یوروی دیجیتال در مرحله آماده‌سازی قرار گرفت
یوروی دیجیتال در مرحله آماده‌سازی قرار گرفت

پس از تکمیل فاز تحقیقاتی، پروژه یوروی دیجیتال از نوامبر سال جاری، وارد فاز آماده‌سازی خواهد شد.

گناوه آنلاین؛

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:
یوروی دیجیتال در مرحله آماده‌سازی قرار گرفت

پس از تکمیل فاز تحقیقاتی، پروژه یوروی دیجیتال از نوامبر سال جاری، وارد فاز آماده‌سازی خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بانک مرکزی اتحادیه اروپا (ECB) روز چهارشنبه هفته جاری، اعلام کرد که قدم مهمی در پیشرفت برنامه ارز دیجیتال بانک مرکزی اروپا برداشته و فاز تحقیق و بررسی پروژه جدید خود را با موفقیت به اتمام رسانده است. به این ترتیب پس از‌ دو سال تحقیق، این پروژه به فاز آماده‌سازی رسیده است. هدف از ارائه ارز دیجیتال بانک مرکزی، دسترسی به ارز دیجیتالی امن و با نظارت نهادهای واسطه‌ای مانند بانک‌ها و جهت تسویه‌ آنی در مبادلات است.
یوروی دیجیتال و آینده پرداخت‌های دیجیتال
بر اساس گزارش منتشرشده توسط بانک مرکزی اروپا، یوروی دیجیتال به‌شکل نوعی پول نقد طراحی خواهد شد و برای تمامی تراکنش‌های دیجیتال، قابل استفاده خواهد بود و با بالاترین سطوح استاندارد امنیتی، مطابقت خواهد داشت.
فاز بعدی پروژه یوروی دیجیتال که آماده‌سازی نام دارد، از ابتدای نوامبر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد و دو سال به طول خواهد انجامید. هدف از فاز آماده‌سازی، تدوین دفترچه راهنما و گزینش شرکت‌هایی است که در طراحی پلتفرم و زیرساخت‌های یوروی دیجیتال نقش خواهند داشت. همچنین بانک مرکزی اروپا خاطرنشان کرده است که یوروی دیجیتال جایگزین یوروی فیزیکی نخواهد شد و به‌عنوان مکمل آن، عمل خواهد کرد. هدف از طراحی یوروی دیجیتال، آماده‌سازی یورو برای سال‌های آتی است که پرداخت‌های دیجیتالی در آن مرسوم‌تر خواهند بود.
آینده یوروی دیجیتال در دست پارلمان اروپا
در صورت اتمام همه‌ فاز‌های پروژه، یوروی دیجیتال برای عرضه رسمی، نیاز به تایید پارلمان خواهد داشت. در سپتامبر سال جاری، مدیر بانک مرکزی اروپا که حداقل دو سال با یوروی دیجیتال فاصله داریم و مسیری طولانی در انتظار یوروی دیجیتال است. این زمان، فرصتی برای بررسی موانع و نگرانی‌های موجود درباره این ارز دیجیتال بانک مرکزی است. همکاری‌های مشترک میان موسسات اروپایی نیاز است تا طراحی بهینه برای یوروی دیجیتال حاصل شود.
پروژه یوروی دیجیتال با انتقادات فراوانی، اغلب از سمت بخش بانکداری و تنظیم‌گران، مواجه شده است. این گروه از منتقدان باور دارند که بانک مرکزی اروپا تاکنون موفق به نشان دادن ارزش افزوده آتی ایجاد شده با یوروی دیجیتال نشده است.
گزارش‌های بیشتر را در صفحه ارز دیجیتال بخوانید.
مطالعه بیشتر: خرید خودروهای برند فراری با بیت کوین ممکن شد

تبلیغات توسط تجارت‌نیوز

ارز دیجیتال ملی

یورو