بوشهر- رییس اداره مدارس و مراکز غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان بوشهر‬ گفت: فعالیت‌های علمی و تربیتی در مدارس غیردولتی استان بوشهر تقویت شد.

گناوه آنلاین؛

محمدمهدی ملاکی در‬ گفت‌وگو‬ با خبرنگار‬ مهر‬ اظهار‬ داشت: ‬ با توجه به جذب و نگهداشت بیش از یک چهارم جمعیت دانش آموزی استان در مدارس غیردولتی و همچنین ‏جمعیت مورد توجهی از دانش آموزان دولتی در مدارس هیأت امنایی و وابسته، از راه دور، این جمعیت دانش ‏آموزی و فعالان آموزشی و پرورشی به صورت مستقیم با اداره مشارکت‌ها ارتباط دارند.
وی‬ اضافه‬ کرد: ‬ این مهم سبب نقش ‏بسیار پر رنگ این جایگاه در بین ادارات و معاونت‌ها در آموزش و پرورش شده است، ولی متأسفانه این جایگاه ‏و قاطبه آن در نگاه عموم هم‌استانی‌ها جایگاهی نحیف داشت که نیاز بود تلاش شود و در ابتدای امر این جایگاه ‏تقویت شود‬ که با همراهی‌ها و همدلی‌ها، اینجانب به این مهم دست یافتم.
رییس اداره مدارس و مراکز غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: مدارس و مراکز غیردولتی در کلیات گوی سبقت را از مدارس دولتی ربوده و در اکثر برنامه‌ها نیز این ‏مدارس، گوش به فرمان استان نقش فعالی داشته و برنامه‌های تربیتی و آموزشی را به زیبایی مجری شدند. ‏
وی‬ با اشاره‬ به ارتقای‬ جایگاه‬ اداره مدارس و مراکز غیر دولتی تاکید‬ کرد: اقدامات مورد توجهی همچون الکترونیکی کردن همه‬ پرونده‌ها، رسیدگی به پرونده‌های ارسالی به استان با نگاه انعطاف‌پذیر، جذب اعتبارات و استقلال مالی این اداره در اجرای برنامه‌ها انجام شد.
افزایش رتبه‌های برتر ‏کنکور
ملاکی بیان کرد: در خصوص عدم اجرای ‏قوانین حمایتی از مؤسسان مدارس و مراکز غیردولتی نشست‌هایی را با نمایندگان استان در مجلس داشتیم که با همراهی نماینده دشتستان، ماده ۱۰ که اعطای تسهیلات قرض الحسنه است پیگیری شد.
وی ادامه داد: با ۳۵ امضای نمایندگان مجلس که همه نمایندگان ‏مجلس در استان زحمت امضا و پیگیری موضوع را داشته‌اند این مورد در تاریخ ۲۰ آذرماه به تصویب ‏مجلس شورای اسلامی رسید و امیدواریم‬ بقیه موارد هم مورد توجه و پیگیری عزیزان قرار گیرد.‏
ملاکی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تشکیل ‏منظم شورای آموزش و پرورش در استان، شهرستان‌ها و مناطق ادامه داد: تشکیل کارگروه تخصصی کنکور ‬ برای افزایش جذب دانش‌آموزان ‏بومی به عنوان دانشجو و ‬ افزایش رشته‌های دانشگاهی برای پذیرش دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل ‏هم‌استانی در دانشگاه‌ها از‬ دیگر‬ اقدامات‬ بود.‌
وی از توجه به مسائل علمی و آموزشی در مدارس و مراکز غیردولتی خبر داد و اضافه کرد: افزایش رتبه‌های برتر ‏کنکور و رتبه‌های ۲ و سه‬ رقمی در مدارس و مراکز، رتبه‌‬ برتر کشوری، استانی و شهرستانی توسط ‏این مدارس و مراکز و ‬ افزایش نمره کتبی امتحان نهایی از دستاوردهای این اقدام بود.
‏ رییس اداره مدارس و مراکز غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: امسال بالاترین نمره کتبی استان توسط یکی از مدارس غیردولتی به دست آمد. دانش‬ ‏آموزان مدارس غیردولتی در المپیادهای استانی و کشوری کسب‬ مقام‬ کردند‬.
وی‬ از اجرای طرح ‏ابتکاری اعتکاف علمی در مدارس غیردولتی خبر‬ داد و بیان کرد: مسائل فرهنگی و پرورشی در مدارس و مراکز غیردولتی با جدیت دنبال شده شاهد نقش پررنگ این مدارس در برنامه‌های استانی و شهرستانی هستیم.
ملاکی گفت: ‏‬دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه و افزایش اعتبار کشوری آن از هشت‬ میلیارد به ۲۴ میلیارد ریال در یک ‏مرحله و در مرحله دیگر نیز ۳۳ میلیارد ریال به مدارس غیردولتی‬ اعطا شد و چندین مرحله دیگر نیز از ‏این تسهیلات از طرف سازمان به این مدارس تقدیم شد.
‬ توانمندسازی مدیران و معلمان
وی با اشاره به بازید مستمر و منظم از مدارس غیردولتی و آموزشگاه‌های علمی، زبان، ‬ از‏ توزیع بسته‌های معیشتی در چندین نوبت بین دانش‌آموزان نیازمند مدارس دولتی و غیردولتی‎ و توزیع لوازم التحریر، کیف و کفش بین دانش‌آموزان نیازمند و ایتام خبر داد.‎
رییس اداره مدارس و مراکز غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان بوشهر از برگزاری دوره‌های ضمن خدمت ویژه معلمان مدارس غیردولتی، برگزاری دوره نماز ویژه مدیران، معلمان، دبیران و کارکنان مدارس و ‏دوره ویژه مدیران مدارس هیأت امنایی خبر داد.
ملاکی از ‬ توانمندسازی مدیران، معاونان، معلمان و دبیران مدارس غیردولتی در استان و شهرستان‌ها‎ با همکاری ستاد اقامه نماز و حوزه علمیه خبر داد و افزود: برگزاری یادمان شهدا و تشییع شهدای گمنام در مدارس غیردولتی از دیگر برنامه‌ها بوده است.
وی از صدور مجوزهای سیستمی در کمترین زمان ممکن خبر داد و بیان کرد: نظم دادن به پرونده‌های کاغذی و بایگانی اصولی‬ و انتقال پرونده‌های مراکز ‏پیش‌دبستانی به معاونت ابتدایی اداره‌کل متبوع از‬ دیگر‬ اقدامات‬ بود.
ملاکی از جذب یک دستگاه خودرو پژو پارس صفر خبر داد و اظهار کرد: برگزاری یادمان شهدا و تشییع شهدای گمنام در مدارس غیردولتی، افزایش دریافت وجوه چهار درصدی، برگزاری دوره‌های ویژه کارشناس مسئولان و کارشناسان، بررسی همه‬ شکایات مردمی و پاسخگویی فعال به آن از دیگر اقدامات بوده است.
با حکم علی موحدی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ، مالک غلامی  به عنوان رییس جدید اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان بوشهر منصوب شد.
به گفته مالک غلامی، توجه به سند تحول بنیادین و بخشنامه‌های بالادستی در مدارس و مراکز غیردولتی از اولویت‌های این اداره خواهد بود.

کد خبر ۵۹۶۹۵۳۹