شهردار گناوه: ادارات در واگذاری زمین برای پارکینگ خودرو همکاری کنند
شهردار گناوه: ادارات در واگذاری زمین برای پارکینگ خودرو همکاری کنند

گناوه – ایرنا – شهردار بندرگناوه گفت: یکی از نیازهای مهم این شهر گردشگرپذیر بویژه در تعطیلات نوروز، پارکینگ عمومی برای خودروها است، در این ارتباط اداراتی که زمین در اختیار دارند به صورت موقت به شهرداری واگذار کنند تا به این منظور مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، جواد رستمی روز یکشنبه در جمع اعضای شورای اداری این شهرستان افزود: با توجه به بهبود شرایط و کاهش شیوع ویروس کرونا و تبدیل وضعیت این شهرستان به آبی (کم خطر)، ورود مسافر و گردشگر به این شهرستان در چند هفته اخیر بطور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است که بطور حتم در تعطیلات نوروز شاهد میلیون‌ها هموطن از سراسر کشور خواهیم بود و باید به آنها خدمات رسانی مطلوب صورت گیرد.

وی اظهارکرد: شهرداری به تنهایی نمی تواند میزبان و پاسخگوی موج مسافران در حد میلیونی باشد که می‌طلبد همه ادارات و نهادها همکاری و تعامل با این مجموعه داشته باشند تا شرایط مناسبی برای هموطنان فراهم کنیم.

رستمی گفت: با توجه به اینکه خیابان  و میدان های اصلی شهر در تعطیلات نوروز با  ترافیک زباد مواجه و تردد به سختی انجام می شود ضرورت دارد که از هم اکنون نسبت به ایجاد پارکینگ با همکاری اداراتی که دارای زمین هستند، اقدام کنیم.

شهردار گناوه ادامه داد: ادارات در زمینه در اختیار قراردادن ماشین آلات به شهرداری تا قبل از تعطیلات نوروز همکاری داشته باشند.

وی افزود: شهرداری این بندر  به منظور فراهم کردن رفاه و آسایش و ایجاد سرویس‌های بهداشتی برای هموطنان برنامه‌هایی تدوین و پیش بینی کرده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناوه گفت: ستاد خدمات سفر این شهرستان  پس از ۲ سال تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا دوباره فعال و مسئولان کمیته ها مشخص شده‌اند.

حمزه بهاگیر افزود: باتوجه به اینکه شهرستان گناوه در طول سال و بویژه ایام نوروز شاهد حضور شمار زیادی از مسافران و گردشگران نوروزی می شود، تدابیر و تمهیدات لازم برای خدمات رسانی به هموطنان براساس اجرای دستورالعمل ابلاغی ستاد خدمات کشور اندیشیده خواهد شد.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر  با دارابودن ساحل ماسه‌ای و صخره‌ای زیبا، مجتمع‌های تجاری فراوان با عرضه کالای خارجی قیمت مناسب و شرایط هوای مطلوب در نیم فصل دوم سال از نقاط گردشگرپذیر در جنوب کشور است.