نظام ارباب رعیتی در پست استان بوشهر/ چرا پستچی‌ها بیمه نمی شوند  
نظام ارباب رعیتی در پست استان بوشهر/ چرا پستچی‌ها بیمه نمی شوند  

گناوه آنلاین _ مرتضی خضری: مردم بیشتر شهرداری و شورا را به نقد می‌کشند اما به هر اداره‌ای سرک بکشی می‌توانی کتابی از انتقاد بنویسی. فیلم تیپا خوردن امانتی‌های مردم در تیپاکس را همه دیدند، امانت داری پست برازجان را هم دیدند، مشتی بود نمونه خروار، اما چرا اعتراض‌های مردم جدی گرفته نمی‌شود و پاسخ […]

گناوه آنلاین _ مرتضی خضری: مردم بیشتر شهرداری و شورا را به نقد می‌کشند اما به هر اداره‌ای سرک بکشی می‌توانی کتابی از انتقاد بنویسی.

فیلم تیپا خوردن امانتی‌های مردم در تیپاکس را همه دیدند، امانت داری پست برازجان را هم دیدند، مشتی بود نمونه خروار، اما چرا اعتراض‌های مردم جدی گرفته نمی‌شود و پاسخ مناسبی دریافت نمی‌شود؟
اعتراضات گسترده‌ مردم به عملکرد «شرکت پست» یکی از متمول‌ترین نهادهای دولتی، به حق است.

پست هم مردم را کلافه کرده است و هم کارمندان خود را و جالب است که حاشیه امنی دارد.
چند مورد را مرور کنیم.

✉️ کارمند رسمی اداره پست زیر ۶ میلیون تومن حقوق دریافت می‌کند.

✉️ کارمندانِ غیررسمی پست هیچ کدام بیمه نیستند و کاملاً به صورت روزمزد کار می‌کنند. هر نیروی این شرکت به صورت فردی پیمانکار خودش است و باید برای خود به صورت آزاد بیمه واریز کند.

✉️کلیه امورات مربوط به توزیع در سطح شهر با وسیله نقلیه شخصی پستچی انجام می‌شود، بدون کوچک‌ترین خدماتی از قبیل بنزین یا هزینه تعمیرات احتمالی.
پاسخ بالادستی‌ها این است، خواستی کار کن، نخواستی برو به جهنم.
✉️در پست گناوه کارمند با حقوق بسیار پایین وجود دارد که دستمزد خود را به شکل عصر حجر و نقدی دریافت می‌کند. این شکل حقوق دادن صرفاً جهت جلوگیری از هرگونه اثر و ردی جهت پیگیری‌های قانونیِ بعدی است!

✉️چنانچه پستچی در گناوه تعداد بسته‌های زیادی را توزیع کند، که پست بخواهد حقوق بیشتری واریز کند. ضمن اعتراض پست بوشهر، دستمزد بسته‌های اضافه به پستچی تعلق نمی‌گیرد.

✉️هر ماه بین پستچی و پست مرکز استان بر سر بارکد بسته‌های توزیع شده علیرغم وجود سیستم یکپارچهٔ دیجیتال، اختلاف‌نظر است و در این بین به طور روتین بخشی از حق و حقوق پستچی «لوتی‌خور» می‌شود.
✉️پست گناوه هم هنر به خرج داده و زیرکانه می‌نویسند«آدرس پیدا نشد» و تلفن می‌زنند که بیایید و بسته خود را تحویل بگیرید.

▪همه از مدیریت جهادی می‌گویند. جهادی‌ها، یا نمی‌توانید یا نمی‌خواهید با این «نظام ارباب رعیتیِ» پست استان برخورد کنید؟

  • نویسنده : مرتضی خضری
  • منبع خبر : یاران سبز