پایان جام جهانی و آغاز راه امیدها/ گفتگوی «کی‌روش» با نسل بعدی
پایان جام جهانی و آغاز راه امیدها/ گفتگوی «کی‌روش» با نسل بعدی

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های جام جهانی سال جاری بر خلاف دوره‌های گذشته در پاییز برگزار می‌شود تا ورزشکاران و هواداران فوتبال بتوانند در آب و هوای گرم کشور قطر از لذت تماشای فوتبال بزرگان دنیا لذت ببرند. همین موضوع باعث شد تا این رقابت‌ها در میانه‌های فصل جاری فوتبال باشگاهی در سراسر دنیا برگزار […]

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های جام جهانی سال جاری بر خلاف دوره‌های گذشته در پاییز برگزار می‌شود تا ورزشکاران و هواداران فوتبال بتوانند در آب و هوای گرم کشور قطر از لذت تماشای فوتبال بزرگان دنیا لذت ببرند.
همین موضوع باعث شد تا این رقابت‌ها در میانه‌های فصل جاری فوتبال باشگاهی در سراسر دنیا برگزار شود و سرمربیان تیم‌های ملی حاضر در این رقابت‌ها با چالش کمبود زمان برای هماهنگی با شاگردان خود روبرو شوند.
کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران نیز از این قاعده مستثنی نبود تا تصمیم بگیرد در روزهایی که بازیکنان تیم بزرگسال را تمرین می‌دهد از جوانان و امیدها نیز دعوت کند تا شرایط آنها را نیز ارزیابی کرده و بسنجد.
کی روش نه تنها برای پر کردن جای خالی نفرات در تمرینات بزرگسال از امیدهای فوتبال کشور بهره برد بلکه به آنها فرصت داد تا خود را با بزرگسالان بسنجند و شرایط تمرین در بین حرفه‌ای های فوتبال کشور را پیدا کنند.
سرمربی پرتغالی که در دوران مربیگری خود در فوتبال ایران و سایر کشورها نشان داده است توانایی زیادی در کشف استعدادها دارد در روزهای گذشته که آخرین جلسات تمرینی تیم ملی بزرگسالان در تهران قبل از اعزام به دوحه قطر محسوب می‌شود با بازیکنان جوان صحبت می‌کند و برای آنها جلسات ویژه روانی را در کنار سایر بازیکنان بزرگسال برگزار کرده است.
او که حالا شناخت بیشتری از شیوه بازی امثال امیرعلی صادقی، سینا عبدالهی، آریا برزگر و… پیدا کرده آنها را امیدوار به آینده کرده است. کی روش که نشان داده است در تربیت نسل فوتبالی استعداد ویژه دارد فرایندی مشخص را برای شناسایی بیشتر بازیکنان مستعد تیم امید در نظر گرفته است تا بتواند همچون علیرضا جهانبخش، سعید عزت الهی، علیرضا بیرانوند، سیدمجید حسینی و وحید امیری بازیکنان دیگری را به فوتبال ملی معرفی کند.
بازیکنانی که قطعاً با پایان جام جهانی ۲۰۲۲ و خداحافظی بازیکنان پا به سن گذاشته جای آنها را پر کنند تا شاید خیلی زود بتوانند در سطح ملی خودنمایی کنند و جایگاه بهتری هم در تیم‌های باشگاهی پیدا کنند.
برنامه بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران در گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به شرح زیر است:
* ایران – انگلیس؛ دوشنبه ۳۰ آبان؛ ساعت ۱۶:۳۰
* ایران – ولز؛ جمعه ۴ آذر؛ ساعت ۱۳:۳۰
* ایران – آمریکا؛ سه‌شنبه ۸ آذر؛ ساعت ۲۲:۳۰