۸ میلیون گردشگر طی ایام نوروز وارد استان بوشهر می‌شود
۸ میلیون گردشگر طی ایام نوروز وارد استان بوشهر می‌شود

بوشهر- استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامتی در استان گفت: پیش‌بینی می‌شود در ایام نوروز شاهد ورود حدود هشت میلیون گردشگر به استان بوشهر باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده صبح دوشنبه در نشست با مسئولان میراث فرهنگی اظهار داشت: استان بوشهر در حوزه گردشگری دارای ظرفیت‌های فراوانی است و هر ساله تعداد زیادی از مسافران نوروزی وارد استان می‌شوند.
وی گردشگری را از مهمترین رویکردهای توسعه استان بوشهر عنوان کرد و ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری به منظور بهره‌گیری بیشتر و بهتر از بخش گردشگری در استان مد نظر است.
استاندار بوشهر با اشاره به اینکه توسعه گردشگری دریایی از اولویت‌ها مهم در استان بوشهر است اضافه کرد: یکی از ظرفیت‌های گردشگری استان بوشهر واردات کالای ملوانی است که در ایام نوروز کالاهای ته لنجی و ملوانی در بازارهای ساحلی استان بوشهر عرضه می‌شوند.
وی خلیج فارس را ظرفیتی مهم خواند و بیان کرد: سواحل زیبای خلیج‌فارس ظرفیت‌های مهمی در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری فراهم کرده و در این راستا طرح‌های گردشگری دریایی در اولویت قرار گرفته است.
محمدی‌زاده وضعیت آب و هوایی استان بوشهر در این فصل از سال را مطلوب توصیف کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود روزانه ۳۰۰ هزار مسافر و گردشگر وارد استان شده و بیش از هشت میلیون گردشگر تا نیمه فروردین به استان بوشهر سفر کند.
وی با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامتی در استان بوشهر افزود: توسعه اماکن اقامتی، مهمانسرا و هتل‌ها در دستور کار است و در این راستا هتل ۵ ستاره در بندر بوشهر در دست ساخت است.