نقشه دشمنان در سوریه سازی ایران شکست خورده است
نقشه دشمنان در سوریه سازی ایران شکست خورده است

گناوه- امام جمعه گناوه گفت:بررسی روند اغتشاشات اخیر نشان‌دهنده نقشه دشمنان برای سوریه سازی ایران اسلامی است اما با هوشیاری و بصیرت ملت راه به جایی نخواهد برد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به دیدار دست اندر کاران کنگره شهدای استان قم با رهبر فرزانه انقلاب اظهار داشت: مردم قم از پیش از پیروزی انقلاب همواره پشتیبان نظام و انقلاب بوده و در دوران دفاع مقدس بیش از ۶ هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرده که این از افتخارات این استان و مرکز حوزه جهان تشیع و مرجعیت است.
امام جمعه گناوه افزود: این شهدا و جوانان تمام هستی خود را برای دفاع از ملت و مملکت و ناموس کشور دادند و امروز نیز جوانان بر تارک تاریخ می‌درخشند و در تمام عرصه‌ها جوانان و دانشمندان جوان ایران اسلامی در تلاش هستند.
یاد و پیام شهدا به نسل جوان منتقل شود
وی با بیان اینکه در این دیدار رهبری به دو خاصیت مهم کنگره‌های شهدا یعنی «یاد» و «پیام» شهدا اشاره فرمودند اضافه کرد: آنچه امروز جامعه اسلامی به آن نیازمند و باید به نسل جوان منتقل شود، یاد و پیام شهدا است و این یاد و پیام باید برای نسل جوان و نوجوان و دانش آموز امروز بازگو و منتقل شود.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب شهدای دفاع مقدس و شهدای امنیت را مظهر فداکاری و شجاعت نام بردند اضافه کرد: اگر شهدا والامقام در هشت سال دفاع مقدس به عنوان مظهر شجاعت و فداکاری بودند، امروز نیز شهدای امنیت نیز که مورد هجمه تروریست‌های داعشی قرار می‌گیرند و برای حفظ امنیت و دفاع از ناموس کشور با همان فداکاری و شجاعت و خون آنها در خیابان‌ها ریخته می‌شود تا امنیت پایدار که خط قرمز نظام اسلامی است پایدار و باقی بماند.
شکست نقشه دشمن در سوریه سازی ایران اسلامی
امام جمعه گناوه یادآور شد: نقش و برنامه دشمنان خارجی در اغتشاشات اخیر روشن است و همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند بازیگر این اغتشاشات آمریکا، رژیم صهیونیستی و عوامل منطقه‌ای آنها به ویژه رژیم ال سعود است.
وی گفت: بررسی روند اغتشاشات اخیر و حادثه تروریستی زاهدان نشان دهنده برنامه ریزی دشمن برای سوریه سازی ایران است و کاری که دشمن در سوریه انجام داد امروز برای ایران در نظر گرفته اما کور خوانده و ملت ایران که فرزندان خود را فدای انقلاب و کشور کرده است همواره پشتیبان نظام اسلامی است.
امام جمعه گناوه با بیان اینکه همه ملت به ویژه جوانان باید در این شرایط هوشیاری و آگاه باشند تاکید کرد: با توجه به توطئه‌های و دسیسه‌های دشمنان خانواده‌ها باید مواظب باشند تحت تأثیر تبلیغات سو رسانه‌ای دشمنان قرار نگیرند.
حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: امروز دشمن هیچ قدرتی برای خدشه وارد کردن به نظام اسلامی ندارد اما از برخی حوادث و سوژه‌های پیش پا افتاده برجسته سازی و موج سواری می‌کند و آنگونه که می‌خواهد روایت‌ها را وارونه جلوه می‌دهد و باید در برابر این ترفندهای دشمن هوشیارانه عمل کرد.
امام جمعه گناوه گفت: علیرغم اینکه مردم ممکن است به دلیل شرایط اقتصادی موجود ناراضی باشند اما این نارضایتی به معنای مشکل با نظام اسلامی نیست بلکه نسبت به برخی سوءمدیریت ها، بی تدبیری‌ها یا گرانی‌ها است و نسبت به ولایت، انقلاب، شهدا پایبند هستند.
وی تصریح کرد: مردم در همه عرصه‌های انقلاب پای کار بوده و در کنار نظام اسلامی ایستاده‌اند که حضور میلیونی مردم در حماسه بزرگ ۱۳ آبان نمونه‌ای از آن بود که دشمن حتی حاضر نشد گوشه‌ای از آن را به نمایش بگذارد.

امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه با دو گذاره می‌توان به نقشه دشمن برای سوریه سازی در ایران پی برد گفت: اغتشاشات و حوادث تروریستی امسال تمرکز بر نیروی امنیتی و انتظامی بود و این یکی از گذاره‌های دشمن بود.
وی با تقدیر از تلاش‌ها و هوشیاری نیروهای نظامی و امنیتی در برقراری امنیت گفت: هدف دشمن از این تضعیف بی اعتبار سازی این نیروهای انتظامی باعث می‌شود تا هرج و مرج بیشتر شود تا دشمنان بتواند به اهداف خود برسد.
وی گفت: گذاره دوم در سوریه محور بر عبری، غربی و عربی بر روی اقوام به ویژه کردها متمرکز شد که در کشور ما هم بر فعال سازی گسل اقوام تمرکز شد.
وی گفت: ملت ایران ملتی با بصیرت، هوشیار است و این توطئه دشمنان نیز مانند همیشه و با هدایت‌های پیامبرگونه مقام معظم رهبری نقش بر آب است.
وی با اشاره به تدبیر حکیمانه رهبر انقلاب در فرستادن نماینده ویژه به سیستان و بلوچستان گفت: این تدبیر حکیمانه رهبری نقشه دشمنان که به دنبال ایجاد جنگ داخلی بود نقش بر آب شد.
امام جمعه گناوه با اشاره به نکاتی در اظهارات نماینده رهبری به استان سیستان و بلوچستان گفت: دستور ویژه برای روشن شدن همه ابعاد ماجرا با بررسی کامل مستندات توسط مراکز فنی و عدم تضییع حق مردم و همه اطراف ماجرا، جمع بندی بررسی‌ها و اتخاذ تصمیم‌های توسط شورای عالی امنیت ملی بر پایه نگاه جامع نگر، دلجویی از آسیب دیدگان و اعلام ناراحتی از حوادث پیش آمدن و شهید محسوب شدن کشته شدگان بی گناه و جانباز معرفی شدن مجروحین بی گناه، یادآوری امنیت به عنوان خط قرمز نظام و اعلام عدم مماشات با مجرمین و افراد برهم زننده امنیت اعم از شیعه و سنی از مهمترین نکات این اظهارات بود.
وی با گرامیداشت آغاز هفته بسیج مستضعفین گفت: بسیج همواره در عرصه‌های مختلف در کنار انقلاب، ولایت و ملت بوده و امروز نیز در کنار نیروهای انتظامی، حافظ امنیت مردم است.
وی گفت: به فرموده رهبری هر که دل در گرو نظام و انقلاب دارد بسیجی و این شاخصه خاص بسیجی است و هفته بسیج فرصت مناسبی برای تقدیر از این نیروها است.

مردم گناوه در برابر فراخوان‌های دشمنان نظام هوشیار باشند
امام جمعه گناوه با بیان اینکه امروز مردم به ویژه مردم شهرستان گناوه همه دل در گرو نظام انقلاب دارند گفت: مردم این شهرستان در شرایط کنونی همه باید هوشیار باشند و از توطئه‌های دشمنان غافل نشوند و باید متوجه فراخوان‌های آنها بود و احساسی عمل نکنند و تحت تأثیر رسانه‌های معاند در دام دشمنان قرار نگیرند.
امام جمعه گناوه گفت: شهرستان گناوه بیش از ۲۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و مردم آن نباید تحت تأثیر برخی ترفندهای دشمن از جمله تعطیل کردن بازار قرار بگیرند.
وی گفت: بازاریان گناوه با دشمنان همراهی نمی‌کنند و اگر نقد یا مشکلی باشد مسئولان همیشه در کنار مردم هستند و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند همیشه نیز مسئولان شهرستان از بازار و بازاریان و معیشت مردم حمایت کرده و در کنار مردم آماده شنیدن نقدها هستند و هم بازاریان باید هوشیار باشند و تحت تأثیر دشمنان که دلسوز ما نیستند قرار نگیرند و اگر کسی هم تهدیدی می‌کند نیروهای امنیتی محکم ایستاده‌اند و طبق قانون برخورد خواهند کرد.
وی گفت: دولتمردان نیز باید برای حل مشکلات تلاش مضاعف و بیشتری داشته باشند و در حل مشکلات مردم و گرانی‌ها بکوشند و از نیروهای کارآمد و دلسوز بیشتر استفاده شود.
وی با بیان اینکه فلسفه نظام اسلامی و انقلاب خدمت به مردم و نقدپذیری است گفت: اگر مشکلی وجود دارد باید بپذیریم و خودمان باید نظارت کنیم و دیگر نباید فشار بر مردم بیشتر شود که دشمنان از ضعف‌ها سو استفاده کنند.