سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به برگزاری دیدار پایانی این تیم در مرحله دوم انتخابی جام جهانی گفت: بازی سختی برابر ازبکستان خواهیم داشت اما تلاش می کنیم با پیروزی زمین را ترک کنیم.

گناوه آنلاین؛

به گزارش خبرنگار مهر، امیر قلعه نویی در نشست خبری قبل از بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان گفت: باید از اصحاب رسانه که با نقد خود باعث پیشرفت ما شده اند، تشکر کنم. مطلب دیگر من گلایه است که مربوط به بالاتر از فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان می‌شود چون می دانم چقدر مهدی تاج و هاشمی کمک می‌کنند. با این حال در سفری که به هنگ کنگ داشتیم هیچکس با ما همکاری نکرد.
سعید مهری را برای دیدار با ازبکستان نداریم
او ادامه داد: دغدغه ام ریکاوری بازیکنان است که همین باعث شد روز گذشته یک بازیکن مصدوم شود و سعید مهری را از دست دادیم.
سرمربی تیم ملی ایران افزود: وقتی وارد کشور چین شدیم یک هموطن گفت چرا تیم ملی کشورمان باید اینگونه سفر کند و پرواز چارتر نداشته است. ما به او توضیح ندادیم اما به هر حال ما وظیفه داریم مردم خود را شاد کنیم.
او درباره دیدار با ازبکستان گفت: ازبک ها سرمایه گذاری زیادی کرده اند. آنها پیشرفت خوبی در فوتبال پایه داشته اند و تیم بزرگسالان آنها هم با توجه به همین موضوع پیشرفت زیادی کرده است‌.
محکوم به پیروزی هستیم
قلعه نویی افزود: با وجود تمام این سختی‌ها می‌خواهیم پیروز از زمین خارج شویم ما پنج صبح وارد ایران شدیم و دو روز ریکاوری را از دست دادیم اما باید بازی فردا را ببریم. به هر حال نتایج خوبی گرفتیم به طوری که دو بازی مانده به پایان مرحله گروهی، توانستیم صعود را قطعی کنیم.
ازبکستان را آنالیز کرده ایم
سرمربی تیم ملی ایران ادامه داد: حریف خود را عصر امروز در خطوط مختلف آنالیز کردیم و امیدواریم بتوانیم نتیجه بگیریم. باز هم امیدوارم مسئولان به فکر تیم ملی در مرحله بعدی باشند.
قلعه نویی درباره جوانگرایی صورت گرفته با وجود عدم داشتن ستاره جوان در لیگ برتر گفت: به عنوان مثال تیمی مانند ژاپن که از بازیکن جوان استفاده می‌کند حداقل آن بازیکن ۵۰ تا ۶۰ بازی در رده باشگاهی داشته است. با این حال جوانانی که آورده ایم ما را به آینده امیدوار کرده است.
سن و سال یک عدد است
او افزود: سن و سال یک عدد است، شما می‌بینید بازیکنی مانند احسان حاج صفی در لیگ سخت و قدرتی مثل یونان بازی می‌کند و عملکرد درخشانی هم از خود نشان می‌دهد.
جوان گرایی باید در باشگاه‌ها انجام شود
او ادامه داد: در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ هم سن برای ما یک عدد است. به هیأت رئیسه فدراسیون هم گفتم میانگین سنی لیگ ما حدود ۲۷ سال بوده که زیاد است. این کار باید در باشگاه‌ها انجام شود. با این وجود از بازیکنان جوان تیم ملی مانند با بصیادمنش، حزباوی، جلالی و … راضی هستیم.
برخی از دوستان از فوتبال روز دنیا اطلاعی ندارند
سرمربی تیم ملی در رابطه با انتقاد از نتایج به دست آمده با توجه به پیشرفت در فوتبال آسیا گفت: وقتی انتقادات منصفانه باشد من با آن مشکلی ندارم و استفاده خواهم کرد، اما یک تعدادی هستند که علیه قلعه نویی هستند، فوتبال علمی و مدل آن عوض شده اما گویا دوستان از فوتبال دور بوده اند.
از تجربیات پیشکسوتان استفاده می‌کنم
او ادامه داد: من با پیشکسوتان در ارتباط هستم و رابطه خوبی با آنها دارم و مشورت می‌گیرم، حتی برای اعلام لیست بازیکنان از ساعت‌ها وقت می‌گذارم و از تجربیات این پیشکسوتان استفاده می‌کنم.
او افزود: انتقاد چیز خوبی است، اما نه اینکه از روی غرض باشد، این خیلی مهم خواهد بود که تیم ملی هجومی بازی می‌کند، بازی قبلی ۶ گل داشت، مردم متوجه این شدند ک سبک بازی ایران عوض شده است، اما متاسفانه یک سری افراد هستند که فقط برای دیده شدند این صحبت‌ها را انجام می‌دهند.
ایرادهایی داریم که باید بر طرف کنیم
سرمربی تیم ملی افزود: ما یک سری ایرادهایی داریم که باید برطرف کنیم، من زمانی در سپاهان با تنها دو دفاع وسط موفق شدیم رتبه دوم جدول را به دست آوریم، تاکنون تیم ملی دو بار بدون تمرین به مسابقات رفته و در هر دوبار در زمان مربیگری من بوده است و این افراد موضوعات را در نظر نمی‌گیرند. من فکر می‌کنم مشکل آقایان من هستم.
او افزود: شاید چون ۲۰ سال دور از فوتبال بوده اند اینگونه انتقاد می‌کنند که خودنمایی کنند. به هر حال مهم نیست و از آنها هم باید تشکر کرد.
در جام جهانی بازیکنی دعوت خواهد شد که آماده باشد نه جوان!
او خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم ما در همه چیز جلوتر هستند، لیست یازده نفره ما در هنگ کنگ سه سال و نیم میانگین تیم ملی را کاهش داد، در مرحله سوم و حتی جام جهانی اعلام می‌کنم که اولویت حضور در تیم ملی آمادگی بازیکنان است، جوانگرایی وظیفه باشگاه‌ها است.
لیاقت مردم بیشتر از این حرفاست
او در پایان گفت: ما در خیلی مسائل از کشورهای دیگر بهتر بوده ایم مخصوصاً در ریکاوری بازیکنان؛ خداراشکر که در این یک سال گذشته نوع رفتار طوری بوده که کاملاً روند تیم ملی تغییر کرده است. از بازیکنان با تجربه تشکر می‌کنم که خیلی خوب از جوانان حمایت کرده اند و فضا طوری شکل گرفته که بازیکنان جوان آنها را به عنوان برادر بزرگ‌تر می‌بینند. ما یک تیمی هستیم که همه با هم رفاقت داریم، این مردم لیاقتشان بیشتر از این حرف‌ها است.

کد خبر ۶۱۳۲۴۳۶