احتمال رکود در اقتصاد آمریکا در سال ۲۰۲۴ چقدر است؟
احتمال رکود در اقتصاد آمریکا در سال ۲۰۲۴ چقدر است؟

کارشناسان و فعالان اقتصادی در ایالات متحده، نگاه‌های متفاوتی به احتمال ایجاد و تداوم رکود در اقتصاد آمریکا دارند. در این میان، کارکنان فدرال رزرو در یک تغییر عقیده آشکار، اعلام کردند که دیگر رکود در اقتصاد این کشور را پیش‌بینی نمی‌کنند. در عین حال، سرمایه‌گذاران نگاه محتاط‌ترین به موضوع دارند.

گناوه آنلاین؛

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:
احتمال رکود در اقتصاد آمریکا در سال ۲۰۲۴ چقدر است؟

کارشناسان و فعالان اقتصادی در ایالات متحده، نگاه‌های متفاوتی به احتمال ایجاد و تداوم رکود در اقتصاد آمریکا دارند. در این میان، کارکنان فدرال رزرو در یک تغییر عقیده آشکار، اعلام کردند که دیگر رکود در اقتصاد این کشور را پیش‌بینی نمی‌کنند. در عین حال، سرمایه‌گذاران نگاه محتاط‌ترین به موضوع دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، یک مدل جدید، احتمال شروع رکود در اقتصاد آمریکا را در سال جاری بیش از ۵۰ درصد نشان می‌دهد. این مدل می‌گوید که رکود ممکن است در سال ۲۰۲۴ به طور رسمی اعلام شود و از اواخر سال ۲۰۲۳ شروع شود. افزایش فشارها مانند قیمت بنزین و وام‌های دانشجویی می‌تواند مقیاس مدل را به سمت رکود سوق دهد. در عین حال، کارکنان فدرال رزرو اعلام کردند که دیگر رکود اقتصادی در سال ۲۰۲۴ را پیش‌بینی نمی‌کنند، که با پیش‌بینی‌های پیشین آنها متفاوت است.
در بیشتر سال گذشته، افزایش شدید نرخ بهره و عدم اطمینان بازار، به ترس از رکود دامن زده. اما به نقل از ویژوال کاپیتالیست، اخیرا یک تغییر محسوس در احساسات سرمایه‌گذاران رخ داده است. هر چند با توجه به انعطاف‌پذیری اقتصاد ایالات متحده، تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران با افزایش احتمال سقوط ارزش سرمایه خود روبرو هستند. اما فدرال رزرو نرخ‌های بهره را برای مبارزه با تورم، بدون ایجاد رکود افزایش می‌دهد. با این حال سرمایه‌گذاران سعی می‌کنند محتاط‌تر باشند.
این نمودار پیش‌بینی‌های اقتصادی ایالات متحده در سراسر وال استریت، خیابان اصلی و سی سوئیت را برای سال ۲۰۲۴ نشان می‌دهد.

مطالعه بیشتر:
صندوق ثروت عربستان ۷۰۰ میلیارد دلاری شد
احتمال رکود در آمریکا در سال ۲۰۲۴
در اینجا آنچه بازیگران کلیدی برای اقتصاد پیش‌بینی می‌کنند آمده است:

تبلیغات توسط تجارت‌نیوز

در ماه ژوئیه، کارکنان فدرال رزرو اعلام کردند که دیگر رکود اقتصادی در سال ۲۰۲۴ را پیش‌بینی نمی‌کنند، که نشان دهنده انحراف شدید از پیش‌بینی‌های قبلی است.
در حالی که کارکنان فدرال رزرو همچنان چشم‌انداز روشن‌تری دارند، منحنی بازدهی بین نرخ‌های ۱۰ ساله و ۳ ماهه خزانه‌داری نشان می‌دهد که رکود اقتصادی در ۱۲ ماه آینده تغییر ۶۱ درصدی دارد. از لحاظ تاریخی، منحنی بازدهی بر اساس مدل فدرال رزرو نیویورک که از داده‌های ۱۹۵۹-۲۰۰۹ استفاده می‌کند، پیش‌بینی‌کننده قابل اعتمادی برای رکود بوده است.
مطالعه بیشتر: صندوق ثروت عربستان ۷۰۰ میلیارد دلاری شد

در همین حال، نظرسنجی از اقتصاددانان توسط Wolters Kluwer نشان می‌دهد که آنها دچار ۲ دستگی شده‌اند و ۴۸ درصد آنها رکود اقتصادی در ۱۲ ماه آینده را پیش‌بینی می‌کنند.
اما مصرف‌کنندگان احساسات محتاطانه‌تری دارند و بر اساس نظرسنجی هیئت کنفرانس، بیش از ۶۹ درصد می‌گویند که احتمال رکود در سال آینده وجود دارد.
با این حال نگاه بخش‌هایی از جامعه آمریکا مثبت‌تر شده. گلدمن ساکس اخیرا پیش‌بینی رکود خود را به احتمال ۱۵ درصد کاهش داده است در حالی که بانک آمریکا شانس آن را ۳۵ تا ۴۰ درصد می دهد. از سوی دیگر، ۸۴ درصد از مدیران عامل در حال آماده شدن برای رکود اقتصادی در ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده هستند که نسبت به ۹۲ درصد در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.
سیگنال‌های مثبت و منفی؛ نظرات ضد و نقیض در وال استریت
از جمله عوامل کلیدی که سرمایه‌گذاران به دقت مراقب تأثیر نرخ بهره بالاتر بر اقتصاد هستند.
در مورد سیگنال‌های صعودی، نرخ‌های بالاتر به نظر می‌رسد که هنوز تأثیر قابل‌توجهی بر هزینه‌های مصرف‌کننده نداشته است، اگرچه هزینه‌ها روی اقلام غیرضروری کاهش یافته است. خرده‌فروشی همچنان قوی است و درآمد در Home Depot، Walmart، Lowe’s و دیگر خرده‌فروشان بزرگ، انعطاف‌پذیری را نشان می‌دهد. جایی که تغییرات اصلی در حال رخ دادن است، خرید گزینه‌های مقرون به صرفه‌تر توسط مصرف‌کنندگان است.
با این حال، مصرف‌کنندگان به طور فزاینده‌ای برای خرج کردن به استقراض متکی هستند.
برای سناریوی نزولی، بدهی خانوارها به رکورد ۱۷ تریلیون دلار در ماه مارس رسیده است که ۱۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. نرخ‌های بالاتر این هزینه‌های استقراض را افزایش داده است که احتمالاً بر بودجه خانوار تأثیر می‌گذارد. در همین حال، نزول شرکت‌ها در سال ۲۰۲۳ شتاب گرفته است و پیش‌بینی می‌شود که همچنان در حال افزایش باشد.
مطالعه بیشتر: صندوق ثروت عربستان ۷۰۰ میلیارد دلاری شدبه طور کلی، سیگنال‌های متفاوتی در کل اقتصاد وجود دارد و مشخص نیست که آیا ایالات متحده در سال ۲۰۲۴ دچار رکود می‌شود یا از آن اجتناب می‌کند. تعیین کمیت تأثیرات کامل نرخ‌های بهره بالاتر بر مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها همچنان یک سوال باز است.
مطالعه بیشتر:
۱۰ کشور با بالاترین ریسک سرمایه گذاری/ لبنان در جایگاه دوم قرار دارد

آمریکا

اقتصاد آمریکا