پلاژ بانوان وعده شیرینی که به تلخی گرایید
پلاژ بانوان وعده شیرینی که به تلخی گرایید
برای ساخت و زیبایی این ساحل سال‌هاست که وعده های شیرینی داده می شود ولی به سختی این وعده ها روی خوش عمل، را به خود دیده اند. یکی از این وعده های شیرین پلاژ بانوان است. پلاژی که سالهاست شهرداران مختلف قول ساخت آن را به شهروندان بانو داده اند ولی هیچ ردی از ساخت و اقدام به ساخت آن به چشم نمی خورد.

گناوه آنلاین _ اسماعیل کشتکار: ساحل ماسه ای و زیبای گناوه مستعد اجرای طرح های عمرانی و تفریحی فراوانی است که همت بلند می خواهد تا این بندر جنوبی را به ستاره ای در کنار خلیج فارس تبدیل کند.

برای ساخت و زیبایی این ساحل سال‌هاست که وعده های شیرینی داده می شود ولی به سختی این وعده ها روی خوش عمل، را به خود دیده اند.
یکی از این وعده های شیرین پلاژ بانوان است. پلاژی که سالهاست شهرداران مختلف قول ساخت آن را به شهروندان بانو داده اند ولی هیچ ردی از ساخت و اقدام به ساخت آن به چشم نمی خورد.

پلاژ می تواند محیطی امن و آرام برای تفریح بانوان فراهم آورد تا دیگر نخواهند با لباس های روزمره به دل دریا بزنند.
دوش آفتاب همراه با شنیدن صدای امواج می تواند خاطره ای ماندگار در ذهن بانوان به یادگار بگذارد اما
از این ساحل و دریا به غیر از یک پیاده روی در شرجی و گرمای تابستان که نفس کشیدن به سختی انجام می‌گیرد تقریبا سهمی برای بانوان وجود ندارد در حالی که برای خیلی ها سپری کردن یک روز در ساحل می تواند لذت بخش باشد به خصوص برای بانوان که شانس حضور بی قید و بند در ساحل را ندارند و پلاژ می تواند این نا ممکن را برایشان به حد امکان برساند.
ساخت پلاژ بانوان می تواند برای شهری که برای مردان و کودکانش نیز تفریح قابل قبولی وجود ندارد بسیار ارزشمند و تاثیرگذار باشد. این طرح عمرانی تفریحی می تواند گره کور ساحل را باز کند و شور و نشاط وصف ناپذیری را در بین بانوان به وجود آورد.
علاوه بر ساحل نشینان بومی، گردشگران و مسافران میلیونی که در طول سال به گناوه وارد می‌شوند از این پروژه استقبال خواهند کرد و این می تواند توجیه اقتصادی خوبی برای ساخت آن باشد.
شنا در خلیج فارس جذابیت خاص خود را دارد و همیشه طرفداران و علاقمندان زیادی را به سمت و سوی خود می کشاند به همین دلیل
شهرداری و شورا باید توجه ویژه ای به این طرح داشته باشند.
اوایل دهه نود قرار بر ساخت پلاژ گذاشته شد ولی بحث بر اینکه کجا ساخته شود این طرح را از اجرایی کردن دور می کرد در شورای قبل با حضور دو بانو انتظار می‌رفت این رویای شیرین تبدیل به واقعیت شود و اقداماتی نیز از شهردار آن دوره صورت گرفت ولی مجدد مکان آن مورد تایید قرار نگرفت تا این طرح هیچ وقت به امیدواری منتهی نشود.
پلاژ می تواند مکانی خوب و مرکز تفریحی ورزشی ایده آلی برای بانوان باشد و با جانمایی ورزشی هایی مانند والیبال و فوتبال ساحلی، پینگ‌پنگ، شطرنج و ورزش‌های آبی بر جذابیت آن بیفزاید و مجموعه ی کامل را برای تفریح بانوان به وجود آورد.
ساخت پلاژ می تواند حکم یک کوچه بن بست باشد که سال ها آرزوی تبدیل شدن به اتوبان را داشته است و این آرزوی زیادی برای بانوان این شهر بندری پر رونق نمی تواند باشد.

  • نویسنده : اسماعیل کشتکار
  • منبع خبر : گناوه آنلاین