چه کسی نرخ تعیین می‌کند؟   
چه کسی نرخ تعیین می‌کند؟   
با نزدیک شدن به ماه مهر و بازگشایی مدارس و همچنین نرخ‌های پیشنهادی از سوی فرمانداری شهرستان، آموزش و پرورش، سازمان تاکسیرانی شهر، شورا و شهرداری شهرستان سر در گمی عجیبی در بین خانواده‌ها حاکم شده است.

گناوه‌آنلاین؛ الیاس احمدحسینی- با نزدیک شدن به ماه مهر و بازگشایی مدارس و همچنین نرخ‌های پیشنهادی از سوی فرمانداری شهرستان، آموزش و پرورش، سازمان تاکسیرانی شهر، شورا و شهرداری شهرستان سر در گمی عجیبی در بین خانواده‌ها حاکم شده است.
نرخ‌های مصوب شورای ترافیک و شورا برای داخل شهر گناوه ۴۵۰ هزارتومان و روستاها ۹۵۰ هزار تومان اعلام شده اما در واقعیت هیچ یک از سرویس‌های مدارس این نرخ را نپذیرفته‌اند.
مینا محمودی که دو دانش آموز دختر دارد می‌گوید: با هر کدام از سرویس‌ها صحبت کرده‌ام ۷۰۰ هزار تومان را اعلام کرده‌اند.
از طرف دیگر فاطمه صادقی ساکن محله حرم به حرم می‌گویند: با چند سرویس صحبت کرده‌ام اما از پذیرش دانش‌‌آموز ما سر باز زده‌اند. ظاهراً بُعد مسافت را بهانه قرار داده‌اند و مبلغ ۸۰۰ هزار تومان را اعلام کرده‌اند.
طاهره رجبی که سابقه چند ساله در سرویس مدارس دارد در پاسخ به این نظرات می‌گوید: کرایه سرویس مدارس قبل از کرونا ۳۵۰ هزار تومان بوده و طی این دو سال قیمت همه کالاها و خدمات چند برابر شده است. بنابراین مبلغ ۷۰۰ هزارتومان به نظرم منصفانه است.
حسین خدری راننده تاکسی ضمن تایید این موارد می‌گوید: با توجه به اینکه اکثر کوچه و خیابان‌های گناوه دست‌انداز و از وضعیت خوبی برخوردار نیستند هزینه استهلاک خودروها بسیار بالاست و واقعاً سرویس مدارس سودی ندارد. آخه با توجه به وقتی که باید در طول ماه و هفته گذاشت این کار به صرفه نیست. محمد رستمی می‌گوید: اکثر کسانی که رو به این کار می‌آورند از سر اجبار و بی‌کاری است. با این همه بنابر گفته اکبر مینایی از کارشناسان باسابقه آموزش و پرورش برای کمک به تعادل قیمت‌ها و خانواده‌های پر جمعیتی که توان پرداخت چنین شهریه‌هایی را ندارند می‌توان همانند استان‌ها و شهرهای هم‌جوار جهت جانمایی ایستگاه‌های مرتبط و فعال نمودن ناوگان اتوبوسرانی شهرداری در سطح شهر در محل‌های خیابان پیروزی( باباعلیشاه ) خیابان امام حسین (محله سادات ) خیابان جمهوری اسلامی (جاده برازجان) خیابان شهدا، محله نوروز آباد -حرم به حرم تدابیری اندیشه شود تا همشهریان گناوه‌ای از هزینه‌های بالای سرویس مدارس در امان بوده و تمرکز خود را به روی مایحتاج ضروری‌تر انجام دهند.
با این همه مشاهدات میدانی نشان می‌دهد بسیاری از خانواده‌ها با نزدیک شدن به بازگشایی مدارس و کمبود سرویس‌های مدارس و حرف‌های بدون پشتوانه اجرایی مسئولین در حال قرار داد بستن با نرخ‌های ۷۰۰ هزار تومان به بالا هستند تا در آغاز مهرماه سرشان بی کلاه نماند.
#گناوه#سرویس#تاکسی#آموزش#دبستان#دانشگاه#گناوه_آنلاین#گناوه_کالا#دانشگاه#دانشجو#

  • نویسنده : الیاس احمدحسینی