بزرگداشت روز لیراوی در بنه‌خاطر
بزرگداشت روز لیراوی در بنه‌خاطر

بزرگداشت روز لیراوی در بنه‌ خاطر   گناوه‌آنلاین؛ الیاس احمدحسینی- روز چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ ششمین بزرگداشت روز لیراوی در بنه‌خاطر برگزار شد. این برنامه با استقبال بی‌نظیری از طرف مردم منطقه لیراوی و حیات داود و استان‌های همجوار قرار گرفته بود. همچنین به سنت هر ساله نمایندگانی از ایلات بهمئی و طیبی و یوسفی […]

بزرگداشت روز لیراوی در بنه‌ خاطر

 

گناوه‌آنلاین؛ الیاس احمدحسینی- روز چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ ششمین بزرگداشت روز لیراوی در بنه‌خاطر برگزار شد. این برنامه با استقبال بی‌نظیری از طرف مردم منطقه لیراوی و حیات داود و استان‌های همجوار قرار گرفته بود. همچنین به سنت هر ساله نمایندگانی از ایلات بهمئی و طیبی و یوسفی (ایلات تاریخی لیراوی کوه) با پوشش لباس محلی لری در برنامه حضور داشتند.

در ابتدای مراسم پس از قرآن و سرود ملی محمدرضا طوفانی رئیس شورای روستای بنه خاطر و سردار بهبهانی به نمایندگی از بزرگان روستا به حضار خیر مقدم گفتند و از معلمین روستا قدردانی کردند. پس از آن امرالله خدری، علیرضا خدری، حسین بویراتی، عزت خلیفه‌زاده، سیدمختار حسینی، منیر ماچانلو، حسن پدیسار، رضا بویراحمدی اشعاری در وصف بنه‌خاطر و لیراوی خواندند. در این برنامه استادان تاریخ، محققان و پژوهشگرانی از جمله دکتر عبدالکریم مشایخی ریاست ایران شناسی شعبه بوشهر، دکتر نظامی محقق و پژوهشگر تاریخ، دکتر علی حسینی، دکتر اکا صفوی، دکتر علیرضا خلیفه‌زاده، علیرضا رمضانی، محمد مذکوری و… حضور داشتند. اجرای نقالی گروه «دختران لیراوی» و موسیقی سنتی و سوارکاری و پذیرایی از مهمانان با گل نرگس و کتاب از دیگر قسمت‌های جذاب و دیدنی این برنامه بود.

بنه‌‌خاطر یکی از شمالی‌ترین روستاهای استان بوشهر در ۷ کیلومتری بندر دیلم قرار دارد. این روستا با پرورش اسب‌های اصیل مسابقه‌ای در استان و کشور صاحب چندین مقام برتر است.

 

#روز_لیراوی#گناوه#دیلم#بنه_خاطر#بیدو#کنارکوه_دهدشت#بهبهان#گچساران#حیات‌داود#بوشهر#شبانکاره#تنگستان#دشتی#دشتستان

  • نویسنده : الیاس احمدحسینی
  • منبع خبر : گناوه‌انلاین