مواهب خلیج فارس استفاده شود/ لزوم توسعه اقتصاد کرانه‌ای
مواهب خلیج فارس استفاده شود/ لزوم توسعه اقتصاد کرانه‌ای

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم توسعه طرح‌های اقتصاد کرانه‌ای و پس کرانه‌ای گفت: مواهب خلیج فارس باید به صورت ویژه استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر چهارشنبه در همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس در بوشهر اظهار داشت: دریا از اهمیت فراوانی برخوردار است و اقتصاد کرانه‌ای دارای نقش مهمی در تولید ناخالص ملی و ارتقای سطح درآمد است.
امام جمعه بوشهر به فرصت‌ها و مزایای بزرگ و فراوان خلیج فارس اشاره کرد و ادامه داد: باید از فرصت‌های خلیج فارس به خوبی استفاده کنیم و تهدیدهای آن را نیز به فرصت تبدیل کنیم.
وی بر لزوم مدیریت جامع خلیج فارس تاکید کرد و افزود: خلیج فارس یک فرصت فوق العاده در حوزه اقتصاد است و در بحث اقتصاد کرانه و دریا پایه نقش اول را دارد به همین دلیل همواره مورد طمع بسیاری از کشورها قرار دارد.
آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر اینکه مسئولان نظام باید زمینه استفاده بیشتر از خلیج فارس را فراهم کنند اضافه کرد: با توجه به ظرفیت بالای اقتصاد کرانه در نقشه آمایشی برای توسعه اقتصادی این منطقه باید تلاش کرد.
وی با تاکید بر لزوم پرداختن به اقتصاد کرانه‌ای و پس‌کرانه‌ای بیان کرد: نقشه راهبردی مدیریتی و راه مشخص و تمام اعتبارات مورد نیاز برای مدیریت جامع اقتصاد، فرهنگ، امنیت، علم و فناوری و زیست محیطی تخمین زده شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه بیگانگان جایی در خلیج فارس دارند تصریح کرد: صلح و دوستی در خلیج فارس اساس ارتباط و استقلال است و امروز به جز شکست و نابودی چیزی از بیگانگان باقی نمانده است.
وی با بیان اینکه آبراه بین المللی خلیج فارس متعلق به همه کشورهای منطقه است ادامه داد: تاریخ خلیج فارس یک گزاره ثابت دارد و آن این است که این و جای بیگان‌گان نیست.
صفایی بوشهری خلیج فارس را نماد مقاومت در مقابل تجاوزهای کشورهای استعمارگر دانست و خاطرنشان کرد: ایران دارای تاریخی تابناک در عرصه مبارزات ضد استعماری است و بوشهر به عنوان پایتخت مقاومت است.