کیفیت جاده آبدان – دوراهک ضعیف است/ لزوم ایمن‌سازی مسیر
کیفیت جاده آبدان – دوراهک ضعیف است/ لزوم ایمن‌سازی مسیر

بوشهر – جاده آبدان – دوراهک یکی از مسیرهای پرتردد در جنوب استان بوشهر است که از ایمنی مناسبی برخوردار نبوده و باید نسبت به ایمن‌سازی آن اقدام شود.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها – رضا محمدی: جاده به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌ها برای توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود و در استان بوشهر نیز تلاش‌های فراوانی برای توسعه این زیرساخت صورت گرفته است.
علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته، هنوز هم برخی از مسیرهای موجود در استان با مسائل و چالش‌هایی روبرو هستند که باعث شده تا تردد در این مسیرها با حوادث متعددی روبرو شود.
جاده آبدان – دوراهک یکی از مسیرهای پرتردد در جنوب استان بوشهر است که از ایمنی مناسبی برخوردار نبوده و باید نسبت به ایمن‌سازی آن اقدام شود.
وقوع حوادث متعدد در جاده آبدان – دوراهک این مسیر را به یک جاده پرحادثه تبدیل کرده است و مردم این منطقه خواستار تلاش جدی برای ایمن‌سازی این مسیر هستند.
وقوع حوادث ناگوار
یکی از شهروندان بخش آبدان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متأسفانه در جاده آبدان به دوراهک روزانه شاهد حوادث ناگواری هستیم.
امید خلیلی افزود: این جاده با توجه به اینکه در مسیر اصلی پارس جنوبی قرار گرفته زیبنده مردم بخش آبدان و شهرستان دیر نیست و انتظار داریم شرکت‌های پارس جنوبی برای تعریض این جاده همت کنند این جاده‌ای که در مسیر اصلی بوشهر عسلویه قرار گرفته آسفالت از بین رفته است.
جاده آبدان به دوراهک فاقد شانه است
خلیلی با اشاره به اینکه جاده آبدان به دوراهک فاقد شانه است افزود: این جاده نیاز مبرم به تعریض دارد و در هفته‌های گذشته بازهم ما شاهد از دست رفتن عزیزانمان بودیم.
خلیلی به جاده آبدان به سرمستان اشاره کرد و ادامه داد: متأسفانه در لاین غربی و در ورودی روستا فاقد روشنایی است و اینکه در این مسیر جایگاه برای مسافران هست اما روشنایی ندارد و این باعث می‌شود راننده‌ها دید کافی نداشته باشند و بروز تصادف شود.
وی از مسئولان خواست تا نسبت به روشنایی ورودی روستا اهتمام جدی انجام دهند.

استمداد از مسئولان برای ایمن‌سازی مسیر
دیگر شهروند آبدانی نیز به خبرنگار مهر گفت: متأسفانه آسفالت این جاده از بین رفته جاده باریک از آبدان تا دوراهک رانندگی با مشکل مواجه هستیم.
الیاس محمدی از وزیر راه و شهرسازی و همچنین استاندار بوشهر درخواست کرد تا هرچه سریع‌تر نسبت به تعریض این جاده همت کنند تا ما شاهد داغدار شدن عزیزان نباشیم.
جاده‌ای که مردم را عزادار می‌کند
امام جمعه آبدان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: جاده آبدان به دوراهک متأسفانه در این هفته یک کشته دیگری هم داشت.
حجت الاسلام محمود کارگر افزود: کشاورزی که از استان دیگری برای چند لقمه حلال چند روزی به شهر ما می‌آید شایسته نیست که جسد او به شهرش برگردانند.
کارگر عنوان کرد: سال‌ها است این جاده زجر آور است و مردم هرجایی که جاده نگاه می‌کنند یاد عزیزانشان می‌افتند.
امام جمعه آبدان از مسئولان خواست تا هرچه سریع‌تر نسبت به تعریض این جاده اقدام کنند.
کارگر به مشکلات جاده میانه اشاره کرد و از مسئولان خواست نسبت به تعریض جاده راه میانی و همچنین هرس کردن درختانی که دید رانندگان و موتور سواران را می‌گیرد اقدام عملی انجام شود تا شاهد حوادث ناگوار در این راه نباشیم.
علی‌رغم وعده‌های نمایندگان و مسئولان برای ایمن‌سازی و بهبود وضعیت مسیر آبدان – دوراهک، هنوز این وعده‌ها عملی نشده است.