اربعینی متفاوت برای زوار ایرانی در عراق
اربعینی متفاوت برای زوار ایرانی در عراق
پیاده‌روی اربعین به کربلا امسال با سال‌های گذشته تفاوت اساسی داشت. در سال‌های گذشته عکس و فیلم‌های بسیاری از پیاده‌روی زوار، پذیرایی خیره‌کننده عراقی‌ها، خدمات موکب‌هایی از سراسر ایران مستقر در عراق در خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شد.

گناوه‌آنلاین؛ الیاس احمدحسینی- پیاده‌روی اربعین به کربلا امسال با سال‌های گذشته تفاوت اساسی داشت. در سال‌های گذشته عکس و فیلم‌های بسیاری از پیاده‌روی زوار، پذیرایی خیره‌کننده عراقی‌ها، خدمات موکب‌هایی از سراسر ایران مستقر در عراق در خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شد.
اما طی چند روز گذشته حجم خبر، عکس و فیلم‌های ناخوشایند از اتفاقات ناگوار برای زایرین ایرانی همه را غافلگیر کرد. تا جایی که ستاد اربعین از مردم خواستند به سمت عراق حرکت نکنند. کار صدور و تمدید گذرنامه متوقف شد. چندین تصادف، انفجار خودرو، آتش‌سوزی هتلی در کربلا و کشته و زخمی شدن جمعی از هموطنان، بدرفتاری و تمسخر بعضی از عراقی‌ها، شدت گرفتن درگیری‌های سیاسی بین شیعیان عراق همگی دست به دست هم داده تا حال و هوای پیاده‌روی اربعین مثل سال‌های گذشته نباشد. با این همه بنابر گزارش زوار گناوه‌ای ورود از سمت شلمچه با مشکل خاصی همراه نبوده و به آسانی انجام می‌شده اما قیمت حمل و نقل بسیار زیاده بوده و امکانات اقامتی و بهداشتی وضعیت مطلوبی نداشته است.
با این حال چنین به نظر می‌رسد شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور همراه با تحولات منطقه‌ای تاثیر عمیقی بر این رویداد سیاسی و مذهبی گذاشته است.

 

  • نویسنده : الیاس احمدحسینی
  • منبع خبر : گناوه آنلاین