انجمن خبرنگاران گناوه در پی جا و مکان/ قول‌هایی که محقق نشد
انجمن خبرنگاران گناوه در پی جا و مکان/ قول‌هایی که محقق نشد

گناوه- انجمن خبرنگاران و اصحاب رسانه گناوه علیرغم قول‌هایی که مسئولان برای در اختیار قرار دادن مکان به این انجمن داده بودند همچنان در به در جا و مکان مناسب است.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها- عصمت اسماعیلی: اهمیت اطلاع رسانی و خبر در عصر ارتباطات بر هیچکس پوشیده نیست و همه امروز به اهمیت آن واقف و اتفاق نظر دارند.
تلاش بی وقفه و مجاهدانه فعالان این عرصه در کشور ما و در دوران‌های مختلف برای ارسال به موقع و مناسب برنامه‌ها و رویدادهای ملی و مذهبی و بیان مشکلات مردم در سخت‌ترین شرایط تداوم داشته است و خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه در کنار مردم و مسئولان نقش اساسی در ارتباط دوسویه ایفا کرده‌اند.
تاریخچه خبر و اطلاع رسانی و فعالیت فعالان این عرصه در شهرستان گناوه نیز بسیار درخشان بوده و سال‌ها است تداوم داشته و بزرگان زیادی در این زمینه در سطح ملی و استانی با تولیدات خبری، تصویری و گزارش‌های تأثیرگذار مطرح شده‌اند.
همچنین جوانانی که با عشق و علاقه وبدون هیچ گونه پشتیبانی مالی پا به این عرصه گذاشته‌اند و در تلاش برای انجام رسالت خود و انعکاس صحیح اخبار و رویدادهای شهرستان و بیان مشکلات و مسائل مردم هستند.
فعالان رسانه‌ای شهرستان گناوه در ادای تکلیف خود از هیچ کوششی دریغ نورزیده و همواره پیشگام خبر و خبررسانی و بیان دستاوردها انقلاب و نظام و انعکاس اخبار شهرستان بوده‌اند و مسئولان شهرستان بارها بر این امر تاکید کرده‌اند.
در همین راستا و به منظور فعالیت‌های منسجم‌تر، پیشکسوتان عرصه خبر و رسانه در کنار جوانان فعال در این زمینه، انجمن خبرنگاران و اصحاب رسانه گناوه را پس از سال‌ها انتظار تشکیل دادند که امید می‌رفت با حمایت مسئولان بتواند به برنامه‌هایی که برای پیشرفت بیشتر اطلاع رسانی و علاقمندان این عرصه که همانا پیشرفت شهرستان خواهد بود گام بردارد.

این انجمن نوپا همزمان با ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ کار خود را به طور رسمی در آئینی با حضور مسئولان آغاز کرد و مسئولان قول مساعدت و کمک در زمینه تأمین مکان مناسب و اقلام مورد نیاز برای تجهیز مکان و حمایت از انجمن را دادند.
اما با گذشت چند ماه این انجمن همچنان در به در پیدا کردن مکان مناسب برای استقرار دفتر انجمن و آغاز کار است و خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان جا و مکانی مشخص و مناسبی ندارند.
این خواسته به حق خبرنگاران که مسئولان امر در زمان آغاز به کار انجمن قول‌هایی برای تحقق آن دادند همچنان محقق نشده و خبرنگاران و اصحاب رسانه چشم انتظار تحقق این خواسته هستند.
در همین راستا و به منظور بررسی این مشکلات و دغدغه‌ها نشستی با حضور اعضای انجمن در محل خانه سمن‌های شهرستان گناوه برگزار شد و اعضای انجمن با بیان دغدغه‌های خود پرداختند.
وعده مسئولان عملی نشد
مدیرعامل انجمن خبرنگاران و اصحاب رسانه گناوه در این نشست به نمایندگی از اعضای این انجمن اظهار داشت: از اهداف تشکیل انجمن خبرنگاران و اصحاب رسانه گناوه دفاع از حقوق صنفی این قشر بود که پس از سال‌ها تشکیل شده است.
الیاس احمد حسینی افزود: این انجمن کار خود را به طور رسمی ۱۷ مرداد سال جاری همزمان با روز خبرنگار در آئینی با حضور همه خبرنگاران و مسئولان آغاز کرد.

