نشست خبری در فرمانداری گناوه
نشست خبری در فرمانداری گناوه
نشست خبری در فرمانداری گناوه

نشست خبری در فرمانداری گناوه

گناوه‌آنلاین؛ الیاس احمدحسینی- روز چهارشنبه ۱۶ مرداد ۹۸ به مناسبت روز خبرنگار به دعوت فرمانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و شورای شهر گناوه نشست خبری و تجلیل با حضور تعدادی از خبرنگاران برگزار شد. در این نشست که با حضور گزینشی خبرنگاران همراه بود، علی پیمان خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اعتراض نسبت به شیوه دعوت از خبرنگاران در آستانه روز خبرنگار گفت: جای تأسف است، خبرنگارانی که بیشترین خبر و تاثیر را در فضای رسانه‌ای گناوه دارند به این جمع دعوت نمی‌شوند. همچنین ما خبرنگاران صدا و سیما با کمترین امکانات در حال پوشش خبری همه اتفاقات شهرستان به مرکز هستیم، نزدیک به دو سال‌ست که از آقای سیدعلی پاک‌نژاد فرماندار محترم خواسته‌ایم که حداقل تجهیزات خبری برای ما تهیه نمایند با اینکه قول داده شده اما تاکنون اقدامی نشده است. پیمان همچنین با اشاره به شکایاتی که از خبرنگاران در مجامع انتظامی و قضایی می‌شود، خواستار حمایت بیشتر مقامات و مسیولین شد.
در پاسخ علیرضا سبحانی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناوه گفت: ما تنها می‌توانیم از خبرنگارانی دعوت کنیم که اسم آن‌ها در سامانه جامع رسانه‌ای کشور ثبت شده باشد.
نکته طنز اینکه دانیال اسفندیاری معاون سیاسی فرماندار با گلایه از منتقدین، خبرنگاران و فعالین فضای مجازی که توسط خودشان دعوت نشده بودند، گفت: ما انتظار و آمادگی داریم به تمامی سوالات پاسخ دهیم. اما متاسفانه کسی حاضر نیست در جلسات پرسش و پاسخ شرکت کند!
سیدعلی پاک‌نژاد فرماندار گناوه نیز گزارشی پیرامون عملکرد مثبت مجموعه دولت در اشتغال، راه‌ها، سرمایه‌گذاری و خدمات به شهرستان گناوه و روستاها داد.

شورا و خبرنگاران
در ادامه زهرا عربزاده رییس شورای شهر در پاسخ به چرایی عدم حضور خبرنگاران در نشست‌های شورا گفت: برخورد ما با خبرنگاران محترمانه است. نقدهای شما باید منصفانه باشد. ما روزهای یک‌شنبه و سه‌شنبه جلسه برگزار می‌کنیم. اما به دلیل تعداد زیاد خبرنگاران جا نداریم از آنان دعوت و پذیرایی کنیم. عربزاده که میانه خوبی با خبرنگاران ندارد و تاکنون از مواجهه حضوری با رسانه‌ها طی دو سال اخیر روگردان بوده، گفت: من سابقه کار خبری و سیاسی در دوران دانشجویی داشته‌ام. خبرها را با توجه به جنبه‌های قانونی و حساسیتشان تنظیم و منتشر می‌کنم. عربزاده که سخنانش جمع خبرنگاران را قانع نکرده بود گفت: خبرنگاران چون محل کار و تلفنشان مشخص نیست به همین دلیل ما نمی‌توانیم برای آنان دعوت نامه بفرستیم که با اعتراض خبرنگاران نسبت به این ضد و نقیض گویی‌ها مواجه شد. یکی از خبرنگاران گفت: هیچ خبرنگاری به خودش اجازه نمی‌دهد شما خبرش را تنظیم بعد منتشر کند!

شورا و دخالت در شهرداری
رئیس شورا در پاسخ به نقش شورا در تغییر و تحولات این روزهای شهرداری نیز گفت: طی روزهای اخیر فشارهای زیادی از بیرون به شورا آمده است. ما در تغییر و تحولات شهرداری دخالتی نداریم. شورا تنها طبق قانون نسبت به انتصاب معاونین شهردار حساسیت داشته است. ما سه ماه بعد از شهردار کار و نتیجه می‌خواهیم. اما شهردار منتخب باید هر ماه گزارش درآمد و هزینه‌ها را به شورا اعلام و ما هم به مردم اطلاع رسانی می‌کنیم.

شهردار و خبرنگاران
سید جواد حسینی حقیقی دومین شهردار منتخب شورای چهارم که گویا دیدگاه و سخنان منفی زهرا عربزاده درباره خبرنگاران بر رویش تاثیر گذاشته بود، در اولین نشست خبریش با گلایه از خبرنگاران گفت: ما خبر داریم و تحلیل و با تعجب پرسید: آیا کسی که خبرنگار است می‌تواند کار‌های تخصصی خدمات شهری و پروژه‌های عمرانی شهرداری را تحلیل کند؟
سپس شهردار در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: اولویت کار شهرداری، مصوبات شوراست. خود ما هم برنامه‌هایی داریم که اگر شورا مصوب کرد ورود می‌کنیم، در غیر این صورت کاری انجام نمی‌دهیم.

حمایت از ورزشکاران
حسینی حقیقی درباره حمایت از ورزشکاران با عصبانیت خطاب به رئیس شورا گفت: خسته شدیم از کمک به ورزشکاران، دیگر ورزشکاری را برای کمک نفرستید، پرسپولیس، پاس، موج، اسکان، ایاب و ذهاب، مینی‌بوس تشریفاتی و… در این دوهفته با مصوبه شورا حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه کرده‌ایم. خودمان برنامه‌های خوبی در سطح شهر در حوزه ورزشی و فرهنگی داریم. پارک‌های حاشیه‌ٔ شهر در محله حرم به حرم، پارک، فضای سبز و ورزشی در حاشیه خیابان ستایش با عرض ۷۰ متر و طول ۳۰۰ متر در دست اقدام داریم.

