وداع با شاعر در گناوه / عکس
وداع با شاعر در گناوه / عکس
روز دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ مراسم تشییع و تدفین زنده یاد دکتر حسین جلال‌پور با شکوه خاصی در بندرگناوه برگزار شد.

گناوه‌آنلاین؛ الیاس احمدحسینی- روز دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ مراسم تشییع و تدفین زنده یاد دکتر حسین جلال‌پور با شکوه خاصی در بندرگناوه برگزار شد.

در ابتدا قرآن قرایت شد و نبی دهقانی مجری برنامه با خواندن اشعاری از جلال‌پور، برنامه را آغاز کرد.

پس از آن فاطمه کرم‌پور مدیرکل ارشاد اسلامی بوشهر با عرض تسلیت به خانواده او و جامعه فرهنگی فقدان جلال‌پور را مصیبت جبران ناپذیری خواند.

آکا صفوی خواننده خوش صدا و بااخلاق هم استانی با ذکر خاطراتی از حسین، تصنیفی از بنان را که می‌گفت حسین دوستش داشته، با نغمه‌ای حزن‌انگیز خواند.

ابراهیم اسماعیلی اراضی، شاعر و منتقد اصفهانی سخنران بعدی گفت: تردیدی نیست حسین از گناوه‌ است، تردیدی نیست حسین جانش گناوه بود، ولی حسین را به گناوه و جنوب محدود نکنید، حسین یک نام بزرگ در ایران بود. حسین نخواست سلبریتی باشد، نخواست تن بدهد به هر نبایدی که قبول نداشت. مهمترین شاخصه‌اش این بود که دروغ بلد نبود.

حجت‌الاسلام فیضلی به نمایندگی از دانشگاه آزاد بهبهان نیز ضمن عرض تسلیت از سجایای اخلاقی و علمی جلال‌پور گفت.

همچنین مجتبی احمدی از دوستان نزدیک حسین به یادش چند «یاریار» به همراه نی محزون عباس سلامی‌زاده خواند و همه را به گریه انداخت.

در ادامه نماز میت به امامت حاج‌آقا رکنی امام جمعه گناوه خوانده شد.

پس از آن تابوت حسین در میان حزن و اندوه خانواده، دوستان، شعرا، نویسندگان و هنرمندانی که از سراسر کشور حضور پیدا کرده بودند تشییع و در قطعه هنرمندان در کنار زنده یاد استاد ایرج شمسی‌زاده به خاک سپرده شد.

 

  • نویسنده : محمد فرخی نیا
  • منبع خبر : گناوه آنلاین