زیر پوست گناوه چه می‌گذرد
زیر پوست گناوه چه می‌گذرد

    گناوه‌آنلاین؛ الیاس احمدحسین- روز شنبه چهارم شهریور ۱۴۰۲ احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر به سالن بهزاد گناوه آمد و بدون توجه به درخواست‌ها، سوالات و اعتراضات مردمی که از مشکلات، بی‌عدالتی و بی‌توجهی‌ها جانشان به لبشان رسیده، در کمال بی‌خیالی و بُهت مردمانی که او را همشهری و افتخار خود می‌دانستند با غرور و […]

 

 

گناوه‌آنلاین؛ الیاس احمدحسین- روز شنبه چهارم شهریور ۱۴۰۲ احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر به سالن بهزاد گناوه آمد و بدون توجه به درخواست‌ها، سوالات و اعتراضات مردمی که از مشکلات، بی‌عدالتی و بی‌توجهی‌ها جانشان به لبشان رسیده، در کمال بی‌خیالی و بُهت مردمانی که او را همشهری و افتخار خود می‌دانستند با غرور و تکبر سالن را ترک کرد. تَرکی که روز به روز بین مردم و حاکمیت عمیق‌تر می‌شود.

در چند سال اخیر اتفاقاتی در گناوه افتاده که هر کدام می‌تواند عامل خشم و فوران مردم باشد. وضعیت اسفناک و آمار مرگ و میر شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان گناوه، تغییر کاربری فضاهای سبز و تصاحب زمین‌های مردم برای ساخت مسکن ملی، دخالت‌های استانداری و فرمانداری در شورای شهر و بلاتکلیفی مردم، تخریب بازارچه ۲۵۰ دستفروش(روبری تالار هنر) انتقال سند زمین فرودگاه به مسکن و شهرسازی در پنهانی بدون طی کردن روال قانونی، غرق شدن همزمان سه نوجوان در ساحل به دلیل نبود امکانات پیش پا افتاده نجات غریق، فشار روز افزون اقتصادی به خانواده‌ها و جلوگیری استانداری از سفر تجاری لنج‌ها و ملوانان، محدودیت شدید ته‌لنجی با عنوان «ساماندهی» و نابودی اقتصاد بنادر جنوب، اخذ مالیات‌های کمرشکن بر بازاریان، آمار بالای جانباختگان خط شوتی، آلودگی نفتی دریا و سرازیر شدن فاضلاب به دریا، کلنگ‌زنی‌های بی‌حاصل و وعده‌های پوچ تنها گوشه‌ای از درد و رنج و مسایل و مشکلاتی است که نه تنها حل نشده‌اند بلکه به روش‌های مختلف بر آن‌ها سرپوش گذاشته می‌شود و روز به روز بر دامنه مشکلات افزوده می‌شود.

نگاهی به مشت‌های گره کرده و گردن‌های متورم از عصبانیت تعدادی از مردم در سالن بهزاد خطاب به مسیولین در «هفته دولت» نشان از خشم فرو خورده شده حاصل از بی‌توجهی به مطالبات شهروندان است. مطالبات انباشته‌ای که اگر همچنان ادامه پیدا کند مستعد فوران و خشونتی غیرقابل پیش‌بینی است.

 

#گناوه#دولت#زمین#مسکن#تورم#نان#آب#گاز#بوشهر#تهران

  • نویسنده : الیاس احمدحسینی
  • منبع خبر : گناوه‌آنلاین