بوشهر- تعریض جاده «نمازگاه – ارم – بوشکان» یکی از مطالبات دیرینه مردم بخش ارم و بوشکان در شهرستان دشتستان است که حالا در مسیر تحقق قرار گرفته است.

گناوه آنلاین؛

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: بخش ارم دشتستان یکی از مناطق محروم و کم‌برخوردار استان بوشهر است که لازم است بیش از به نیازها و مشکلات این بخش توجه شود.
بخش ارم تا مرکز شهرستان حدود ۸۰ کیلومتر فاصله دارد که مسیر آن یک جاده کوهستانی سخت است و پیچ و خم‌های فراوانی و فرسودگی جاده از چالش‌های اساسی آن محسوب می‌شود.
این جاده کوهستانی طی سال‌های گذشته صحنه تصادفات متعددی بوده و تعداد زیادی از مردم این منطقه جان خود را در حوادث مسیر مذکور از دست داده‌اند.
سال‌ها است که مردم بخش ارم از مسؤولان خواسته‌اند که نسبت به تعریض و بهسازی جاده «پل نمازگاه – ارم» اقدام کنند و مسؤولان مختلف وعده داده‌اند که این مشکل حل شود ولی تاکنون این وعده‌ها محقق نشده بود.
طی سال‌های اخیر نماینده مردم دشتستان در مجلس پیگیری‌های فراوانی در این زمینه داشت و در حاشیه سفر رئیس جمهور به استان بوشهر موفق شد نظر رئیس جمهور را جلب کند و اعتبارات مورد نیاز برای این پروژه مهم را جذب کند.
با جذب اعتبارات مورد نیاز برای این پروژه مهم، امروز با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور و مسؤولان استانی، عملیات تعریض و بهسازی جاده «پل نمازگاه – ارم» به مناسبت دهه مبارک فجر آغاز شد.
تحقق مطالبه دیرینه مردم
رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی عصر یکشنبه با اشاره به آغاز عملیات تعریض و بهسازی جاده «پل نمازگاه – ارم – بوشکان» اظهار کرد: امروز یک روز خوب و تاریخی برای مردم دشتستان به ویژه بخش‌های ارم و بوشکان بود.
ابراهیم رضایی اضافه کرد: مطالبه قدیمی مردم ارم و بوشکان پس از سال‌های انتظار امروز کلنگ‌زنی شد و سد دهرود هم که یک مطالبه مهم بود با حضور معاون رئیس جمهور اغاز شد.
وی تسریع در تکمیل این طرح‌ها را بسیار مهم دانست و افزود: تلاش می‌کنیم در زمان مناسب این طرح‌ها که نقش مهم و تأثیرگذاری در عمران و توسعه این مناطق دارند، تکمیل شده و به بهره‌برداری برسند.
رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با تقدیر از آیت الله رئیسی برای تصویب طرح و تأمین اعتبارات آن افزود: از معاون اجرایی رئیس جمهور و دیگر مسؤولانی که در تأمین اعتبار و اجرایی شدن این پروژه نقش داشتند تشکر می‌کنیم.
تأمین بودجه پروژه از اعتبارات نفت
معاون اجرایی رئیس جمهور عصر یکشنبه در این آئین با تقدیر از پیگیری‌های نماینده دشتستان و دیگر مسؤولان در پیگیری این پروژه و تأمین اعتبارات مورد نیاز آن اظهار کرد: ما بدهکار همیشگی تاریخ به مردم محروم، عشایر غیور و به‌ویژه عشایر منطقه ارم شهرستان دشتستان هستیم.
محسن منصوری با اشاره به تأمین اعتبارات پروژه‌های سد دهرود و تعریض جاده نمازگاه- ارم از اعتبارات نفت خاطرنشان کرد: رئیس جمهور سلام رساند و گفت همه مصوباتی که در این منطقه داریم اجرایی می‌شود.
وی گفت: از جمله مصوبات سفر رئیس جمهور، احداث سد دهرود و تعریض جاده نمازگاه – ارم – بوشکان بود که از امروز عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.
معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: در مسیر هوایی سفر دوم رئیس جمهور به استان بوشهر، نماینده دشتستان درخواست خود را برای احداث سد دهرود و تعریض جاده نمازگاه – ارم – بوشکان ارائه کرد و رئیس جمهور به بنده و وزیر نفت دستور داد که این دو مورد در مصوبات سفر قرار گیرد.
منصوری خاطرنشان کرد: بودجه این دو پروژه را به منابع عمومی گره نزدیم که دچار کم و زیاد شود و بودجه مورد نیاز از اعتبارات نفت تأمین می‌شود که مسیری مطمئن و بدون نوسان خواهد بود. 
وی دهه فجر را فرصت مناسبی برای بیان دستاوردها و تکمیل پروژه‌های بر جای مانده دانست و اضافه کرد: تکمیل سد دهرود و تعریض جاده نمازگاه ارم از مطالبات مهم مردم بوده که اکنون در مسیر تحقق قرار دارد.
تعریض جاده نمازگاه- ارم از خواسته‌ها و مطالبات عمومی و همیشگی مردم بخش ارم و بوشکان بوده که اکنون آغاز شده و انتظار می‌رود با پیگیری مسؤولان در زمان مقرر به بهره برداری برسد.
کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و بهبود وضعیت حمل و نقل بار و مسافر از مهمترین اهداف اجرای پروژه تعریض جاده نمازگاه- ارم – بوشکان است.

کد خبر ۶۰۲۱۶۴۲