پاس گناوه در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور
پاس گناوه در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور

لیگ برتر فوتبال ساحلی کشو پاس گناوه در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور گناوه‌آنلاین مرتضی خضری: فوتبال ساحلی در ساحل گناوه روز به روز دارای قدرت بیشتری می‌شود. پاپتی‌های ساحلی باز گناوه در میان انبوهی از ماسه، با توپ بازی دلخواه خود را انجام می‌دهند. سال ۱۳۸۲ اولین بار مسابقات فوتبال ساحلی در گناوه با […]

لیگ برتر فوتبال ساحلی کشو
پاس گناوه در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور

گناوه‌آنلاین مرتضی خضری: فوتبال ساحلی در ساحل گناوه روز به روز دارای قدرت بیشتری می‌شود. پاپتی‌های ساحلی باز گناوه در میان انبوهی از ماسه، با توپ بازی دلخواه خود را انجام می‌دهند. سال ۱۳۸۲ اولین بار مسابقات فوتبال ساحلی در گناوه با شرکت ۳۲ تیم انجام شد. در این مسابقات برای اولین بار بازیکنان با قوانین فوتبال ساحلی پا به توپ شدند. بعد از این مسابقات ساحل گناوه هر از چندی شاهد فوتبال ساحلی بود. در سال ۸۶ با آغاز مسابقات استانی موج گناوه راهی مسابقات شد. موج بعد از دو سال فعالیت استانی با آغاز مسابقات کشوری در سال ۸۸ به این مسابقات دعوت شد. در سال ۹۰ موج در لیگ دسته اول سوم شد ولی با گرفتن امتیاز نماینده اصفهان به لیگ برتر رسید. عمر موج در لیگ برتر تنها یک سال بود ولی در سال ۹۳ با قهرمانی در لیگ دسته اول فوتبال ساحلی بار دیگر به لیگ برتر رفت. این تیم در سال ۹۴ و ۹۵ میهمان لیگ برتر بود و بعد از آن به لیگ دسته اول سقوط کرد. موج با رهبری حیدر نیکو‌نژاد تاثیر زیادی بر روند حرکتی فوتبال ساحلی داشت و بازیکنان زیادی را در فوتبال ساحلی پرورش داد. پاس گناوه نیز از جمله تیم‌هایی بود که خیلی زود ساحلی را در دستور کار خود قرار داد. در شهریور سال ۱۳۸۹ حسن توسلی رئیس هیات فوتبال گناوه اولین دوره مسابقات فوتبال ساحلی باشگاه‌های گناوه را برگزار کرد که در این دوره پاس دو تیم داد و هر دو تیم به فینال رسیدند اما بعد از این مسابقات فوتبال ساحلی باشگاه‌های گناوه به فراموشی سپرده شد و موج تنها تیمی بود که فعالیت جدی داشت و در مسابقات کشوری حاضر بود.

پاس در سال ۹۵ پا به مسابقات فوتبال ساحلی استان گذاشت و عنوان قهرمانی را به دست آورد. این تیم در مسابقات کشوری ناموفق بود. پاس در سال ۹۶ هم عنوان قهرمانی را در فوتبال ساحلی استان تکرار کرد. بعد از این مسابقات پاس با حضور در زیرگروه فوتبال ساحلی کشور به لیگ دسته اول فوتبال ساحلی راه یافت. این تیم دو فصل در لیگ دسته اول کشور بود ولی نتوانست به لیگ برتر صعود کند. در سال ۹۹ اتفاقات جالبی حادث شد. کرونا نگذاشت لیگ دسته اول کشور برگزار شود اما امتیاز لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور خریداری شد. علیرضا چهارمحالی ناگهان وارد فضای ساحلی شد. چهارمحالی در همان سال ۹۹ و با همکاری سیدمحسن موسوی امتیاز لیگ برتر شهید جهان‌نژادیان آبادان را خریداری کرد و به گناوه آورد. نقش محمدامین صیادی در این انتقال پررنگ بود. امتیاز لیگ برتر فوتبال ساحلی ابتدا قرار بود به پاس برسد ولی سر از ملوان در آورد و ملوان در لیگ برتر که به صورت مجتمع بود در یزد و سمنان به دیدار خریفان خود رفت. این تیم با تکیه بر چند بازیکن باتجربه لیگ برتری و تعدادی از بازیکنان گناوه نتایج خوبی کسب کرد. با ورود به فصل جدید علیرضا چهارمحالی با مدیران پاس به توافق رسید و این امتیاز برای همیشه به پاس منتقل شد.

پاس که سیاست تیم‌داری خود را استفاده از تمامی ظرفت بازیکنی شهرستان کرده است بدون بازیکنان غیر بومی تمرینات خود را در ورزشگاه شهدای خلیج فارس آغاز کرد. این تیم زیر نظر علی ناصری‌پوران، سیدمرتضی موسوی و امیر هام تمرینات خود را دنبال می‌کند.

در این تیم محمود مسعودنیا، محمدامین صیادی، سالم قائدی، مهدی تندسر، جعفر غلامی و محسن فتوت بازیکنان باتجربه‌ای هستند که می‌توانند پاس را در لیگ برتر دارای جایگاه کنند. مهران ابراهیمی هم بازیکن شش دانگی‌ست که از فوتبال به فوتبال ساحلی کوچ کرده است. ابراهیمی هم می‌تواند پشتوانه خوبی برای پاس باشد. در این تیم چهره‌های جوان هم خودنمایی می‌کنند. احمدرضا منصورزاده، احمدرضا یوسفی، سیدامیرمحمد موسوی‌نسب، مهدی حیدری، محمد عشایری، محمد بویراحمدی، امیرحسن عاشوری، امید نوشادی، نیک‌نام ، مرادی و اسلامی به دنبال چهره شدن هستند. به بازیکنان جوان این تیم امید زیادی‌ست.

  • نویسنده : مرتضی خضری
  • منبع خبر : یاران سبز