دشمن بنیان خانواده‌ها را مورد هجوم قرار داده است
دشمن بنیان خانواده‌ها را مورد هجوم قرار داده است

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: دشمن بنیادی‌ترین نهاد بشری یعنی خانواده ها را مورد هجمه قرار داده لذا باید به سمت و سوی دستورات و آموزه‌های اسلام پیش برویم.

گناوه آنلاین؛

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به بخشی از سخنان رئیس جمهور اسلامی ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل پیرامون موضوع خانواده اظهار داشت: رئیس جمهور در این سخنان به این موضوع که در کنار جنگ علیه اسلام ما شاهد جنگ علیه خانواده هستیم، اشاره کردند.
امام جمعه گناوه با تاکید بر اهمیت مطرح کردن موضوع خانواده در سخنرانی رئیس جمهور افزود: طرح این موضوع از سوی رئیس جمهور بسیار مهم است چرا که خانواده مهمترین، اصیل‌ترین، بنیادی‌ترین و فطری‌ترین نهاد بشری است که امروز متأسفانه در معرض تهدیدها قرار گرفته است.
وی گفت: رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی در دیدار سال گذشته اقشار مختلف بانوان در ۱۴ دی ماه ۱۴۰۱ تاکید فرمودند که غربی‌ها خانواده‌ها را متلاشی کرده‌اند و این به فروپاشی تدریجی خانواده انجامیده به گونه‌ای که صدای خود متفکران غربی را نیز بلند کرده است.
امام جمعه گناوه یادآور شد: امروز با یک جنگ جهانی علیه خانواده‌ها روبرو هستیم و ترویج الگوهای منحرف جنسی که متأسفانه رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل از همجنس گرایان حمایت می‌کند.
وی گفت: در حالی که دشمن بنیادی‌ترین نهاد بشری را مورد هجمه قرار داده است باید به سمت و سوی دستورات و آموزه‌های اسلام که دین فطرت بشری است پیش برویم و در این زمینه هوشیار باشیم.
امام جمعه گناوه با اشاره به ضربات سهمگین سربازان گمنام امام زمان (عج) بر پیکر دشمن در سال ۱۴۰۱ گفت: در حالی که دشمن بزرگترین جنگ ترکیبی را علیه ملت ایران اسلامی آغاز کرد اما با الطاف و عنایت امام عصر (عج) و بصیرت مردم انقلابی و هدایت‌های امام و رهبر بصیر جامعه اسلامی این جنگ با شکست انجامید و سالی که، سال تراکم حوادث و تهدیدها بود تبدیل به مدرسه فرصت شناسی و تهدید شناسی شد.
وی اضافه کرد: در کنار این عوامل نمی‌توان از مجاهدت‌های نیروهای انتظامی و بسیجیان جان بر کف غفلت کرد و ضلع مهم دیگر هوشمندی و اشراف و اقدامات به موقع دستگاه اطلاعاتی کشور تحت اشراف شورای راهبردی اطلاعات کشور به خصوص وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه است.
امام جمعه گناوه بیان کرد: خنثی سازی همزمان ۳۰ انفجار در تهران، کشف ۴۰۰ بمب که ۴۰ بمب قرار بود در ایام محرم و در هیئت‌های مذهبی منفجر شود، دستگیری ۲۰۰ تروریست تکفیری از گروه‌های مختلف، اخراج تروریست‌ها از کشور آلبانی و اقدامات مؤثر بعدی که از مهمترین این اقدامات است که تلاش‌های همه مجاهدان عرصه امنیت و اقتدار کشور قابل تقدیر است.
حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به موضع ایران در قبال حوادث قره باغ ادامه داد: در طول بیش از سه دهه گذشته بین باکو و ایروان تنش‌هایی بوده که به ۲ جنگ خونین منجر شد و اخیراً نیز پس از حمله یک روزه آذربایجان به قره باغ با کوتاه آمدن ایروان حملات متوقف و باکو به اهداف خود در تصرف قره باغ دست یافت.
وی گفت: مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال حوادث قره باغ مبتنی بر چهار اصلی است که در سخنرانی مقام معظم رهبری در ۱۳ آبان ماه ۹۹ برای ما تبیین و تعیین کردند.