پل خور مرده‌شور
پل خور مرده‌شور در حال انجام است. تا یک ماه آینده دال‌ها بر روی ستون‌ها قرار می‌گیرند. از ترس دوستان شیطان در فضای مجازی آن منطقه را ورود ممنوع کرده‌ایم!
پل خور زمانی ارزش دارد که به خیابان ساحلی و روستای مال‌خلیفه‌ای وصل شود‌. یک لوله نفت زیر پل‌خور عبور می‌کند. ما حاضریم برای ادامه کار خودمان کاور لوله را انجام دهیم. به جناب استاندار گفته‌ام پل زمانی ارزش دارد که در کنار آن موج‌شکن بزنیم و به داخل دریا برویم و محوطه‌سازی پشت پل را به طول ۶۵۰ متر انجام بدهیم.
خبر تکمیلی پل را روابط عمومی اعلام می‌کند.

شهردار و دلالان
شهردار درباره دلالان در شهرداری گفت: یک سری تغییراتی در شهرداری انجام شده که عده‌ای شاکی هستند. این تغییرات جنبه‌هایی از آن مدیریتی و قسمتی امنیتی است. این تغییرات در راستای انجام آسان کارها و رضایت مردم است. شهرداری در ماه دومیلیارد و پانصد میلیون تومان حقوق پرسنل پرداخت می‌کند. این پول باید از درآمدهای شهرداری بدست بیاید. در حالی که درآمدهای شهرداری به ماهی ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است. ما درهای شهرداری را با یک حس و حال خوب باز کرده‌ایم. به مسیولین قسمت‌ها گفته‌ام با مردم راه بیایند. اگر در ماه نتوانند ۴ میلیارد درآمد برای شهرداری داشته باشید از آن قسمت کنار گذاشته خواهند شد.

پلاژ بانوان، دهکده گردشگری، سایت تجاری
حسینی حقیقی درباره خدمات به بانوان گفت: علاوه بر پارک بانوان، دو نقطه برای پلاژ بانوان یکی روبروی کمپینگ و دیگری روبروی روستای مال‌خلیفه‌ای در نظر گرفته شده است. جانمایی دهکده گردشگری در زمین زیر‌سازی شده کمپینگ اصلا مناسب نیست و در صدد هستیم با مالکین تل چیتی به توافق برسیم و آنجا کار را شروع کنیم.
همچنین شهردار از ساخت دو سایت بزرگ تجاری با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی در دو زمین ۱۵ و ۵ هزار متری با هماهنگی مسکن و شهرسازی برای شهرداری خبر داد.

حذف مناقصه آسفالت
شهردار درباره ادامه آسفالت کوچه‌ها گفت: آسفالت جز کارهای روزمره و عادی شهرداری است. متاسفانه از بس اتفاق خاصی نیفتاده توقع مردم گناوه پایین آمده است. شهردار در ادامه ضمن انتقاد از شیوه آسفالت کوچه و معابر سطح شهر گفت: کارخانه آسفالت، فنیشر، دستگاه و نیرو متعلق به خودمان(شهرداری) است، بعد آن را می‌گذاریم مناقصه! به بچه‌های عمرانی گفته‌ام دیگر پروژهٔ آسفالت برایمان نفرستند. من به آسفالت کوچه‌ها و معابر به عنوان دِسر پروژه‌های شهرداری نگاه می‌کنم. خودمان انجام می‌دهیم. نهضت آسفالت از این به بعد به این شکل ادامه خواهد داشت.

میدان امام علی
میدان امام علی به معضلی ۲۰ ساله تبدیل شده است. چرا ما ۱۵ میلیارد تومان اطراف میدان را تملک کنیم! برنامه‌ٔ من پل امام علی است.
پروژه میدان را برای همیشه در ذهنم بستم و هزینه‌ای که بابت تملک باید بپردازیم خرج پل می‌کنیم.

پل ورودی
پل ورودی شهر برآورد هزینه‌اش شده و تا فردا معلوم می‌شود.
اجرای مصوبه جداسازی آب فضای سبز و تامین آب شیرین از دریا طی ده روز آینده با مشاوری از شیراز با هزینه‌ٔ ۵۰۰ میلیون تومان انجام می‌شود.
زیباسازی و همسطح‌سازی از بلوار ورودی پلیس راه تا چهارراه توپ با مبلغ ده میلیارد تومان انجام می‌شود.
منتظر پروژه‌های دندان‌گیر و بزرگ در این دوره از شورا و شهرداری باشید.

شهردار و فضای مجازی
سید جواد حسینی حقیقی شهردار در پایان به خبرنگاران و فعالین رسانه‌ای گفت: من در فضای حقیقی در خدمت شما هستم. خواهش می‌کنم از من نخواهید در فضای مجازی ورود کنم. چون اگر یک روز سیدجواد حسینی حقیقی حضور داشت، مطمئن باشید در حال خیانت است. وقتش را گذاشته پای موبایلش، بد موبایل هستم، اگر جواب تلفن کسی را ندادم اصلا از دستم ناراحت نشوید.
با این همه باید دید شهرستان گناوه که اخیراً در لیست ٣١ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور قرار گرفته با این شیوه مدیریت و نگاه مسئولین به منتقدین و دلسوزان شهری و همچنین وعده‌هایی که همیشه داده می‌شوند، آیا آینده‌ای در مسیر پیشرفت و توسعه‌ خواهد داشت.