گناوه- با نزدیک شدن به یازدهم اسفند، فضای شهرستان گناوه مانند همه نقاط کشور انتخاباتی شده است تا بار دیگر شاهد حضور حماسه ساز و افتخار آفرین مردم در تعیین سرنوشت خویش باشیم.

گناوه آنلاین؛

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها- عصمت اسماعیلی: با نزدیک تر شدن به زمان برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند ماه، شور و هیجان آن نیز در شهرها و روستاها بیشتر شده است.
هر چه به لحظاتی پایانی مارتن نفس گیر انتخابات نزدیک تر می‌شویم تبلیغات در فضای مجازی و حقیقی گسترده‌تر و پرشورتر می‌شود و همه به نوعی این تحرکات را رصد می‌کنند و تحت تأثیر آن قرار دارند.
فضاهای مجازی در انتخابات پیش رو نقش مهم و مؤثری را در اطلاع رسانی و تبلیغات ایفا می‌کنند و صفحات و گروه‌های مجازی متعدد در حمایت از کاندیداهای مختلف شبانه روز در حال تولید محتوا و ارسال مطالب هستند.
دسترسی آسان و گسترده اقشار وسیعی از مخاطبان به شبکه‌ها و کانال‌های مجازی، نامزدها و حامیان آنها را به استفاده از ظرفیت بیشتر فضای مجازی به منظور ارتباط بیشتر با مخاطبان کشانده است.
در کنار اهمیت فضای مجازی، فضای حقیقی تبلیغات انتخابات نیز هر روز گرم‌تر می‌شود و فعالیت‌ها در این فضا نیز با شور و حرارت در حال انجام است.
در گناوه نیز با آغاز تبلیغات رسمی کاندیداها و رسیدن به روزهای نزدیک به برگزاری انتخابات فعالیت‌های تبلیغاتی نیز شدت گرفته است و فضای حقیقی و مجازی شهرستان در هیجان انتخابات پیش رو است.
ستادهای انتخاباتی نامزدها در میدان‌های اصلی و مرکزی شهر گناوه برپا شده است و برنامه‌های این ستادها با حضور حامیان کاندیداها در حال برگزاری است و کاندیداهای مجلس با شور و هیجان در حال تبلیغات هستند تا اهداف و برنامه‌های مورد نظر را به مخاطبان برسانند و در کسب آرا از رقیبان پیشی بگیرند.
پیش بینی ۷۱ شعبه اخذ رأی در شهرستان گناوه
به گفته محمد تقی صفری، فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان گناوه تعداد ۷۱ شعبه اخذ رأی در این شهرستان شامل ۵۶ شعبه در گناوه و ۱۵ شعبه اخذ رأی در بندر ریگ برای انتخابات ۱۱ اسفندماه امسال در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۵۸ شعبه ثابت و ۱۳ شعبه سیار در کل شهرستان.
به گفته وی ۴۳ شعبه شهری و ۱۳ شعبه روستایی برای بخش مرکزی و ۶ شعبه شهری و ۹ شعبه روستایی در بخش بندر ریگ مشخص شده است.
حضور و مشارکت مردم در انتخابات و مردمی بودن نظام اسلامی از شاخص‌های مهم انقلاب شکوهمند اسلامی است که از بدو پیروزی مورد تاکید بنیان گذار کبیر انقلاب و یکی از پایه‌های نظام مقدس اسلامی است.
مردم مؤمن و ولایتمدار این دیار همواره و همگام سایر نقاط کشور در عرصه‌های مختلف حضوری فعال و تأثیرگذار داشته‌اند و پایبندی خود را به نظام اسلامی و آرمان‌های بلند انقلاب به اثبات رسانده‌اند که در انتخابات پیش رو نیز حضوری پرشور و شعور خواهند داشت.
تأثیر مشارکت مردمی و حضور حداکثری در انتخابات بر سرنوشت کشور و مردم و قدرت و اقتدار نظام در صحنه‌های داخلی و بین المللی و منطقه‌ای همواره مورد تاکید بنیان گذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و پس از ایشان رهبر فرزانه انقلاب همواره بر این اصل مهم تاکید فرموده‌اند.
خلق حماسه‌ای دیگر در ۱۱ اسفند
امام جمعه گناوه در این باره اظهار داشت: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون بیش از ۳۰ انتخابات در کشور برگزار شده است و حضور گسترده مردم و خلق حماسه‌ها توسط آنها دشمن را مأیوس و ناامید کرده است.
حجت الاسلام رکنی حسینی خاطرنشان کرد: امروز دشمن تمام سعی و تلاش و امکانات و رسانه‌های خود را را به کار گرفته تا مردم پای صندوق‌های رأی حاضر نشوند و مشارکت مردمی کاهش یابد.
وی گفت: دشمنان تلاش دارند تا القا کنند که انتخابات هیچ گونه نقشی در سرنوشت مردم ندارد در صورتی که اگر این انتخابات نقشی در سرنوشت مردم ندارد چرا دشمنان برای عدم مشارکت مردم اینگونه تبلیغ و توطئه چینی می‌کنند؟
وی گفت: اینگونه تبلیغ و سرمایه گذاری دشمن برای برجسته کردن ضعف‌ها و موج سواری بر عدم مشارکت مردم در انتخابات نشان می‌دهد که انتخابات در سرنوشت مردم مؤثر است.
امام جمعه گناوه اضافه کرد: ملت ایران علیرغم همه گلایه مندی ها و مشکلات و فشارهای اقتصادی، هیچ گاه با صندوق رأی که در حقیقت تعیین سرنوشت خود است قهر نخواهند کرد و همانگونه که در یوم الله ۲۲ بهمن حماسه آفریدند در یازدهم اسفند ماه نیز حماسه‌ای دیگر خلق خواهند کرد.

