تیم ملی فوتبال ایران برای صعود مقتدرانه به مرحله بعدی انتخابی جام جهانی به دنبال پیروزی برابر ازبکستان است. اما دو بازیکن استقلال و پرسپولیس در تیم حریف می‌توانند برای تیم ملی مشکل‌ساز شوند.

گناوه آنلاین؛

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در هفته پنجم و پایانی مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ امروز سه شنبه ۲۲ خرداد در ورزشگاه آزادی به مصاف ازبکستان می‌رود. دیدار رفت دو تیم با نتیجه تساوی ۲ به ۲ به پایان رسید و ملی پوشان ایران به دنبال پیروزی در این بازی هستند تا با صدرنشینی گام به مرحله بعدی بگذارند.
ایران و ازبکستان در گروه E در هر دو بازی رفت و برگشت موفق به شکست دادن ترکمنستان و هنگ کنگ شدند و حالا برای صدرنشینی رو در روی هم قرار می‌گیرند. تیم ملی ایران و تیم ملی ازبکستان تاکنون ۱۳ بار به مصاف هم رفته‌اند که حاصل این بازی‌ها ۱۰ برد برای تیم ملی ایران، یک برد برای تیم ملی ازبکستان بوده و نتیجه دو بازی این دو تیم هم با تساوی به پایان رسیده است. در این بازی‌ها جمعاً ۲۳ گل به ثمر رسیده است که سهم تیم ملی ایران ۱۸ گل و سهم تیم ملی ازبکستان ۵ گل است.
علی دایی، مهدی طارمی و سردار آزمون ۳ بازیکن ایران هستند که هر کدام با ۳ گل زده بهترین آمار را برابر ازبکستان دارند و آزمون و طارمی می‌توانند در این بازی آمار فردی خود را برابر این تیم بهبود ببخشند.

هر دو تیم در ۱۰ بازی اخیر خود تنها برابر قطر و آن هم در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ تن به شکست داده اند و در سایر دیدارهای خود شکستی را تجربه نکرده اند. تنها پیروزی ازبکستان برابر ایران به تاریخ ۲۴ آبان ۱۳۹۱ بر می‌گردد که این تیم در ورزشگاه آزادی موفق به شکست دادن ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ شد.
«اوستون ارونوف» و «جلال الدین ماشاریپوف» دو بازیکن تیم ازبکستان هستند که به واسطه حضور در دو تیم پرسپولیس و استقلال تهران از سایر نفرات این تیم برای ایرانی‌ها شناخته تر محسوب می‌شوند.
«عبدالرئوف بوریف» به دلیل حضور در تیم المپیک ازبکستان و «عمر اشمورودوف» به دلیل مصدومیت کاروان ازبکستان را در سفر به ایران همراهی نکردند و در طرف مقابل امیر قلعه نویی تنها سعید مهری را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.
اشتباهات بازیکنان در خط دفاعی علاوه بر بازی رفت دو تیم در دیدارهای اخیر هم نمایان بوده است و باید دید کادرفنی چه تدبیری برای خلاءهای موجود در ترکیب تیم ملی ایران به وجود خواهد آورد. قضاوت این بازی برای عهده «کیم جونگ هیوک» از کره جنوبی است و این دیدار از ساعت ۲۰:۳۰ برگزار می‌شود.

کد خبر ۶۱۳۲۰۳۴