را صاحب توپ می‌کند و در حالی که شجاع خلیل زاده در پست خود حضور نداشت فضای خوبی برای مهاجم ازبکستان به وجود می‌آید که با دخالت سامان قدوس و میلاد محمدی این بازیکن نمی‌تواند ضربه خوبی به توپ وارد کند و بیرانوند به راحتی توپ او را در آغوش می‌گیرد.

در صحنه به ثمر رسیدن گل دوم و تساوی برای ازبکستان شکاف زیادی بین بازیکنان ایران در خط دفاع و مخصوصاً از ناحیه راست ایجاد می‌شود و در حالی که رامین رضائیان از بازیکن مقابل خود جا مانده بود توپ از سمت راست ازبکستان برای «ایگور سرگئیف» سانتر می‌شود و در نبود مدافعان ایران او به راحتی و با یک ضربه دروازه بیرانوند را برای دومین بار باز می‌کند تا حساب کار مساوی شود.

باید دید کادر فنی و مشاوران امیر قلعه نویی برای بازی برگشت توانسته اند این کمبودها و نقایص خطوط سه گانه تیم ملی را برطرف کنند یا نه. هر چند که دیدار برابر هنگ کنگ نشان داد که ساختار دفاعی تیم ملی همچنان مشکل دارد و بازیکنان حریف شرقی به راحتی به دروازه پیام نیازمند نزدیک شدند.

کد خبر ۶۱۳۱۸۲۸