۴ میلیون اصله نخل در دشتستان فرصت خوبی برای توسعه گردشگری است
۴ میلیون اصله نخل در دشتستان فرصت خوبی برای توسعه گردشگری است

گناوه – استاندار بوشهر با بیان اینکه نخل‌های دشتستان فرصت خوبی برای توسعه گردشگری است، گفت: در پی ایجاد ظرفیت‌های جدید در زمینه‌های گردشگری هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده عصر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در گناوه اظهار داشت: از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در استان با قاطعیت حمایت می‌شود و صدور پروانه، واگذاری زمین و رفع مشکلات سرعت بیشتری گرفته است.
استاندار بوشهر گفت: خوشبختانه در شهرستان‌های شمالی استان افراد دارای توان مالی خوبی وجود دارد که به آنها توصیه می‌کنم که در حوزه‌های مختلف صنعتی و تولیدی سرمایه گذاری کنند تا هم ارزش سرمایه خود را بالا ببرند و هم برای مردم شهر و دیار و هموطنان خود ایجاد اشتغال و تولید کنند.
وی گفت: شرایط فعلی، شرایط بسیار مناسب و ثبات اقتصادی است و روز به روز این ثبات بیشتر و زمینه سرمایه گذاری و اشتغال نیز بیشتر می‌شود.
محمدی زاده در زمینه توسعه زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان گناوه بیان کرد: استان بوشهر یکی از استان‌های اصلی در حوزه گردشگری است و نه تنها گناوه بلکه همه شهرستان‌های استان در حاشیه دریا و حتی دشتستان با دارا بودن حدود چهار میلیون اصله نخل زمینه مناسبی برای گردشگری دارد و شرایط آب و هوایی در نیمه دوم سال به گونه‌ای است که بهترین محیط در سطح کشور برای گردشگران در جنوب ایران است.
وی گفت: بنابراین شرایط آب و هوایی در کنار سایر ظرفیت‌هایی که در استان هم به لحاظ اماکن تاریخی و هم محیط مناسب و خوب و سواحل زیبا و هم بازارهای مناسب در استان شرایط خوبی را برای گردشگری فراهم کرده است.
گردشگری محور توسعه استان بوشهر
وی گفت: اگر شرایط کرونایی نبود پیش بینی ما این بود که در نیمه دوم امسال تا پایان فروردین ۱۴۰۱ حداقل ۱۲ میلیون گردشگر به استان بوشهر وارد شود که امیدواریم با کنترل شیوع کرونا بتوانیم شاهد حضور گسترده‌تر گردشگران در استان باشیم.
استاندار بوشهر گفت: گردشگری یکی از محورهای اصلی توسعه اقتصادی و اشغال در استان بوشهر است و توسعه آن مورد حمایت و در دستور کار جدی قرار دارد.
وی گفت: حمایت‌های ما از کالای همراه ملوان و تردد به کشورهای حوزه خلیج فارس به دلیل اینکه ۷ هزار مغازه‌ای در سطح استان بوشهر که کالاها را عرضه می‌کنند، کالای مناسب در اختیار داشته باشند و بتوانند به گردشگران از هر سوی کشور به این استان سفر کنند و ضمن تفریح و گردش در محیط سالم و امن و مناسب خریدهای خود را نیز از این بازارها انجام دهند.
وی گفت: جامعه هدف ما در گردشگری افرادی هستند که مستحق خدمت یعنی افراد متوسط به پایین جامعه هستند که نمی‌توانند به کیش و قشم بروند تا بتوانند با خودروهای خود به استان ما سفر کنند و ما از میزبانی آنها باشیم
وی با تاکید بر اینکه و از این صنعت گردشگری با جدیت حمایت می‌کنیم. ادامه داد: در عین حال حمایت از صنعت گردشگری، در پی ایجاد ظرفیت‌های جدید در زمینه‌های گردشگری مانند مجتمع‌های گردشگری نیز هستیم و مذاکراتی با بخش خصوصی انجام شده است و از بخش خصوصی در زمینه سرمایه گذاری در گردشگری نیز حمایت می‌کنیم.