بوشهر- رییس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: بودجه ساخت پلاژ و پارک بانوان در بوشهر تامین شود.

گناوه آنلاین؛

به گزارش خبرنگار مهر، خدیجه گرشاسبی صبح شنبه در جمع اعضای شورای شهر بوشهر اظهار داشت: زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه در تمامی عرصه‌ها حضوری فعال دارند و برای داشتن یک خانواده خوب، جامعه آرام و شهر مطلوب باید زیر ساخت‌های ورزش و تفریحات اختصاصی بانوان فراهم شود.
رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر بوشهر با اشاره به اینکه در شهر بوشهر ۲ مکان اختصاصی تفریحی و سرگرمی ویژه بانوان وجود دارد، گفت: در زمان ورود ما به شورا پلاژ بانوان به دلیل شرایط کرونا تعطیل شده بود و در وضعیت نامناسبی به سر می‌برد و پارک بانوان نیز به نام بانوان اما استفاده عمومی می‌شد.
وی گفت: در ابتدای شورای ششم بهسازی پلاژ بانوان در دستور کار قرار گرفت و فعالیت مجدد خود را شروع کرد و رسیدگی به وضعیت پارک بانوان نیز در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: در راستای توجه بیشتر به اقدامات در حوزه بانوان و خانواده‌ها کمیسیون بانوان و خانواده شورا تشکیل شد تا بتوانیم فعالیت‌های بهتر و منسجم‌تری در این زمینه انجام دهیم.
رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر بوشهر خاطر نشان کرد: در راستای استفاده اختصاصی بانوان از فضای ورزشی تفریحی با اختصاص اعتبار ساماندهی پارک بانوان در دستور کار قرار گرفت و این پارک هم اکنون به صورت اختصاصی در اختیار بانوان قرار دارد.
تأمین امکانات ورزشی بانوان
گرشاسبی با اشاره به امکانات این پارک گفت: سعی کردیم امکانات حداقلی از قبیل زمین چمن مصنوعی برای فوتسال و والیبال، پیست دوچرخه سواری و وسایل ورزشی در پارک ایجاد کنیم تا بانوان ما به راحتی بتوانند از این امکانات استفاده کنند.
وی از پیگیری برای احداث یک پارک بانوان و پلاژ بانوان دیگر خبر داد و گفت: نشست‌های متعددی در این مورد برگزار شده و طرح پارک و پلاژ بانوان نیز آماده شده که در سفر ریاست جمهور به بوشهر در نشست با معاونت بانوان رئیس جمهور طرح را ارائه کردیم.
وی گفت: با توجه به اینکه اعتبار حداقل ۲۰۰ میلیاردی برای احداث پلاژ و پارک بانوان نیاز است که امیدواریم دولت در این زمینه اعتبار خاصی جهت بانوان بوشهری به شهرداری مرکز استان اختصاص دهد.
گرشاسبی گفت: ایجاد فضاهای تفریحی، فرهنگی و ورزشی در جهت نشاط، سرگرمی، امنیت روانی بانوان ضروری است و انتظار ما از مدیریت ارشد استان و همه دستگاه‌های متولی توجه ویژه به این امر است.

کد خبر ۵۹۶۱۶۰۰