سهمیه سوخت تراکتورهای کشاورزی در شهرستان گناوه ۳ برابر شد
سهمیه سوخت تراکتورهای کشاورزی در شهرستان گناوه ۳ برابر شد

گناوه- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گناوه گفت: برای اولین بار در شهرستان گناوه سهمیه سوخت تراکتورهای کشاورزی در فصل کشت سه برابر شد.

گناوه آنلاین؛

به گزارش خبرنگار مهر، عباس تخم افشان پنج شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر ساله با شروع فصل زراعی بیش از ۲۵۰ دستگاه انواع تراکتورهای چهار سیلندر، ۶ سیلندر و نیوهلند عملیات آماده سازی زمین، شخم و کشت محصولات پاییزه گندم و جو را در در شهرستان گناوه، انجام می‌دهند
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گناوه افزود برای اولین بار در شهرستان گناوه توسط دولت مردمی سیزدهم در سال زراعی جاری با پیگیری‌های فرماندار شهرستان و تلاش‌های این مدیریت و حمایت مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر و شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، سهمیه سوخت تراکتورهای کشاورزی در فصل کشت سه برابر شد.
وی گفت: در فصل کشت که اوج کار ماشین آلات کشاورزی در شهرستان گناوه است برای تراکتورهای چهار سیلندر میزان سهمیه سوخت نفت و گاز (گازوئیل) ۲ هزار و ۴۰۰ لیتر، برای تراکتورهای ۶ سیلندر سه هزار لیتر و برای تراکتورهای نیلوهلند پنج هزار و ۲۰۰ لیتر در نظر گرفته شده است.
وی افزود: سهمیه سوخت تراکتورها به غیر از فصل کشت نیز با پیگیری‌های انجام شده بیش از ۲ برابر افزایش داده شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گناوه در پایان با اشاره به اینکه طبق مصوبات نشست ستاد کاشت شهرستان، در سال زراعی جاری (۱۴۰۳_۱۴۰۲) نرخ هر ساعت کار مفید با تراکتور چهار سیلندر ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال و نرخ هر ساعت کار مفید با تراکتور ۶ سیلندر سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تعیین شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش سهمیه سوخت، انتظار می‌رود تراکتور داران طبق قیمت‌های مصوب عملیات کشاورزی را انجام دهند.
تخم افشان ادامه داد: در صورت هرگونه اختلاف بین کشاورزان و تراکتور داران، در بخش مرکزی به معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گناوه و در بخش ریگ به رئیس مرکز جهاد کشاورزی ریگ مراجعه شود.

کد خبر ۵۹۲۲۶۴۹