همیاران طبیعت گناوه را یاری کنیم
همیاران طبیعت گناوه را یاری کنیم

  گناوه‌آنلاین؛ الیاس احمد‌حسینی- همیاران طبیعت گناوه با مشارکت شهروندان گناوه‌ای چند روزی است در قالب طرحی به نام پاکسازی ۷۰۷ کیلومتری ساحل خلیج فارس از دیلم تا عسلویه در ساعت‌های ۶ تا ۸ صبح و ۷ تا ۸ غروب در ساحل گناوه هستند. مریم پورخدر از فعالین محیط زیست می‌گوید: متاسفانه ساحل زیبا و […]

 

گناوه‌آنلاین؛ الیاس احمد‌حسینی- همیاران طبیعت گناوه با مشارکت شهروندان گناوه‌ای چند روزی است در قالب طرحی به نام پاکسازی ۷۰۷ کیلومتری ساحل خلیج فارس از دیلم تا عسلویه در ساعت‌های ۶ تا ۸ صبح و ۷ تا ۸ غروب در ساحل گناوه هستند. مریم پورخدر از فعالین محیط زیست می‌گوید: متاسفانه ساحل زیبا و بکر بندرگناوه روز به روز در حال آلودگی بیشتر است. آنان با کمک زنان، بچه‌ها و جوانان علاقمند چند روزی‌ست با دست خالی حجم انبوهی از زباله‌ها از جمله بطری‌های پلاستیکی، سفره‌‌های یک بار مصرف، پوشاک بچه، شیشه و دیگر مواد زائد را جمع‌آوری کرده‌اند. اما آنچه در این میان نگران کننده هست حجم عظیمی از زباله‌های شیمیایی از جمله پشم‌شیشه است. با اینکه سازمان‌هایی نظیر محیط زیست و اداره بندر و کشتیرانی در این زمینه حساسیت ویژه‌ای دارند اما تاکنون اقدام موثری انجام نداده‌اند.
بنابر گفته الله‌کرم حسنی از فعالین محیط زیست گناوه آنچه را نمی‌توان نادیده گرفت عدم توجه بسیاری از شهروندان نسبت به محیط زیست و محل زندگیشان است. حسنی می‌گوید: خانواده‌‌های گناوه‌ای که شب‌ها در ساحل شب‌نشینی برگزار می‌کنند متاسفانه بعضی از آنان بدون توجه به رعایت حقوق شهروندی دیگران و رعایت محیط زیست اقدام به رها کردن زباله‌های خود در ساحل می‌کنند. این در حالی است که در سراسر ساحل سطل‌های زباله وجود دارد.
صادق حیاتی و سید مهدی موسوی از مربیان شنا که به همراه شاگردانشان تمریناتشان را در ساحل انجام می‌دهند به کمک همیاران طبیعت آمده‌اند.
اصغر مولایی با اشاره به سرازیری پس‌مانده‌ای پلاستیکی از لنج‌ها به خور می‌گوید: این کار باعث می شود تا در موقع جزر و مد دریا این مواد مضر به دریا وارد شوند و باعث مرگ و میر و نابودی بعضی از آبزیان شوند. با این همه نامهربانی و عدم توجه بعضی از شهروندان و سازمان‌های دولتی نسبت به محیط زیست و دریا، همیاران طبیعت گناوه مصمم هستند با همه‌ی سختی‌ها به کارشان ادامه دهند تا زمانی که دیگر شهروندان هم به آنان بپیوندند تا دریا و ساحلی زیبا، بکر و بدون آلودگی داشته باشیم.

  • نویسنده : الیاس احمد‌حسینی
  • منبع خبر : گناوه‌آنلاین