گناوه- امام جمعه گناوه گفت: مسئولان استانی و شهرستانی پیگیر مشکلات کالای همراه ملوان هستند و از بازاریان گناوه توقع داریم که به کسب و کار خود ادامه دهند و همراهی کنند.

گناوه آنلاین؛

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به اینکه منطقه غرب آسیا همواره مورد طمع استعمارگران بوده اظهار داشت: رژیم صهیونیستی و همه دشمنان و بدخواهان و در رأس همه آنها آمریکا در منطقه غرب آسیا به دنبال ایجاد خاورمیانه جدید بوده‌اند و در سال ۲۰۰۶ نیز به دنبال نابودی و به تعبیر خود حذف حزب الله در لبنان بودند اما ۳۳ روز مقاومت حزب الله و مردم باعث شد که دشمن در آن سال به اهداف خود در این منطقه نرسد و با پیروزی حزب الله این جنگ به پایان رسید.
امام جمعه گناوه با بیان اینکه دشمنان بعد از این جنگ به سراغ عراق و سپس به سوریه رفتند اما به اهداف خود نرسیدند، گفت: امروزه نیز غزه را با شدیدترین بمباران‌های هوایی و حملات زمینی مورد هجوم قرار دادند و حدود ۱۷ هزار انسان بی گناه و مظلوم و بی دفاع را به شهادت رسانده‌اند.
وی تصریح کرد: دشمنان به دنبال آن بودند که مردم غزه شهر و دیار و وطن خود را ترک کنند و این سرزمین جولانگاه رژیم کودک کش صهیونیستی شود و برای اجرای این نقشه همه با هم همدست شدند اما در این جنگ نیز شکست اطلاعاتی و نظامی خوردند و غربی‌هایی که ادعای تمدن و دفاع از حقوق بشر داشتند بمب‌های فسفری را بر سر مردم مظلوم غزه ریختند ولی در نقشه‌های خود موفق نشدند.
وی گفت: در همه این نقشه‌ها و توطئه‌ها دشمنان به دنبال حذف نام حزب الله و مقاومت بودند ولی هرگز به اهداف خود نرسیدند و موفق نشده‌اند.
لزوم برخورد با فساد
وی با اشاره به اخبار مربوط به فساد اخیر در کشور گفت: خبر مربوط به یک فساد بزرگ با مبلغ هنگفت سه میلیارد دلاری ذهن‌ها را به خود معطوف کرد و جامعه را تحت تأثیر قرار داد.
امام جمعه گناوه گفت: فساد کم یا زیاد باشد به اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی آسیب می‌رساند و لذا معتقدیم که در کشور باید نظارت بیشتری صورت گیرد.
حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: مردم در فساد رخ داده متوقع هستند و باید شفافیت لازم صورت گیرد و قطعاً دولت سیزدهم هم توضیح داده و هم با مدیرانی که در این فساد نقش داشته‌اند به عنوان دفاع از حقوق مردم بدون ملاحظه و اغماض برخورد خواهد کرد.
وی گفت: قوه قضائیه باید با دقت و سرعت لازم این گونه مسائل را بررسی و تمام عاملان و مسببان و مباشران این فساد را محاکمه و همچنین بر اساس قانون و شرع با کسانی که در پی ایجاد فساد و ناامید کردن مردم هستند برخورد کند.
امام جمعه گناوه با اشاره به حمایت از اقتصاد و معیشت مردم در مسئله کالای همراه ملوان گفت: همه مسئولان استان و شهرستان و در رأس آنها فرماندار، استاندار، نماینده ولی فقیه در استان، نماینده مجلس خبرگان رهبری، نماینده مجلس از موضوع اقتصاد و معیشت مردم دفاع کرده‌اند و ما هم دفاع کرده‌ایم.
تصمیم‌های درباره کالای ملوانی زودتر اعلام شود
وی با بیان اینکه زندگی، ارتزاق و امرار معاش بیش از ۷۵ درصد مردم این منطقه وابسته به دریا است، گفت: اگر از حق، معیشت و ارتزاق و اقتصاد مردم در بحث کالای همراه ملوان دفاع می‌کنیم به معنای حمایت از قاچاق نیست.
امام جمعه گناوه بیان کرد: در این مدت که بحث کالای همراه ملوان (ته لنجی) مطرح بوده است مسئولانی از پایتخت در استان بوشهر و شهرستان گناوه حضور یافتند و ما هم بدون تعارف و خیلی شفاف حرف‌ها را به آنها زده‌ایم و انتظار داریم که هر چه زودتر تصمیمات لازم گرفته و اعلام شود.
وی با بیان اینکه معیشت مردم از دغدغه‌های اصلی رهبر معظم انقلاب است، گفت: ما باید به معیشت و سفره مردم کمک کنیم و نگذاریم در این مقطع سفره مردم کوچک‌تر شود و قطعاً رئیس جمهور نیز به دنبال رفع مشکل است.
وی گفت: بازاریان گناوه همواره و همیشه پای انقلاب بوده‌اند و نمونه آن را در دوران کرونا می‌توان نام برد که بازاریان گناوه در کشور به خوبی درخشیدند.
وی بیان کرد: تعطیلی مغازه‌ها ثمره‌ای ندارد و از بازاریان تقاضا داریم که مغازه‌های خود را تعطیل نکنند اما کسانی که تصمیم گیر و تصمیم ساز هستند نیز نباید کاری کنند که مردم برای مطالبه حق خود به کف خیابان بیایند و حق خود را از این طریق بگیرند.
امام جمعه گناوه گفت: در حال حاضر نیز مسئولان شهرستان از بازاریان می‌خواهند که به کسب و کار خود ادامه دهند و همراهی کنند و ما نیز به دنبال پیگیری مطالبات شما هستیم.
امام جمعه خاطر نشان کرد: تقاضای ما این است که عاقلانه تصمیم و عمل کنید تا بهانه‌ای به دست کسانی که به دنبال سو استفاده از شرایط هستند نیافتد که از شرایط ایجاد شده سو استفاده و موج سواری و فرصت طلبی کنند.

کد خبر ۵۹۶۰۹۲۴