وزیر ورزش، رییس کمیته المپیک، کارشناسان و پیشکسوتان، ورزشکاران و روسای فدراسیون ها ضمن مشارکت چشمگیر در انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتظارات خود از نمایندگان آینده خانه ملت را بیان کردند.

گناوه آنلاین؛

به گزارش خبرنگار مهر، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمی دوره انتخابات مجلس خبرگان امروز جمعه ۱۱ اسفند برگزار شد و جامعه ورزش برای نخستین بار پای صندوق اختصاصی در نظر گرفته شده برای آنها در سالن شهید افراسیابی مجموعه ورزشی شهید شیرودی رفتند و رای خود را به صندوق انداختند.
جامعه ورزش پس از مشارکت در رای گیری در اظهار نظرهایی خواسته‌های خود از نمایندگان آینده خانه ملت را مطرح کرد که در همه آنها «ورزش را فراموش نکنید» و «بودجه ورزش را افزایش» دهید وجود داشت.
اظهار نظر مسوولان ورزش و روسای فدراسیون‌ها را پس از مشارکت در رای گیری می‌خوانید:
کیومرث هاشمی: انتظار از مجلس کمک به توسعه ورزش است
کیومرث هاشمی پس از حضور در سالن شهید افراسیابی و مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: هر رای ملت ایران می‌تواند پشتوانه‌ای برای نظام و انقلاب و به نیابت از شهدا باشد که خوشبختانه جامعه ورزش حضوری پرشور و ماندگار در این رای گیری داشته است و تا ساعات پایانی روز هم ادامه خواهد داشت.
کیومرث هاشمی با اشاره به حضور همیشگی و مشارکت جامعه ورزش در انتخابات گذشته تاکید کرد: بعد از گذشت ۴۴ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی جامعه ورزش پررنگ‌تر از دوره‌های گذشته پای صندوق آمده است تا به فرمایشات مقام معظم رهبری برای ساخت ورزش قوی جامه عمل بپوشاند.
وزیر ورزش در مورد انتظاراتی که از نمایندگانی که به مجلس راه پیدا می‌کنند، دارد گفت: نمایندگان مجلس دو وظیفه و رسالت برعهده دارند. یکی قانونگذاری و یکی هم نظارت است. در هر دو بخش انتظار از نمایندگان این است که با تصمیمات و مصوبه‌های خود به توسعه ورزش و پیشرفت این حوزه کمک کنند تا ما بتوانیم شعار ورزش قوی را محقق کنیم.

محمود خسروی وفا: ورزشی‌ها اتفاق خوبی را رقم زدند
رییس کمیته ملی المپیک گفت: اینکه امسال ورزشی‌ها همه در یک محل حضور دارند و رای خود را به صندوق می‌اندازند اتفاق خوبی است که باعث شده آنها با گرمی حضورشان سرمای زمستان را از بین ببرند.
وی با اشاره به شرایطی که کاروان ورزش ایران برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس دارد گفت: امیدوارم در این بازی‌ها با کاروانی قوی حاضر شویم. تاکنون ۱۵ سهمیه برای حضور در این بازی‌ها کسب کرده ایم و پیش بینی می‌کنیم که به ۳۰ سهمیه برسیم.
محمود خسروی وفا ادامه داد: به دلیل اینکه دو رشته والیبال و بسکتبال در این دوره حضور نخواهند داشت طبیعی است که نسبت به دوره گذشته ما از نظر تعداد نفرات کاهش داریم اما شرایط خوبی بر کاروان حاکم است و امیدوارم در مرداد خبرهای خوبی برای مردم ایران داشته باشیم.
مهدی تاج: امیدواریم فراکسیون ورزش مجلس قوی شود
رییس فدراسیون فوتبال پس از حضور در سالن شهید افراسیابی و مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه ورزش استقبال خیلی خوبی کرد. فکر می‌کنم همین جامعه هم از مجلس شورای اسلامی بخواهد تیمی قوی در فراکسیون ورزش درست شود تا به مسایل ورزش به طور جدی رسیدگی شود. تصورم این است بودجه و وقتی که ورزش برای مجلس می‌گذارد خیلی کافی نیست. امیدوارم اتفاقات خوبی در این انتخابات رخ دهد.

نبی: منابع پایدار در توسعه فوتبال موثر است
مهدی محمدنبی با حضور در پای صندوق انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان گفت: وظیفه خودم دانستم که در انتخابات شرکت کنم و یکی از مهم‌ترین وظایف را بر همین اساس می دانم. کمیسیون ورزش مجلس مصوباتی را از گذشته داشته اند که باید حالا بنشینیم و درباره آنها با نفرات منتخب ملت صحبت کنیم.
نایب رییس فدراسیون فوتبال افزود: در بخش حق پخش تلویزیونی بازی‌های فوتبال نیز نقطه نظراتی داریم و قاعدتاً آیندگانی که در این کارگروه‌ها حضور دارند هم نکاتی را در ذهن دارند که باید به جمع بندی برسیم. منابع پایدار در توسعه ورزش کشور به ویژه فوتبال مؤثر است و باید این مسیر طی شود.
ماجدی: شرکت در انتخابات نوعی مطالبه گری است
عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: کار قشنگی است که قرار شد همه جامعه ورزش در یک محل ورزشی پای صندوق‌های رأی بیایند و این نشان دهنده اتحاد این خانواده بزرگ در قلب ملت است.
میرشاد ماجدی ادامه داد: شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف است و حداقلش این است که خودمان می‌دانیم به چه کسی رأی دادیم و می‌توانیم مطالبه‌گری را انجام دهیم به‌ویژه ورزشی‌ها که جایگاه ویژه‌ای دارند.