وی گفت: در این مراسم از سوی مسئولان قول‌هایی از جمله در اختیار قرار دادن مکانی مناسب برای فعالیت انجمن و تأمین تجهیزات و حمایت از انجمن داده شد ولی تاکنون با گذشت چند ماه از این قول‌ها و علیرغم پیگیری‌های انجمن و همه رفت و آمدهای زیاد محقق نشده است.
وی با ابراز گلایه مندی از عدم تحقق قول اداره ارشاد در عمل نکردن به قول خود برای در اختیار گذاشتن مکان مناسب برای انجمن خبرنگاران گفت: رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان گناوه که قول در اختیار گذاشتن اتاقی به انجمن داده بود بعد از چندین مراجعه اعلام کرده است که ساختمان اداره ارشاد اسلامی گناوه در اجاره بخش خصوصی است و امکان اختصاص اتاق به انجمن وجود ندارد.
مشکل اساسی انجمن جا و مکان است
وی بیان کرد: همچنین با مراجعه به فرمانداری و گفتگو با فرماندار وقت علیرغم قول پیگیری و اختصاص اتاق به دفتر انجمن اما این قول هم محقق نشد.
وی اظهار کرد: در جلسه شورای اسلامی شهر گناوه بنا به درخواست انجمن خبرنگاران مبلغ ۴۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات و امکانات اختصاص یافت که شهرداری باید آن را پرداخت و شهردار نیز قول پرداخت این پول را داده است که امیدواریم هرچه زودتر تحقق یابد.
مدیرعامل انجمن خبرنگاران و اصحاب رسانه گناوه با بیان اینکه در حال حاضر مشکل اساسی انجمن جا و مکان است اضافه کرد: اختصاص یک قطعه زمین برای احداث ساختمان این انجمن در حدود ۲۰۰ مترمربع نیاز است تا با تبدیل به یک مکان فرهنگی و خبری برای رشد و آگاهی و اطلاع رسانی این منطقه تبدیل شود که در این زمینه اداره راه و شهرسازی می‌تواند کمک کند.
وی گفت: با روی کار آمدن فرماندار جدید انتظار داریم که خواسته خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان رسیدگی شود.
مسئولان همکاری کنند
نعمت الله بهروزی از اعضای انجمن و پیشکسوت عرصه خبر و خبرنگاری شهرستان گفت: تأسیس انجمن خبرنگاران از خواسته‌های به حق خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان از سالیان قبل بود که خوشبختانه امسال چنین انجمنی به همت خود فعالان این عرصه تشکیل شد و همزمان با روز خبرنگار فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.
مسئول دفتر خبرگزاری ایرنا شهرستان گناوه افزود: مشکل اصلی انجمن خبرنگاران در حال حاضر در اختیار قرار دادن مکانی مناسب برای استقرار دفتر این انجمن است.
وی گفت: خبرنگاران این شهرستان تلاش وافری در انجام رسالت خود دارند و در این زمینه شبانه روز و بدون هیچ چشمداشتی فعالیت می‌کنند و خواسته به حقی نیز دارند و انتظار می‌رود مسئولان مکان مناسب و در خور شأن در اختیار این انجمن قرار دهند تا بتوانند رسالت خود را هر چه بهتر به انجام برسانند.
بر قول خود به انجمن ایستاده‌ام
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناوه نیز پیرامون این موضوع به خبرنگاران گفت: برای اختصاص دادن یک اتاق به انجمن خبرنگاران در این اداره قول دادم ولی تاکنون بخاطر اینکه اتاق‌های این اداره به بخش خصوصی برای فعالیت‌های هنری اجاره داده شده است، متولی آن باید موافقت کند.
علیرضا سبحانی با اشاره به اینکه بر قول خود به انجمن ایستاده‌ام افزود: تمام تلاش خود را برای اختصاص یک اتاق مناسب برای انجمن به کار خواهم بست.
خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان گناوه از مسئولان انتظار دارند که این مشکل اساسی را رسیدگی و وعده‌های داده شده محقق شود تا بتوانند با استقرار در مکان مناسب به فعالیت‌های خود که خدمت در راستای تعالی و پیشرفت فرهنگی و اطلاع رسانی شهرستان است هر چه بیشتر تلاش کنند.