آیا با این شیوه انتخابات می‌توان شورایی کارآمد داشت؟
آیا با این شیوه انتخابات می‌توان شورایی کارآمد داشت؟

گناوه‌آنلاین؛ الیاس احمد‌حسینی- به جرات می‌توان گفت ۵۰ درصد موفقیت کاندیداها برای ورود به شورا در روز رای‌گیری درب حوزه‌های اخذ رأی شکل می‌گیرد. این رویه غلط چند سالی‌ست به این صورت شکل گرفته است. کاندیداها شب قبل از انتخابات با سازمان‌دهی نیروهای ستادی با استقرار درب حوزه‌های رای‌گیری با روش‌های مختلف به جلب آرا […]

گناوه‌آنلاین؛ الیاس احمد‌حسینی- به جرات می‌توان گفت ۵۰ درصد موفقیت کاندیداها برای ورود به شورا در روز رای‌گیری درب حوزه‌های اخذ رأی شکل می‌گیرد. این رویه غلط چند سالی‌ست به این صورت شکل گرفته است. کاندیداها شب قبل از انتخابات با سازمان‌دهی نیروهای ستادی با استقرار درب حوزه‌های رای‌گیری با روش‌های مختلف به جلب آرا مراجعین می‌پردازند. از نکات جالب اینکه اکثرا در کنار هم به صورت مسالمت‌آمیز در حال شکار آرا سرگردان هستند.
اما این اقدام با اعتراضات تعدادی از کاندیداها مواجه شده است. آنان مدعی هستند که درب حوزه‌های اخذ رأی تخلفاتی از جمله خرید و فروش رأی به صورت نقدی، کارت شارژ، التماس و… می‌باشد. درب یکی از شعبه‌ها یکی از جوانان معترض می‌گوید: در اینجا گماشتگان کاندیدای خاصی با پیرزنان یا پیرمردان داخل شعبه رفته و نام کاندید مورد نظر خودشان را در برگ رأی آنان می‌نویسند. در گفتگویی با یکی از این افراد درباره چرایی و شیوه کارشان می‌گوید: ما اینجا نشسته‌ایم و کسانی که نمی‌دانند به چه کسی رأی دهند کاندید اصلح را برایش معرفی می‌کنیم. یکی دیگر از این افراد می‌گوید کارت شارژ که مشکلی ندارد و یه هدیه ناقابله که تقدیم همشهریان می‌کنیم‌ و با خنده می‌گوید: محبت که گناه نیست! بنابر گزارشات و مشاهدات میدانی بعضی از کاندیداها به افرادی که از شروع تا پایان رای‌گیری درب حوزه‌ها فعالیت مستمر داشته باشند مبلغی در حدود یک میلیون تومان پرداخت می‌کنند. این در حالی‌ست که شعار اکثریت کاندیداها قانون‌مداری و مبارزه با فساد است. با این همه چنین بنظر می‌رسد قطعاً تعدادی از این افراد با این شیوه وارد شورا خواهند شد و همین رویه را در برنامه کاریشان خواهند داشت.

  • نویسنده : الیاس احمد‌حسینی
  • منبع خبر : گناوه‌آنلاین