در گناوه پرونده نفت سیاه‌ست
در گناوه پرونده نفت سیاه‌ست

  گناوه‌آنلاین مرتضی خضری: دو دو تا چهار تا می‌کنم؛ نفت برای گناوه چه کرده است که همیشه دو قورت نیمش باقی‌ست؟ گناوه در حال گذر است، گذر از سقوط و سکوت، برای گذشتن از این چاله کهکشانی مدیران زیادی در آزمون قرار گرفتند و مردود شدند. مردم گناوه به پای خطاهای مدیران گذشته سوختند […]

 

گناوه‌آنلاین مرتضی خضری: دو دو تا چهار تا می‌کنم؛ نفت برای گناوه چه کرده است که همیشه دو قورت نیمش باقی‌ست؟

گناوه در حال گذر است، گذر از سقوط و سکوت، برای گذشتن از این چاله کهکشانی مدیران زیادی در آزمون قرار گرفتند و مردود شدند. مردم گناوه به پای خطاهای مدیران گذشته سوختند و ساختند و آمدند و آمدند و آمدند تا رسیدن به جایی که حاصل آن خطاهای مکرر بود.

یکی از خوش‌ یمن‌ترین تغییرات مدیریتی در گناوه آمدن مهرجو به عنوان فرماندار و حسینی حقیقی در جایگاه شهردار بود. فرماندار و شهردار کار بلد، سکوت و سقوط گناوه را شکستند و بی‌باکانه و مدبرانه روند رو به رشد را طی کردند. بزرگ‌ترین چالش مدیریتی در گناوه تقابل با نفت بود. نفت غول بی‌شاخ و دمی است که فرصت‌های زیادی را از بندر گناوه گرفته است. میدان امام علی در ورودی گناوه زیر سیطره امپراتوری نفت قرار داشت و هیچ فرماندار و شهرداری جرات نزدیک شدن به آن را نداشت. نفت بارها و بارها برای ساخت این میدان وعده داد و خلف وعده کرد و هر چه خواست در ورودی گناوه کرد. این قسمت از شهر گناوه را نفت اداره می‌کرد و با هر چوبی که دوست داشت مسئولین را راند، اما وقتی مهرجو چتر حمایتی خود را گستراند، سیدجواد حسینی حقیقی هم دست رد به سینه یاغی‌های بی منطق نفت زد و میدان امام علی شکل گرفت. این آغاز جنگ تن به تن نفت و گناوه بود.

در ساخت پل سردار(خور مرده شور) نیر نفتی‌ها به ماجرا نزدیک بودند. مهرجو دست بردار نبود و حسینی حقیقی هم پا پس نمی‌کشید. پلی که پای چند شهردار از کنارش لیز خورد بود در زمان اندکی ساخته شد. برای اتصال خیابان ساحلی گناوه به روستای مال خلیفه‌ای باز هم سر و کله نفتی‌ها پیدا شد. بی شک اگر نگاه تلخ شهردار بر افکار افسار گسیخته نفتی‌ها نبود این پل و خیابان هم انجام نمی‌شد که شد.

نفتی‌ها که پیشرفت شهر گناوه برایشان پشیزی ارزش ندارد با آغاز عملیات اجرایی خیابان میدان امام علی تا ساحل گناوه لشکر کشیدند. این لشکرکشی که هدفی جز حق کشی مردم گناوه نداشت در همان ابتدا با مخالفت شدید شهروندان گناوه‌ای روبرو شد. نفت برای تعطیلی عملیات اجرایی ساخت خیابان منتهی به ساحل آستین بالا زده است اما اینبار پاسخی تمام قد دریافت خواهد کرد. یکی نیست از نفت بپرسد برای این مردم چه کرده‌اید که هر روز چوبتان لای چرخ زندگی این مردم است.

آقای فرماندار گوش نفت را بپیچانید تا مردم نفت را به آتش نکشیده‌اند.

جالب است، نفت مدعی است که باید لوله‌ها مقاوم سازی شود. هیولای نفت طی این سال‌ها کجا بود که تا کلنگی به زمین می‌خورد حرف از مقام سازی می‌زند. البته داستان مقاوم سازی و تکمیل میدان امام علی هنوز در خاطر شهروندان است. نفت قول داد مقاوم سازی کند و میدان را بسازد اما خلف وعده کرد.

به نفت بگویید ما مار گزیده‌ایم و برای شما هیچ فرصتی باقی نمانده است.

نفت را ملی کنید یا کاسه کوزه خود را جمع کنید که صد البته کرده‌اید و بروید.

  • نویسنده : مرتضی خضری
  • منبع خبر : یاران سبز