زنان کارآفرین در بندرگناوه
زنان کارآفرین در بندرگناوه

گناوه‌آنلاین؛ الیاس احمد‌حسینی- روز چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ اولین کارگاه آموزشی انجمن بانوان کارآفرین شهرستان گناوه در سالن فنی و حرفه‌ای با مجری‌گری مرتضی بهرامی برگزار شد. در ابتدا زهرا پراوند مدیر عامل انجمن گزارشی از چگونگی تشکیل این انجمن مردم نهاد و اهداف و استقبال زنان در شهرستان دادند. پس از آن غلامرضا مهرجو […]

گناوه‌آنلاین؛ الیاس احمد‌حسینی- روز چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ اولین کارگاه آموزشی انجمن بانوان کارآفرین شهرستان گناوه در سالن فنی و حرفه‌ای با مجری‌گری مرتضی بهرامی برگزار شد.
در ابتدا زهرا پراوند مدیر عامل انجمن گزارشی از چگونگی تشکیل این انجمن مردم نهاد و اهداف و استقبال زنان در شهرستان دادند. پس از آن غلامرضا مهرجو فرماندار گناوه ضمن حمایت از تشکل‌های مردم نهاد در حوزه زنان از نقش و موفقیت آنان در مدیریت‌های دولتی و کمک به پیشرفت و ارتقا جایگاه زنان گفت. مهرجو قول داد تا در آینده نزدیک مکانی به بازارچه دائمی عرضه محصولات تولیدی زنان کارآفرین در گناوه اختصاص داده شود.
سپس مریم آذرشب مدیرکل امور بانوان استانداری با حمایت از تشکیل انجمن بانوان کارآفرین گناوه به فرصت‌هایی ایجاد شده برای حمایت از جامعه زنان پرداختند.
سپیده یوسف‌وند از کارآفرینان برتر کشور که صاحب برند در حوزه “میناکاری” می‌باشند از مهمانان ویژه بودند و از اهمیت مشارکت و توانمندسازی زنان در حوزه اجتماعی و اقتصادی گفت. یوسف‌وند توانمندسازی زنان را به این معنی می‌داند که در گفتار و کردار اعتماد بنفس داشته باشند تا در راه رسیدن به اهدافشان ثابت قدم و موفق باشند.
رقیه خلیفه مدیر تولیدی “پوشاک خلیفه” از دیگر کارآفرینان برتر استان به همراه امینه شمسی موسس و مدیر “پوشاک کوک” و “کارگاه حصیر بافی” در سعدآباد از دیگر کارآفرینان برتر استان بوشهر از کارآفرینی و مسائل و مشکلات و رفع موانع کارآفرینی و خودباوری زنان گفتند.
فردوس عباسی کارآفرین و مربی آموزشی سرای مهر( مرکز نگهداری بیماران روانی) گناوه با اشاره به توانایی زنانی که در سرای مهر زندگی می‌کنند و خلاقیت بالایی در کارآفرینی و کسب و کار دارند از مسئولین خواستند تا مکانی ثابت برای عرضه محصولات تولیدیشان در نظر داشته باشند.
روح‌الله پورقصاب مدیر انجمن هنری نیمدری سبز نیز از آمادگی این تشکل در حمایت از زنان کارآفرین خبر داد.
در پایان آمنه فروردین مدیر خانه مد و لباس “مینار” از دیگر کارآفرینان گناوه‌ای مطرح در سطح بین‌المللی بود که تاکنون در طراحی و ترویج فرهنگ و آداب و رسوم استان فعالیت دارند از خودباوری و اجرای ایده‌های نو و مبتکرانه زنان برای موفقیت گفت. در پایان لوح‌ تقدیر و هدایایی به رسم یابود به مهمانان اهدا شد.
اما آنچه را نباید فراموش کرد حمایت، جدیت و باور حسین امیری معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری گناوه است که تاکنون در تاسیس و راه‌اندازی انجمن‌های مردم نهاد در حوزه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی گام‌های بلند و ماندگاری برداشته و از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده است.

  • نویسنده : الیاس احمد‌حسینی