سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با ابراز رضایت از عملکرد شاگردانش در دیدار پایانی مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی برابر ازبکستان گفت: موقعیت های زیادی ایجاد کردیم اما به گل نرسیدیم.

گناوه آنلاین؛

به گزارش خبرنگار مهر، امیر قلعه نویی پس از تساوی بدون گل سه شنبه شب تیم ملی فوتبال ایران برابر ازبکستان در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی به خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس ورزشگاه آزادی گفت: از مردم تشکر می کنیم که تا ثانیه آخر تیم را تشویق کردند. من از بازیکنانم هم تشکر ویژه دارم.
او افزود: این بازی در حالی برگزار شد که فصل لیگ برتر تمام شده بود و سپس با شرایطی سخت با پروازی حدودا ۲۰ ساعته در رفت و برگشت به هنگ کنگ برگشتیم. به طور مثال امین حزباوی با ۲۰ سال سن می گوید احساس می کنم بدنم خالی کرده است و نمی توانم مقابل ازبکستان بازی کنم. به همین خاطر باید از بازیکنانم تشکر کنم بخصوص از بزرگترهای تیم که در هر دو بازی توانستند خوب باشند.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: در نیمه اول خوب نبودیم که علت آن می تواند خستگی باشد. در نیمه دوم با توجه به موقعیت هایی که دادند شوت به دروازه و امید به گل بالایی داشتیم. در نظر بگیرید که ازبکستان هم در حال پیشرفت است.
امیر قلعه نویی ادامه داد: مشکل دیگری که داشتیم مربوط به لژیونرها بود که اول ماه به پایان لیگ رسانده بودند و سپس با چند روز استراحت تمرین کردند. این در حالی است که لیگ برتر دوازدهم خرداد تمام شد و سیزدهم سوار هواپیما شدیم که پرواز سنگینی هم بود در مجموع با در نظر گرفتن این موارد خوب بودیم.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران افزود: یکسری اهداف داریم که همان را ادامه می دهیم اینکه مردم از تساوی با ازبکستان شاید ناراضی باشند نشان می دهد با سرعت بیشتری در حال پیشرفت هستیم. به هرحال در مرحله بعدی یقینا خیلی بهتر از اینها باید بازی می کنیم. ما در نیمه دوم با وجود تمام مواردی که بابت ریکاوری و پایان فصل گفتم باید بگویم خیلی خوب بودیم.
قلعه نویی در ادامه خاطرنشان کرد: از امید گل خوب و گردش توپ خود در نیمه دوم گفتم اما در مجموع باید بگویم شرایط ما خوب نبود. به هرحال امیدوارم لیگ آینده به تیم ملی کمک کند. ما دوره قبل در مرحله ای بودیم که شاید حذف می شدیم اما الان دو بازی اخرمان تدارکاتی شد.
وی ادامه داد: البته در مرحله بعدی نفراتی مثل قایدی، محبی، قلی زاده و … هم اضافه می شوند که به ما کمک می کنند که قطعا باید بهتر از اینها باشیم.
او در ادامه بار دیگر از قدرت ازبکستان گفت و یادآور شد: وقتی ارونوف و ماشاریپوف وارد فوتبال شدند تأثیر خودشان را در تیم های قهرمان و نایب قهرمان گذاشتند. این نشان می دهد چقدر تیم خوبی هستند ازبکستان حدود ۱۲ سال است که سرمایه‌گذاری می کند و پیشرفت بسیار محسوسی داشته است.
قلعه نویی درباره زمان آغاز رقابت های فصل آینده لیگ برتر و ابهامات در برگزاری آن با توجه به نبودن VAR گفت: یکسری مشکلات درون سازمانی وجود دارد اما لزومی ندارد بیرون از تیم بگویم. باید خودمان را تطبیق دهیم. سرمربی تیم ملی ایران ادامه داد: یکسری بازیکن داریم که لژیونر هستند و باید آن ها را تطبیق دهیم. ما برنامه های زیادی داریم که باید ابتدا ببینیم چه اتفاقی در برنامه ریزی ها رخ می دهد.

کد خبر ۶۱۳۳۸۷۰