برنامه‌های جشن میلاد حضرت علی (ع) در گناوه تشریح شد
برنامه‌های جشن میلاد حضرت علی (ع) در گناوه تشریح شد

گناوه- دبیر بنیاد بین المللی غدیر گناوه گفت: همزمان با سیزدهم رجب، سالروز ولادت باسعادت مولای متقیان امام علی (ع)، آئین‌های ویژه به همین مناسبت در شهرستان گناوه برگزار می‌شود.

عبدالحمید شیخی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: همزمان با ایام پر فضیلت ماه رجب و سالروز میلاد فرخنده حضرت علی بن ابیطالب (ع) ویژه برنامه‌هایی در شهرستان گناوه توسط هیئت‌های مذهبی تدارک دیده شده است که با توجه به شرایط ویژه کرونایی در فضای مجازی و حقیقی با رعایت پروتکل‌ها و فضای باز برگزار خواهد شد.
وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از امشب برنامه‌های جشن ولادت حضرت علی (ع) آغاز می‌شود.
دبیر بنیاد بین المللی غدیر گناوه افزود: کاروان شادی خودرویی و اجرای سرود خیابانی با هدف ایجاد نشاط و طراوت در ایام میلاد علی بن ابیطالب (ع) در محیط‌های باز، خیابان‌ها و با پخش نوای دل‌نشین ذاکرین اهل بیت (ع) طنین‌انداز می‌شود.
شیخی تصریح کرد: همچنین مراسم‌ سخنرانی، نورافشانی و مدیحه سرایی در اماکن مقدس، مساجد حسینیه‌ها و هیئت‌ها و در سطح شهر در دستور کار قرار گرفته است.
دبیر بنیاد بین المللی غدیر گناوه ادامه داد: آذین‌بندی سطح شهر و خیابان‌ها و محله‌ها همراه با استفاده از احادیث مولای متقیان علی (ع) و ائمه اطهار (ع) و نصب پرچم و پارچه نوشته‌ها با همکاری هیئت‌های مذهبی و شهرداری گناوه از دیگر اقدامات انجام شده است.
وی بیان کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی متناسب با ولادت امیرالمؤمنین (ع) و ایام ماه رجب، مولودی خوانی و مدیحه سرایی، توزیع بسته‌های مواد غذایی، برپایی ایستگاه نواهای علوی، ماشین نویسی و توزیع نان صلواتی از جمله دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده این ایام به مناسبت میلاد با سعادت مولای متقیان (ع) در شهرستان است.