کاظمی‌پور: جامعه ورزش به وعده خود وفا کرد
معاون بانوان وزارت ورزش نیز پس از انداختن رای خود به صندوق گفت: مردم بازهم حماسه‌آفرینی داشتند. جامعه ورزش به وعده خود وفا کرد و با همه وجود حاضر شد. برای همه جوانان و عزیزانی که برای اقتدار ایران قوی گام می‌بردارند، آرزوی توفیق دارم.
ناظمی: نمایندگان مجلس از ورزش حمایت کنند
رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی گفت: امیدوارم تصویری که از حضور جامعه ورزش در انتخابات به دنیا مخابره می‌شود، یادگاری از حمایت ورزشی‌ها باشد. نمایندگانی که انتخاب می‌شوند واقعاً باید حامی ورزش باشد. ورزش مشکلات زیادی از جمله بودجه کم دارد و انتظار داریم هرکسی انتخاب می‌شود با افزایش بودجه به ورزش ایران کمک کند.

شعبانی‌بهار: نمایندگان آینده حامی ورزش باشند
رییس فدراسیون تیروکمان با بیان اینکه جامعه ورزش مثل همیشه همراه و حامی کشور بوده است گفت: امیدوارم افرادی که انتخاب می‌شوند بتوانند رسالتی را که بر دوش دارند به نحو احسن انجام دهند، دل مردم را شاد و کشوری مستقل و آباد آماده کنند و مردم هم از انتخابی که داشتند، شاد شوند.
اسبقیان: جامعه ورزش مثل همیشه کنار مردم بود
معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: جامعه ورزش مثل همیشه در کنار مردم ایران عهد و پیمان مجدد با شهدای انقلاب و رهبر معظم انقلاب بست. جامعه ورزش، روسای فدراسیون‌ها و قهرمانان و مدال‌آوران کشور در سالن افراسیابی حضور پیدا کردند تا در کنار مردم ایران عهد و پیمان مجدد با شهدای انقلاب و رهبر معظم انقلاب ببندند.

اینچه‌درگاهی: ورزشی‌ها رای گیری را پرانرژی کردند
رییس فدراسیون ژیمناستیک با بیان اینکه از نمایندگان منتخب انتظار حمایت بیشتر از جامعه ورزش را دارد گفت: جامعه ورزش برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مشارکت خوبی داشت و فضای محل رای‌گیری با حضور خانواده ورزش پرانرژی بود.
عزیزپور: امیدوارم مجلس قوی و ورزش‌دوست تشکیل شود
رییس فدراسیون اسکواش نیز بیان کرد: حضور حداکثری خانواده ورزش در یک محل و در فضایی آکنده از صمیمیت اتفاق خجسته‌ای است که انشاءالله نتیجه درخشان آن تشکیل یک مجلس قوی و ورزش‌دوست است.
میراسماعیلی: نمایندگان به فکر خدمت باشند
رییس فدراسیون جودو گفت: این دوره خیلی حساس بود چرا که رهبر عزیزمان از مردم ایران دعوت کردند و تاکید داشتند باتوجه به شرایطی که وجود داشت همه مردم در انتخابات شرکت کنند. در این یکی دو سال اخیر هجمه‌های سنگینی علیه کشورمان بود و امروز همه ما علیه این فشارها واکنش نشان دادیم و پای صندوق‌های رای حاضر شدیم. آرش میراسماعیلی ادامه داد: این حضور نشان می‌دهد همه ما پای رهبری، نظام و کشور هستیم. مردم همیشه پای نظام و رهبر ایستاده‌اند و این وظیفه همه ماست، امیدواریم نفراتی که شعار دادند و توقعاتی را ایجاد کردند در صورت ورود به مجلس به فکر مردم و به دنبال خدمت باشند و تنها خودشان را نبینند.

فروغی: نمایندگان به ورزش بیشتر بها بدهند
عضو تیم ملی تیراندازی ایران و دارنده مدال طلای بازی‌های المپیک توکیو در پاسخ به این پرسش که به عنوان یک قهرمان المپیک از یک نماینده چه درخواستی دارد گفت: تیراندازی متاسفانه با وجود المپیکی بودن در آن جایگاهی که باید باشد قرار نگرفته است. از مسوولان ورزش و نمایندگان مجلس این درخواست را دارم که به ورزش بیشتر بها دهند. تهیه سلاح و مهمات یک مقدار هماهنگی‌های فرافدراسیونی می‌خواهد.

کد خبر ۶۰۴۲۲۱۷