وی بیان کرد: همه ملت ایران در یک سنگر هستند و همه تفنگ‌ها به سمت دشمن نشانه رفته و هر تیری که از این تفنگ خارج می‌شود این تیر به قلب دشمن خواهد خورد.
حجت الاسلام رکنی حسینی با بیان اینکه حضور در انتخابات یک تکلیف است و عدم شرکت در انتخابات مشکلی را حل نخواهد کرد، گفت: اگر حضور پای صندوق‌های رأی گسترده‌تر باشد دشمن هرگز جرأت طمع به کشور و نزدیک شدن به میهن ما را نخواهد داشت.
وی گفت: حضور پرشور در انتخابات به معنای امنیت بالای مملکت و نظام است و همه باید در این حماسه حضور و مشارکت حداکثری پیدا کنند.
وی با بیان اینکه انتخاب فرد اصلح بعد از حضور پرشور و حداکثری از موارد دیگر است که باید مدنظر باشد گفت: باید در انتخاب افراد اصلح را برگزید و کسانی که توانایی حل مشکلات را دارند بر اساس معیارها و ملاک‌ها مورد نظر انتخاب کرد.
امام جمعه گناوه گفت: حضور در همه صحنه‌های انقلاب از جمله حضور پای صندوق‌های رأی وصیت شهدا است که باید با حضور حداکثری خود به وصایای شهدا عمل کنیم.
مشارکت و حضور در انتخابات، حرکتی فرهنگی و انقلابی است
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: انتخابات به عنوان یک حرکت فرهنگی و دسته جمعی ضامن امنیت، اقتدار، استقلال و آزادی کشور است و تاکید امامین انقلاب هم بر این موضوع خود نشانه اهمیت انتخابات است.
حجت الاسلام علی محمدی افزود: دشمن همواره برای رسیدن به منافع و آمال و آرزوی خود دست به هر جنایتی میزند و سال‌ها وقت خود را برای شبهه افکنی و القای ناامیدی بین جوانان و مردم بصیر و ولایت مدار کشور ایران اسلامی می‌گذارد و به نتیجه نمی‌رسد و نقشه‌هایش نقش بر آب می‌شوند.
وی گفت: شیطان صفتان بدانند که این مردم شریف، همان مردم سال ۱۳۵۷ هستند که انقلاب را رقم زدند و خائنین به این نظام را به زباله دان تاریخ پیوند زدند.
حجت الاسلام محمدی ادامه داد: مردم ایران اسلامی، همان مردمی هستند که با صلابت و استواری در جبهه‌های حق علیه باطل، ذره‌ای خاک به دشمن تا بن دندان مسلح ندادند و طاغوتیان و صدامیان را از کرده خود پشیمان کردند.
وی گفت: انتخابات به عنوان یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی دارای شور و نشاط اجتماعی و حرکت دسته جمعی برای پیشرفت، آبادانی، و نماد عزت و دموکراسی مردمی است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه بیان کرد: انتخابات تعیین سرنوشت مردم با حضور و مشارکت همگانی پای صندوقهای رأی برای تأیید و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی تصریح کرد: حضور مردم در صحنه‌های انقلاب همواره برای تقویت نظام اهمیت بسیار بالایی داشته و دارد لذا دشمن دنبال تفرقه و فتنه انگیزی است و خواب را بر خود حرام کرده و برطبل نا امیدی می کوبد تا تمدن، آزادی و استقلال ما را به حاشیه بکشاند چنانچه خود در آرزوی این استقلال و آزادی است ولی در حسرت و کینه به نابودی کشیده می‌شود.
وی با بیان اینکه دعوت مردم به حضور در انتخابات، امر به معروفی است که روی شیطان را سیاه و توطئه‌ها و فتنه‌ها را بی روح و خنثی می‌کند، گفت: حضور همه ما پای صندوق‌های رأی، تیری زهرآلود برجان و پیکره دشمنان اسلام و این نظام اسلامی است و وعده همه ما یازدهم اسفند ماه پای صندوق‌های رأی خواهد بود.

