بوشهر-مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: مطالعات پروژه سایبان اسکله گناوه به اتمام رسیده و عملیات اجرایی این سایبان به زودی آغاز خواهد شد.

گناوه آنلاین؛

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل امینی دوشنبه شب در دیدار با فرماندار گناوه در رابطه با حل مشکل کمبود نیرو انسانی اداره شیلات شهرستان گناوه گفت: تا پایان سال جاری سه نفر نیرو به اداره شیلات شهرستان گناوه به منظور ارائه خدمات بهتر به جامعه شیلاتی این شهرستان اضافه خواهند شد.
مدیرکل شیلات استان بوشهر به پروژه انجام سایبان اسکله گناوه اشاره کرد و افزود: مطالعات این پروژه به اتمام رسیده و عملیات اجرایی این سایبان به زودی آغاز خواهد شد.
وی به تولید میگوی پرورشی در کنار بیماری AHPND اشاره کرد و افزود: در شرایطی که همه نگران تولید امسال با وجود این بیماری بودند خوشبختانه تا امروز بیست و یک هزار تن میگوی پرورشی در استان تولید شده است.
امینی به افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی تا ۱۵۰ اسب بخار برای صیادان نیز خبر داد, و گفت: با پیگیری‌های معاون محترم وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران بمنظور رفاه و معیشت جامعه صیادی و با هماهنگی‌های انجام شده با وزیر محترم و کار ویژه مرز شورای امنیت کشور، با افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی تا ۱۵۰ اسب بخار با در نظر گرفتن برخی ملاحظات تخصصی مدیریت صید از جمله به کار گیری روش صید انتخابی لانگ لاین، تناسب ابعاد شناور، دارا بودن امکان نگهداری و حمل مناسب آبزیان صید شده و دارا بودن سامانه پایش برابر ضوابط موافقت شده است.
در این دیدار سعید احمدرضایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه، بیژن ساسانی پور معاون صید و بنادر ماهیگیری، محمد کارگر رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی صیادی استان و مجید امینی رئیس شیلات شهرستان گناوه نیز حضور داشتند.

کد خبر ۵۹۵۱۸۷۴