وی با اشاره به چهار اصل موضع گیری ایران بر اساس فرمایش رهبری گفت: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: همه سرزمین‌های آذربایجان که به وسیله ارمنستان در دهه ۹۰ میلادی تصرف شده باید آزاد شود، باید امنیت ارامنه که در سرزمین‌های آزاد شده ساکن هستند محفوظ بماند، مرزهای بین المللی به هیچ عنوان نباید تغییر کند و تروریست‌های تزریقی به جبهه جنگ به هیچ وجه نباید در نزدیکی مرز ایران مستقر شوند.
امام جمعه گناوه گفت: از این چهار اصل، اصل سوم و چهارم تبدیل به خط قرمز راهبردی جمهوری اسلامی ایران شد و اگر کشوری از آن تخطی کند باید بهای سنگینی را برای آن پرداخت کند.
حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به دعوت عربستان از دولت نزدیک به انصارالله برای سفر به ریاض گفت: این دعوت تحول مهمی در بحران یمن محسوب می‌شود.
وی بیان کرد: نخستین تحول سیاسی سفر آوریل گذشته هیئت سعودی به صنعا بود و اکنون سفر هیئت صنعا به عربستان به منزله نزدیک شدن طرفین و همچنین اراده آنها برای رسیدن به توافقی برای پایان دادن به یک جنگ هشت ساله است.
حجت الاسلام رکنی حسینی با گرامیداشت ۷ مهر، روز بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس یادآور خاطرات، دلاور مردی‌ها، رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و ازخودگذشتگی‌های است.
وی بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب در پیامی به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهدا و ایثارگران فرمودند «باید پیام شهدا را به درستی بشنویم و از آن برای آبادی دنیا و آخرت بهره بگیریم اگر بخواهیم به آخرت نزدیک شویم و بهره مند از معنویات در دنیا شویم راهی جز شناخت شهیدان و عمل به وصایای آنها نیست» .
امام جمعه گناوه گفت: رهبر معظم انقلاب شهیدان را به عنوان ستارگان راهنمای بشریت و به عنوان الگوهای بی زوال برای همه ما و نسل‌های پس از ما معرفی فرمودند و ما هم به تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری، اهداف، سیره و منش و وصایای شهیدان را باید در جامعه نهادینه و عملی کنیم.
وی با اشاره به هفت مهر روز آتش نشانی و ایمنی گفت: آتش نشانان برای نجات جان انسان‌ها، جان و هستی خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اند که تلاش‌های خالصانه آنها قابل تقدیر است و یاد شهیدان آتش نشان را گرامی می‌داریم.
حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به روز جهانی سالمندان گفت: جوانان قدر افراد سالمند و پدران و مادران خود را بدانند و با آنها با احترام و اخلاق خوب برخورد کنند.
امام جمعه گناوه گفت: امروز برخی از افراد پدران و مادران خود را به خانه سالمندان می‌سپارند که با آموزه‌های دینی ما سازگار نیست و باید افراد سالمند را در جامعه احترام کرد.
وی با اشاره به میلاد باسعادت پیامبر گرامی اسلام و امام صادق (ع) و هفته وحدت با اشاره به اینکه شعار امسال هفته وحدت «امت رسول الله» در نظر گرفته شده است، گفت: دشمن به دنبال اختلاف بین شیعه و سنی است اما با این ابتکار امام راحل که در تقویم نظام اسلامی از دوازدهم ربیع الاول تا هفدهم به عنوان هفته وحدت نامگذاری شد.
حجت الاسلام رکنی حسینی گفت: امسال به عنوان امت رسول الله (ص)، باید دفاع از پیامبر گرامی اسلام و دفاع از قرآن کریم را در برنامه‌های خود در این هفته قرار دهیم.
وی با اشاره به روز نیروی انتظامی گفت: امروز امنیت و آسایش ما مرهون تلاش‌ها و زحمات این نیروها است که امسال بیش از ۵۰ شهید را فدا کردند تا امنیت را برای ما و این کشور به ارمغان بیاورند.

کد خبر ۵۸۹۸۴۰۱