میزان مراجعات بیماران کرونایی سرپایی در شهرستان کمیجان ۳۰ درصد افزایش یافت
میزان مراجعات بیماران کرونایی سرپایی در شهرستان کمیجان ۳۰ درصد افزایش یافت

اراک – ایرنا – مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کمیجان گفت: میزان مراجعات سرپایی بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان نسبت به هفته گذشته، ۳۰ درصد افزایش یافته است.

دکتر ” نبی بابایی” روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی سطح شهرستان کمیجان محدود بوده و نسبت به هفته گذشته نیز تفاوت چندانی نداشته است.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه سویه جدید بیماری کووید ۱۹، کودکان را درگیر می‌کند، در سطح شهرستان میزان مراجعات سرپایی این جامعه هدف بالا است اما مورد بستری تاکنون نداشتیم.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کمیجان اظهار داشت: تاکنون ۸۸ درصد از جمعیت هدف نوبت نخست، ۷۹ درصد نوبت دوم و ۳۰ درصد نیز نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
بابایی عنوان کرد: میران جمعیت کودکان ۵ تا ۱۲ ساله در سطح شهرستان کمیجان چهار هزار و ۳۰۸ نفر است که در طی یک هفته اخیر که واکسیناسیون این جامعه هدف آغاز شده حدود ۳۰۰ نفر معادل هفت درصد واکسن کرونا را دریافت کردند.
وی با اشاره به فعالیت مدارس در سطح مدارس نیز گفت: با توجه به اینکه وضعیت شهرستان به لحاظ کرونایی قرمز است، فعالیت تمام مدارس در سطح شهر و روستا به صورت غیرحضوری است اما در روستاهایی که تعداد دانش آموزان به صورت تک پایه و حدود پنج نفر است و امکانات آموزشی نیز محدود است کلاس‌ها به صورت حضوری و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
  مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کمیجان در خصوص اجرای طرح ضربتی و گشت‌های مشترک در سطح شهرستان نیز خاطرنشان کرد: با شیوع سویه ویروس اُمیکرون، تاکنون ۲۸۳ مورد بازرسی از مراکز، واحدهای صنفی، اماکن و به صورت مشترک انجام که با ۱۲ مورد اخطار و مهر و موم ۲ واحد صنفی همراه شد.

کمیجان واقع در ۱۰۱ کیلومتری اراک دارای ۳۹ هزار نفر جمعیت است.
شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.