گناوه- فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: اصل عملکرد در فضای بسیجی ایثار، فداکاری و اخلاص، پای کار بودن است و بسیجیان دریایی در دریا آن را اثبات کرده

گناوه آنلاین؛

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حیدر هنریان مجرد شامگاه دوشنبه در همایش بسیجیان دریایی در حسینیه ثارالله گناوه اظهار داشت: ترجمه و مفهوم کلمه بسیج ایثار است و بزرگترین ایثار، نثار جان خویش است مانند بسیجیان شهید و یا ایثار اموال مانند اینکه در شرایطی خاص برای یک ساحل نشین و یا صاحب یک قایق کوچک با همه سختی که متحمل می‌شود، آن را در شرایط لازم با تمام اخلاص در اختیار هم نوعان خود قرار می‌دهد و این موضوع را در صحنه‌ها و بازه‌های مختلف زمانی از شما بسیجیان شاهد بودیم.
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه افزود: کشور ایران یکی از کشورهای استثنایی جهان است و همسایگی و دسترسی به دریاهای آزاد از جمله شرایط استثنایی آن است.
وی گفت: بسیاری از کشورهای دنیا دارایی‌های فراوان دارند ولی در آرزوی دستیابی به ساحل هستند اما به لطف خدا کشور ما در شمال و جنوب دارای سواحل گسترده است و این سواحل زمانی اهمیت می‌یابد که ساحل نشینان فداکار و ایثارگری همانند شما داشته باشد که حفاظت و پاسبانی از ساحل را بدون هیچ ابلاغ رسمی، نسل به نسل انجام داده و حافظ ساحل بوده‌اید.
وی ادامه داد: دریا به عنوان یک موجود زنده و موجودات دریا نیز که منبع رزق و روزی حلال ساحل نشینان هستند همیشه برای ساحل نشینان این خطه قابل احترام بوده‌اند.
وی گفت: یکی از شاخصه خاص و خالص در میان مردمان ساحل نشین و به خصوص بسیجیان دریایی به دست آوردن رزق و روزی حلال در شرایط سخت است که این شاخصه آنها را متمایز می‌کند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه ادامه داد: این سختی در شمال خلیج فارس برای صید و صیادی دوچندان است و رزق و روزی حلال در آخر الزمان یکی از موضوعات سخت است که شما بسیجیان و ساحل نشینان در حال تلاش برای تأمین رزق و روزی حلال برای خود و خانواده و پیشرفت و رونق اقتصادی مملکت و بی نیاز کردن آن از یکی از منابع تغذیه سالم هستید.
سردار هنریان مجرد افزود: ارج نهادن به نهاد مقدس بسیج وظیفه ما است و از اینکه شما دعوت ما را می‌پذیرید و عضو بسیج می‌شوید قابل تقدیر است.
وی ادامه داد: عضو بسیج شدن مانند استخدام در یک شرکت که مطامع دنیوی یا حقوقی داشته باشد نیست، بلکه یک حرکت کاملاً داوطلبانه و ایثارگرانه است و همه شما که پذیرفته‌اید تا عضو بسیج دریایی باشید ایثارگرانه و خالصانه بدون اجبار یا طمع رسیدن به چیزی بوده است.
وی گفت: اصل عملکرد در فضای بسیجی ایثار، فداکاری و اخلاص، پای کار بودن و در جای لازم نجات جان یک انسان تا سر حد جان خود است و در دریا بسیجیان دریایی و صیادان و دریانوردان بارها به این مهم برخورد و آن را اثبات کرده‌اند.
فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه با بیان اینکه همه صحنه‌هایی که نیاز به حضور بسیجان داشته است با فداکاری و ازخودگذشتگی تا پای جان ایستاده‌اند، افزود: تنها چند روز از انتخابات یازدهم اسفند می‌گذرد که در آن بار دیگر حماسه ایجاد شد و حماسه از آن جهت بود که در حالی که تمام دنیا و رسانه‌هایی که تعداد آنها از ۲۰۰ گذشته، بسیج شدند تا کسی پای صندوق‌های رأی حاضر نشود اما با حضور مردم حماسه ایجاد شد.

وی گفت: در کشورهای دنیا اگر بخواهند تعداد رسانه‌های مخالف خود را نام ببرند شاید یک یا ۲ و گاهاً هیچ مخالفی ندارند ولی کشور اسلامی ما به دلیل آنکه اسلام در آن حاکم است و ولی فقیه و نایب برحق امام زمان (عج) شخص اول و رهبر کشور است، ظالمان، مستکبران و جهان خواران با آن دشمنی می‌کنند و با هزینه‌های فراوان تلاش می‌کنند مردم را از دین، انقلاب و ولایت جدا کنند.
سردار هنریان مجرد بیان کرد: در انتخابات ۱۱ اسفند در هر حوزه رأی گیری که حضور می‌یافتیم رأی دهنده‌ها حاضر و پای کار بود.
وی بیان کرد: پیش از آن نیز در راهپیمایی ۲۲ بهمن همه دیدند و تجربه کردند که چه راهپیمایی باشکوهی در شهرها، دیار و روستاها شکل گرفت.
وی بیان کرد: تمام دغدغه دوستداران انقلاب در هر دیار این بود که در این ۲ صحنه مهم سیاسی کشور و انقلاب حضور داشته باشند و این اتفاق نیز افتاد و این مهم محقق شد و بسیجیان به خصوص بسیجیان دریایی در سرخط این نماد حضور بودند.
وی گفت: ما نمادهای فراوانی از حضور بسیجیان دریایی در همایش‌ها، گرامیداشت‌ها، و سایر برنامه‌ها داشته‌ایم و هر کجا نیاز به شرکت این بسیجیان بوده با بذل ایثار شرکت کرده‌اند.
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به بسیجیان دریایی افزود: هر جا انقلاب نیاز داشته یا در حال حاضر نیاز دارد شما ایثارگران بسیجی حضور داشته‌اید و باز هم این اتفاق چه در صحنه‌هایی که جز حوادث یا صحنه‌های مورد نیاز سیاسی کشور باشد انتظار می‌رود و شما خود ایثارگرانه پای نظام و انقلاب هستید.
تجلیل از خانواده سردار شهید محمد جعفر سعیدی (شهید شاخص سال استان بوشهر)، پخش کلیپ، پرسش و پاسخ دریانوردان و صیادان با مسؤولان ادارات مرتبط با امر دریا و دریانوردی از جمله سایر بخش‌های این همایش بود.

کد خبر ۶۰۴۶۴۴۰