آمریکا عامل اصلی شکست سازمان ملل برای احقاق حقوق مردم فلسطین است
آمریکا عامل اصلی شکست سازمان ملل برای احقاق حقوق مردم فلسطین است

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: آمریکا به عنوان حامی بی قید و شرط رژیم صهیونیستی و عامل اصلی شکست سازمان ملل برای احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین است.

گناوه آنلاین؛

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به دیدار کارگزاران کنگره ملی شهدای استان لرستان با مقام معظم رهبری در هفته جاری اظهار داشت: رهبر حکیم انقلاب اسلامی در این دیدار نکات تحلیلی در رابطه با مسائل روز جهان اسلام یعنی مسئله و موضوع فلسطین بیان فرمودند.
امام جمعه گناوه افزود: در شرایط کنونی رژیم کودک کش صهیونیستی به تعبیر رهبر معظم انقلاب مانند مار زخم خورده است و شکستی را که در اثر حملات فلسطینی‌ها و مقاومت متحمل شده که قابل ترمیم نیست.
وی ادامه داد: رژیم غاصب صهیونیستی تنها راه ترمیم این شکست نظامی و افتضاح سیاسی خود را در بمباران کودکان، زنان و افراد بی دفاع و مظلوم می بیند و بیمارستانی را مورد حمله بمب‌های هزار تنی آمریکایی قرار می‌دهد و بیش از هزار نفر از کودکان، زنان، افراد بیمار و مظلوم و بی دفاع را در غزه به شهادت می‌رساند.
وی یاد آور شد: با وجود همه جنایاتی که هر روز از سوی این رژیم غاصب شاهد هستیم، حمایت‌های اشرار عالم و آمریکایی‌ها در جنایات صهیونیست‌ها راه به جایی نخواهد برد و به فرموده رهبر فرزانه انقلاب پیروزی از آن مردم مظلوم غزه و فلسطین است.
امام جمعه گناوه تصریح کرد: همه غربی‌ها و آمریکا برای جبران شکست غیر قابل ترمیم صهیونیست‌ها وارد سرزمین اشتغالی شده‌اند و عزیمت پی در پی روئسای و سران آمریکا، کشورهای شرور و ظالم عالم انگلیس، فرانسه و صدراعظم آلمان به فلسطین اشغالی را شاهد هستیم که رهبر انقلاب فرمودند برای این است تا از نابودی رژیم صهیونیستی جلوگیری کنند در حالی که این رژیم در اثر ضربه و حمله رزمندگان مقاومت در حال فروپاشی و نابودی است اما این سران با این سفرها به سرزمین اشغالی و ابراز همبستگی با صهیونیست‌ها و در اختیار گذاشتن اسباب جنایت از سوی اشرار عالم، تلاش می‌کنند تا این رژیم زخم خورده را سرپا نگه دارند.
وی با اشاره به فرمایش رهبری که آمریکا شریک قطعی جرم جنایتکاران صهیونیست است، اضافه کرد: دست آمریکایی‌ها به خون شهیدان، کودکان، زنان و مردم مظلوم فلسطین آلوده است و در واقع آمریکا این جنگ و جنایات را بر علیه ملت مظلوم غزه و کرانه باختری مدیریت می‌کند.
حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد کرد: وجدان عمومی جهانیان در مواجهه با این رویدادها بیدار شده و تکان خورده و با رصد اخبار جهان می‌توان دید که در کشورهای اروپایی، اسلامی، حتی در خود آمریکا، کانادا و کشورهایی که خود عامل این جنایات فجیع هستند ملت‌ها از فلسطین و غزه حمایت می‌کنند و واکنش‌ها ی گسترده‌ای را در مقابل وسعت و عمق جنایات مکرر رژیم صهیونیستی را شاهد هستیم.
وی گفت: علیرغم واکنش‌ها در سراسر عالم اما متأسفانه برخی از کشورهای اسلامی هنوز در این مورد شفاف اظهار نظر نکرده و حمایت نکرده‌اند اما ملت‌های آزاده جهان و مسلمانان در سراسر عالم از مردم مظلوم غزه حمایت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در کشورهایی مدعی حقوق بشر و آزادی در اروپا شاهد جلوگیری از حمایت‌های مردمی از فلسطین و غزه و ممنوع کردن این حمایت‌ها هستیم که همین اقدامات باعث خشم و عصبانیت مردم می‌شود و علیرغم اینکه دولت‌های اروپایی مانع حمایت ملت‌های خود می‌شوند اما این ملت‌ها اعتنایی به این ممنوعیت‌ها نمی‌کنند و در دفاع و حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین قیام می‌کنند.
وی یادآور شد: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در سفر به نیویورک و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل به جنگ افروزان صهیونیست و دولت آمریکا خطاب کردند که ما از گسترش دامنه جنگ در منطقه استقبال نمی‌کنیم اما اگر این نسل کشی در غزه ادامه یابد قطعاً از این آتش دولت آمریکا و افراد حامی در امان نخواهد بود.
وی گفت: آمریکا به عنوان حامی بی قید و شرط رژیم صهیونیستی و عامل اصلی شکست سازمان ملل برای احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین است.
امام جمعه گناوه با اشاره به جزئیات پیام‌های مکرر آمریکا به ایران اظهار داشت: آمریکا اولین پیام‌های خود را در روزهای نخست جنگ غزه به ایران و مقاومت ارسال کرد و تا کنون بیش از ۲ پیام به ایران و ده‌ها پیام از سوی آنها و برخی کشورهای غربی به مقاومت منطقه به خصوص حزب الله لبنان رسیده است.
وی با بیان اینکه پیام‌های آمریکا و کشورهای اروپایی بر ۲ محور اصلی است گفت: در پیام اول آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که به دنبال گسترش جنگ در منطقه نیستند اما در عمل خلاف گفتار خود رفتار و عمل می‌کنند.
وی گفت: آمریکا در این پیام‌ها از ایران و مقاومت منطقه خواسته تا از خود خویشتن داری نشان دهند که در عمل خود آنها از جنگ علیه مردم غزه را مدیریت و حمایت می‌کنند.
امام جمعه گناوه با بیان اینکه چرا غرب از نبرد طوفان الاقصی هراسان است؟ گفت: سونامی و طوفان الاقصی یک تندبادی بود که در سازه‌های ذهنیتی نظامات غرب انداخته شد و آمریکا و غرب و اردوگاه منطقه‌ای آنها نسبت به آینده منطقه سرگردان هستند که چه کاری انجام دهند.
وی گفت: این عملیات سازه‌های نظامات غرب را به هم ریخته و ترس آنها نیز به جا است چون گروه‌های مقاومتی در لبنان، سوریه، عراق و یمن با گروه‌های مقاومتی فلسطین مانند حماس و جهاد اسلامی در مسیر جنگ کنونی علیه رژیم صهیونیستی متحد هستند و آمریکا و متحدان آنها نیز این موضوع را می‌دانند و وارد جنگ زمینی با مقاومت نشده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: امروز جهان نظم جدیدی به خود گرفته و شاهد هستیم که همه مقاومت‌هایی که در منطقه وجود دارد به عنوان نظام مقاومت زهرچشمی را از همه دشمنان اسلام و قرآن گرفته و دشمنان از آن ترسان هستند.