وظیفه همه ما شرکت در انتخابات است
رئیس دانشگاه پیام نور گناوه در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اکثر کسانی که هنوز برای شرکت در انتخابات مردد هستند شامل افرادی است که به برخی کارکردها انتقاد دارند، گفت: باید مراقب بود که در شرایط کنونی وظیفه همه ما شرکت در انتخابات است و این مقطع زمان مناسبی برای تسویه حساب با کسانی یا انتقاد به کارکردها با شرکت نکردن در انتخابات نیست.
مجید قربانی افزود: به عنوان عضوی از جامعه دانشگاهی از همه اقشار جامعه و ملت ایران به ویژه استان بوشهر و شهرستان گناوه و قشر دانشگاه هی برای حضور در انتخابات یازدهم اسفند دعوت می‌کنم که با حضور حداکثری خود در این انتخابات مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان نظام بزنند.
وی گفت: قطعاً انتقادات سازنده مردم و دلسوزان نظام نیز باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد و مسؤولان باید قدردان این مردم همیشه در صحنه که با با وجود مشکلات در همه عرصه‌ها پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند باشند.
وی با اشاره به برگزاری برنامه تریبون آزاد در این دانشگاه گفت: هدف ما از برگزاری برنامه تریبون آزاد به مناسبت برگزاری انتخابات در این دانشگاه نیز ایجاد فضایی آزاد و توأم با احترام متقابل برای ۲ گروه مخالف و موافق رأی دادن بوده است.
قربانی بیان کرد: با توجه به زمان کوتاهی که تا برگزاری حماسه بزرگ مردم ایران در یازدهم اسفند باقی مانده است هنوز ممکن است برخی از افراد در این زمینه مردد باشند که در این برنامه فضایی کاملاً مسالمت آمیز ایجاد شد تا دیدگاه‌های خود را مطرح کنند و خود مخاطب برداشت کند که آیا رأی ندادن در این مقطع حساس کاری درست یا نادرست است.
نقش مؤثر انتخابات در آینده کشور و مردم
استاد دانشگاه پیام نور گناوه در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه حتماً در انتخابات ۱۱ اسفند شرکت خواهم کرد، اظهار داشت: در انتخابات شرکت می‌کنم چون ایران را دوست دارم و برای سربلندی و افتخار کشورم در میان جهانیان هر قدمی که نیاز باشد بر می‌دارم و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نخواهم کرد.
زهرا شهابی پیرامون اهمیت انتخابات افزود: اساس نظام و حکومت اسلامی در کشور ما بر پایه نظر مردم و جمهوری است و انتخاب تک تک افراد جامعه می‌تواند در سرنوشت کشور مؤثر باشد بنابراین حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات نقش مؤثری در سرنوشت و آینده کشور و مردم دارد.
وی با دعوت از همه مردم برای حضور در انتخابات یازدهم اسفند گفت: از همه ملت غیور ایران اسلامی به ویژه قشر دانشگاهی برای شرکت در انتخابات یازدهم اسفند دعوت می‌کنم که در این حماسه ملی حضور یابند.

تأمین و تضمین امنیت با مشارکت حداکثری در انتخابات
مدیر حوزه علمیه الزهرا (س) گناوه در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حضور و مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات از نکات مهم و اساسی است.
سمیه سادات بهرامی افزود: زمینه فروپاشی بسیاری از کشورها مانند الجزایر یا یوگسلاوی از زمانی آغاز شد که که مشارکت حداکثری در انتخابات را نداشتند و به دنبال آن این کشورها اگر چه از نظر دیگر (اقتصادی، علمی و..) استقلال داشتند ولی وابسته به کشورهای استعمارگر شدند و به دنبال آن امنیت کشور خود را از دست دادند و باعث فروپاشی این کشورها شد پس در نتیجه مشارکت حداکثری در وهله اول در تأمین و تضمین امنیت کشور نقش اساسی دارد.
وی گفت: از موارد دیگر اهمیت انتخابات مشارکت مردم در تعیین آینده و سرنوشت کشور و خود آنها است که باید در این انتخابات شرکت کنند.
بهرامی بیان کرد: از سوی دیگر مشارکت در انتخابات علاوه بر آنکه یک تکلیف دینی محسوب می‌شود، تکلیف سیاسی است که افراد جامعه مکلف به انجام آن هستند و باید نسبت به انجام آن احساس تکلیف و وظیفه کنند.
مدیر حوزه علمیه الزهرا (س) گناوه بیان کرد: جامعه حوزوی و طلاب شهرستان گناوه همه مردم به ویژه مردم شهرستان گناوه را به مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب کاندیدای اصلح دعوت می‌کند و همدوش همه شهروندان و هموطنان در روز یازدهم اسفند پای صندوق‌های رأی حضور می‌یابند.
دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در کشور برگزار می‌شود.
دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۴ حوزه انتخابیه «بوشهر، گناوه و دیلم»، «دشتستان»، «دشتی و تنگستان» و «کنگان، دیر، جم و عسلویه» استان بوشهر برگزار می‌شود که ۴ نماینده وارد مجلس شورای اسلامی خواهند شد که حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.
و همچنین انتخاب یک نماینده برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان بوشهر در روز ۱۱ اسفندماه انجام می‌شود.

کد خبر ۶۰۳۹۹۹۵