بوشهر- معاون حقوقی رییس جمهور گفت: با همت و مجاهدت افراد باغیرت ایرانی امروز از زیر آوار تحریم‌ها بیرون آمدیم و به سمتی پیش می‌رویم که انگار تحریم‌ها وجود نداشت.

گناوه آنلاین؛

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دهقان صبح شنبه در گردهمایی کارکنان پایانه‌های نفتی ایران در جزیره خارگ به مناسبت دهه فجر با اشاره به مقاومت مردم و کارکنان نفت در زمان جنگ تحمیلی گفت: همین مقاومت‌ها و مجاهدت‌ها بود که موجب شد در طول ۴۵ سال این همه عظمت آفریدند.
وی افزود: انسان‌هایی که اهل غیرت و مجاهدت هستند مقاومت کردند و اقتدار علمی نیز توسط همین انسان‌ها به وجود می‌آید. کارکنان صنعت نفت از این جنس انسان‌ها هستند و آن‌ها کشور را نجات داده و به اقتصاد کشور کمک کردند.
دهقان با اشاره به حمایت‌های صنعت نفت از مردم پیش از انقلاب ابراز داشت: کارکنان این صنعت قبل از انقلاب به موقع عمل کردند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز علیرغم تمام توطئه‌هایی که شد اما به صورت جهادی و صحیح مسیر خود را به خوبی طی کرده اند.
معاون رئیس جمهور به سیاست‌های دولت سیزدهم در حوزه نفت و انرژی اشاره کرد و ابراز داشت: در حالی که کارکنان صنعت نفت کارشان را انجام می‌دادند اما در دهه ۹۰ وضعیت خوبی نداشتیم.
دهقان با بیان اینکه دهه ۹۰ دهه تعطیلی اقتصاد بود، گفت: هم اکنون نیز تحریم‌ها وجود دارد اما چه اتفاقی افتاده که ۳۰۰ هزار بشکه صادرات نفت چندین برابر می‌شود؟
وی به فرسودگی برخی تأسیسات نفتی در جزیره خارگ اشاره کرد و اظهار داشت: در این دولت برنامه ریزی شده تجهیزات و تاسیساتی که سال‌ها فرسوده شده بودند نوسازی و بهسازی شوند.
دهقان همچنین به درخواست مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران در مورد سقف حقوق کارکنان صنعت نفت اشاره کرد و ابراز داشت: با این سخنان موافقم و هم اکنون دولت زمینه را برای برداشتن سقف حقوق فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه پیشنهاد دولت به مجلس در قانون بودجه فراهم است، ابراز داشت: بنده با این پیشنهاد به شدت موافقم و اعتقاد دارم افرادی که با این عظمت در حال کار و تولید هستند نباید در زمینه معیشت دچار نگرانی باشند.
معاون رئیس جمهور تصریح کرد: با همت و مجاهدت شما و افراد باغیرت ایرانی امروز از زیر آوار تحریم‌ها بیرون آمدیم و به سمتی پیش می‌رویم که انگار تحریم‌ها وجود نداشت.

کد خبر ۶۰۱۲۹۴۵