وی با گرامیداشت ۸ آبان ماه سالروز شهادت شهید حسین فهمیده و روز نوجوان و بسیج دانش آموزی گفت: امام راحل پیرامون این شهید فرمود «رهبر ما آن طفل سیزده ساله‌ای است که نارنجک به خود می‌بندد و زیر تانک دشمن می رود» و این شهید را به عنوان رهبر قلمداد می‌کند.
وی با بیان اینکه همه کسانی که دل در گرو انقلاب دارند بسیجی هستند گفت: همه کسانی که همیشه در خط و حامی این انقلاب قرار دارند، بسیجی هستند و در جریان اغتشاشات نیز بسیجیان زیادی به دست داعشی های داخلی در دفاع از آرمان‌ها و امنیت کشور جان خود را فدا کردند و به شهادت رسیدند.
وی با اشاره هفته پدافند غیر عامل گفت: پدافند غیر عامل همان دفاع بدون اسلحه و یکی از بخش‌های مهم و نوین الگوی دفاع در جمهوری اسلامی است که متولی صیانت از مردم و حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی در برابر تهدیدها ی دشمن است.
امام جمعه گناوه ادامه داد: پدافند غیر عامل به عنوان یکی از ارکان منظومه‌های دفاعی در ایران اسلامی است که با استفاده از توان نخبگان و دانشمندان جوان کشور توانسته ظرفیت و توانایی نظام اسلامی را در برابر تهدیدها و آسیب‌ها به نحوی افزایش دهد.

کد خبر ۵۹۲۳۰۳۰