پیامبر اسلام (ص) منادی نجات بشریت در کره خاکی است
پیامبر اسلام (ص) منادی نجات بشریت در کره خاکی است

گناوه- امام جمعه گناوه با بیان اینکه امروز نیز پیامبر گرامی اسلام (ص) منادی نجات بشریت در کره خاکی است گفت: برنامه‌ای که پیامبر (ص) برای زندگی انسان ها آورد با عقل و فطرت بشر سازگار است.

گناوه آنلاین؛

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی چهارشنبه شب در مراسم دهه آخر صفر در مسجد شهید حر خسروی گناوه با تسلیت ایام سوگواری شهادت پیامبر گرامی اسلام (ص)، امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام اسوه اخلاق، بشریت، همه نیکی‌ها و مصداق اتم رحمت و رحیمیت خداوند متعال است.
امام جمعه گناوه با بیان اینکه خداوند متعال از بدو خلقت انسان برای هدایت، سعادت و رسیدن بشر به کمال و معنویت بنا بر روایاتی معروف و مشهور ۱۲۴ هزار پیامبر را مأموریت داد، گفت: در میان همه انبیا الهی، پنج پیامبر «اولوالعزم» دارای آئین و کتاب و شریعت هستند که آخرین ایشان وجود مبارک پیامبر گرامی اسلام (ص) است.
وی اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) در میان انبیا الهی خاتم النبین و فضیلت آن حضرت از همه انبیا بالاتر و بیشتر است.
وی گفت: خداوند متعال می‌فرماید بین پیامبران در رسالت و نبوت فرقی نیست اما خداوند در جهاتی دیگر برخی از پیامبران را بر برخی دیگر برتری داده است که پیامبر گرامی اسلام با فضیلت ترین و برترین پیامبران الهی و هم خاتم انبیا و هم با فضیلت ترین پیامبران است که خداوند صفات و جلوه‌های خود را در آن حضرت جلوه گر کرده است.
امام جمعه گناوه یادآور شد: اگر خداوند دارای رحمانیت و رحیمیت است پیامبر (ص) نیز این ۲ صفت را دارا است و خداوند این صفات خود را در وجود مبارک حضرت تجلی داده که در وجود هیچ پیامبری عنایت نکرده است.
پیامبر (ص) با رسالت خود به زنان و دختران ارزش و احترام داد
حجت الاسلام رکنی حسینی ادامه داد: وجود مبارک پیامبر گرامی اسلام (ص) برای هدایت مردم ۲۳ سال زحمت کشید و سرانجام در سال ۱۱ هجری به شهادت رسید و اگر چه در تاریخ نوشتند که رحلت پیامبر اما در منابع مختلف تاریخی در باب شهادت پیامبر روایت وجود دارد و لذا پیامبر اکرم در سال ۱۱ هجرت مسموما به شهادت رسید.
امام جمعه گناوه بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) در جامعه‌ای به پیامبری مبعوث شد که به تعبیر قرآن کریم وقتی خبر دختردار شدن به آنها داده می‌شد چهره آنها سیاه و کبود می‌شد و دختران خود را زنده به گور می‌کردند و پیامبر با رسالت خود به زنان و دختران ارزش و احترام داد و مردم را از جهالت، بربریت و نادانی نجات داد.
اما جمعه گناوه گفت: امروز عده‌ای مدعی دلسوزی و دفاع از حقوق زنان هستند اما چه کسی بهتر از اسلام و پیامبر (ص) و قرآن مدافع زنان است.
وی گفت: در ۱۴۰۰ سال پیش که دختران را زنده به گور می‌کردند پیامبر (ص) به عنوان رحمت برای هدایت بشر مبعوث شد و از بشریت دفاع و جامعه را هدایت کرد.
وی بیان کرد: امروز اگر بشریت به سمت ترقی و سعادت گام بر می‌دارد باید این امر را مدیون پیامبر (ص) و آل پیامبر (ص) دانست که چراغ هدایت هستند.
حجت الاسلام رکنی حسینی یادآور شد: اگر می‌خواهید شامل رحمت الهی قرار گیرید خداوند فرمود رحمت من گسترده است و شامل کسانی می‌شود که از پیامبر (ص) تبعیت می‌کنند.
امام جمعه گناوه خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام (ص) پیام رسان نیکی‌ها بود و امر به زیبایی‌ها و نیکی‌ها و نهی از بدی‌ها و منکرها کرد و غل و زنجیرهای جهالت‌ها و نادانی‌ها را از گردن بشریت برداشت.
وی با بیان اینکه امروز نیز پیامبر (ص) منادی نجات بشریت در کره خاکی است افزود: برنامه‌ای که پیامبر (ص) برای زندگی انسان‌ها آورد با عقل و فطرت بشر سازگار است و لذا دشمنان اسلام و پیامبر امروز نیز با توهین و تخریب سعی در مبارزه با آن حضرت و جسارت نسبت به ایشان را دارند.
وی گفت: آخرین نسخه شفابخش پیامبر (ص) برای هدایت و سعادت بشریت به فرموده آن حضرت در حدیث ثقلین قرآن و اهل بیت (ع) است که فرمودند اگر به این ۲ تمسک بجویید بعد از من گمراه نخواهید شد.

کد خبر ۵۸۸۵۷۵۳