گناوه آنلاین؛ تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛ معجزه متانول! / درآمد پتروشیمی زاگرس چگونه در شهریور رشد کرد؟ نگاهی به گزارش فعالیت ماهانه شرکت پتروشیمی زاگرس در شهریورماه نشان می‌دهد، شرکت در این ماه موفق شد مقدار فروش خود را بالا ببرد و همین موضوع سبب افزایش درآمد ماهانه زاگرس شد. به گزارش تجارت‌نیوز، نگاهی به عملکرد […]

گناوه آنلاین؛

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛
معجزه متانول! / درآمد پتروشیمی زاگرس چگونه در شهریور رشد کرد؟

نگاهی به گزارش فعالیت ماهانه شرکت پتروشیمی زاگرس در شهریورماه نشان می‌دهد، شرکت در این ماه موفق شد مقدار فروش خود را بالا ببرد و همین موضوع سبب افزایش درآمد ماهانه زاگرس شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، نگاهی به عملکرد پتروشیمی‌های بورسی در شهریورماه نشان می‌دهد، شرکت‌های این صنعت در ششمین ماه سال، عملکرد خوبی در تولید از خود نشان ندادند. به طوری که مجموع مقدار تولید این صنعت در شهریور، نسبت به مرداد ۷٫۴ و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷٫۲ درصد پایین آمده است. همین موضوع سبب شد تا این گزارش به بررسی گزارش عملکرد ماهانه زاگرس در شهریور بپردازد.
کارنامه زاگرس در شهریور
نگاهی به گزارش عملکرد ماهانه شرکت پتروشیمی زاگرس نشان می‌دهد این شرکت در شهریورماه امسال توانست ۸۶۷ هزار و ۳۹۰ تن از محصولات خود اعم از متانول و بخار را تولید کند. اما موضوعی که باید به آن توجه کرد افت مقدار تولید شرکت نسبت به مردادماه است!
همان‌طور که پیشتر گفته شد مجموع مقدار تولید پتروشیمی‌های بورسی در شهریور پایین آمده است. زاگرس نیز از این قضیه مستثنی نبود و با کاهش تولید در این ماه مواجه شد؛ به طوری که مقدار تولید پتروشیمی زاگرس در شهریورماه از ۸۹۷ هزار و ۱۸۸ تن در مرداد با کاهش ۳٫۳ درصدی به ۸۶۷ هزار و ۳۹۰ تن رسیده است. البته باید گفت مقدار تولید این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیشتر از ۳۰ درصد افزایش داشته است.

تبلیغات توسط تجارت‌نیوز

در سمت مقدار فروش اما اوضاع برای زاگرس بهتر بود؛ به طوری که شرکت توانست در این ماه مقدار فروش خود را حدود ۱۳ درصد بالا ببرد. به این ترتیب مقدار فروش پتروشیمی زاگرس از ۳۷۱ هزار و ۶۴۱ تن در مرداد به ۴۱۹ هزار و ۵۵ تن در شهریور امسال رسیده است. لازم به ذکر است مقدار تولید زاگرس در شهریور سال گذشته ۱۸٫۵ درصد پایین‌تر از مقدار کنونی بوده است.
مطالعه بیشتر: پایان بورس امروز ۱۵ مهر ۱۴۰۲ / نقشه بازار زیر موشک‌باران فروشندگان

افزایش درآمد پتروشیمی زاگرس

همان‌طور که گفته شد پتروشیمی زاگرس در شهریورماه امسال توانست مقدار فروش خود را بالا ببرد و همین موضوع سبب رشد درآمد ماهانه شرکت شد. لازم به ذکر است در کنار افزایش مقدار فروش، نرخ فروش متانول نیز در این ماه افزایش یافت و به بالا رفتن درآمد زاگرس کمک شایانی کرد.

به طوری که درآمد ماهانه زاگرس از دو هزار و ۲۹۲ میلیارد تومان در مرداد با رشد ۳۲٫۸ درصدی به سه هزار و ۴۴ میلیارد تومان در شهریورماه امسال رسید. همچنین باید گفت درآمد شرکت در مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۳ درصد پایین‌تر از رقم کنونی بوده است.
در نهایت باید گفت علی‌رغم عملکرد ضعیف زاگرس در بخش تولید شهریور، شرکت در سمت فروش ارقام قابل قبولی را از خود بر جای گذاشته و رشد درآمد شرکت نیز در این ماه، نمره خوبی را برای عملکرد زاگرس در شهریورماه ثبت می‌کند.
گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

بازار سهام

تحلیل بنیادین

صنعت پتروشیمی