تیم کشتی آزاد بوی قهرمانی می‌دهد/یزدانی باید تکنیکش را تغییر دهد
تیم کشتی آزاد بوی قهرمانی می‌دهد/یزدانی باید تکنیکش را تغییر دهد

کارشناس کشتی آزاد معتقد است تیم ملی آزاد ایران در مسابقات جهانی شانس کسب سکوی قهرمانی دارد.

گناوه آنلاین؛

اکبر فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره حضور تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی بلگراد گفت: تیمی با ترکیب کشتی‌گیران جوان و باتجربه به این مسابقات اعزام شد و فکر می‌کنم همگی شانس کسب مدال دارند. اما مسابقات کشتی غیرقابل پیش بینی است، گاهی وقت‌ها کشتی‌گیری که حتی فکرش را هم نمی‌کردیم در مصاف با رقبا پیروز میدان می‌شود. بنابراین اگر روز کشتی‌گیر باشد به راحتی در مصاف با حریفان می‌توانند پیروز میدان شوند.
وی اظهار داشت: در برخی اوزان مثل ۸۵ و ۱۲۵ کیلوگرم شانس کسب مدال داریم. یزدانی در این وزن بارها موفق به مدال‌آوری در مسابقات جهانی و المپیک شده است. در وزن ۷۹ کیلوگرم جردن باروز افسانه‌ای حضور ندارد و نخودیِ با تجربه شانس قهرمانی دارد. در وزن ۷۴ کیلوگرم، یونس امامی دو مدال برنز جهانی در کارنامه خود دارد و امسال توانایی تغییر رنگ مدال خود را دارد.
کارشناس کشتی آزاد ادامه داد: سال گذشته در وزن ۶۵ کیلوگرم عموزاد قهرمان دنیا شد و شرایط سنی‌اش هم به گونه‌ای است که امسال باتجربه‌تر شده است، البته حریفانش نسبت به سال گذشته خیلی قوی‌تر شده‌اند اما او با وجود این حریفان می‌تواند قهرمانی دوره گذشته را تکرار کند.
فلاح گفت: در وزن ۵۷ کیلوگرم هم کشتی‌گیر جوانی به میدان می‎‌رود که شناختی از حریفان ندارد، اما این موضوع ملاک نمی‌شود. در گذشته کشتی‌گیران جوانی بودند که در تجربه اول توانستند به موفقیت برسند. در کل فکر می‌کنم تیم کشتی آزاد بوی قهرمانی جهان می‌دهد، شرایط برای همه آن‌ها فراهم بوده و امیدواریم که این اتفاق رقم بخورد.
کارشناس کشتی آزاد عنوان کرد: قطعاً کشتی‌گیران کار سختی در مسابقات جهانی دارند، در این دوره از رقابت‌ها سهمیه المپیک توزیع می‌شود و کشتی‌گیران روس هم حضور دارند. اما کشتی‌گیران ایرانی همیشه نشان داده اند مرد روزهای سخت هستند.
فلاح در مورد رقابت جذاب یزدانی با دیوید تیلور گفت: از همان ابتدا که این دو کشتی‌گیر با هم رقابت کردند، یک مدل کشتی گرفتند و تکنیک‌ها هم شبیه به هم است. بنابراین هر کسی که آماده‌تر بوده بهتر کشتی گرفته است. ما در این مدتی چیز خاصی از یزدانی ندیدیم که آیا روش کشتی گرفتنش عوض شده یا خیر. او همیشه با یک تکنیک روی تشک می‌رود و حتی برابر یک کشتی‌گیر معمولی هم یک روش دارد، در صورتی که او باید تاکتیک خود را تغییر دهد.

کد خبر ۵۸۸۵۵۸۳