بوشهر- مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی هواشناسی خبر داد و گفت: ارتفاع موج دریا در استان بوشهر به سه متر افزایش می‌یابد.

گناوه آنلاین؛

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به تداوم وزش باد شمالی بر روی خلیج فارس و در سطح استان هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی بوشهر صادر شده است.
وی اضافه کرد: هشدار دریایی در استان بوشهر تا ۱۹ بهمن ادامه دارد و در این مدت سواحل استان به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر نوع مخاطره این هشدار دریایی را وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید شمال غربی با سرعت بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت دانست و تصریح کرد: ارتفاع موج خلیج فارس در استان بوشهر تا ۳ متر افزایش می‌یابد.
شکوهی‌پور با بیان اینکه سرعت وزش باد تا ۵۵ کیلومتر در ساعت در سواحل جنوبی استان بوشهر ثبت شده است گفت: اختلال در تردد و فعالیت دریایی از جمله مخاطرات این هشدار دریایی است که لازم از تردد قایق‌های تفریحی و صیادی در خلیج فارس برای پیشگیری از حوادث احتمالی جلوگیری شود.
وی خطر غرق شدن شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و شناگران را از دیگر مخاطرات این شرایط آب‌وهوا دانست و بیان کرد: تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارت و حوادث احتمالی اتخاذ شود.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اکنون ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی استان را تا ۱۵۰ سانتی‌متر دانست و خاطرنشان کرد: ارتفاع موج دریا در مناطق مرکزی و جنوبی استان بوشهر تا ۲.۵ متر ثبت شده است.

کد خبر ۶۰۱۴۱۷۳