گناوه- همایش بسیجیان دریایی با حضور فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه،مسئولان استانی و شهرستانی و جمعی از بسیجیان دریایی در حسینیه ثارالله گناوه برگزار شد.

گناوه آنلاین؛

به گزارش خبرنگار مهر، مسؤول بسیج دریایی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه دو شنبه در این همایش اظهار داشت: امروز یکی دیگر از همایش‌های بسیجیان دریایی در شهرستان گناوه با حضور بسیجیان این شهرستان برگزار می‌شود.
ناو سالار دوم پاسدار غلامرضا یاسی افزود: ار ابتدای دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام برای عبور از آب نیاز به شناور را احساس کردند و حتی بعد از عملیات بدر که نیروی دریایی سپاه تازه تأسیس و شناورها تولید شده بود باز هم نیاز به شناورهای مردمی برای جا به جایی مهمات، آذوقه و غیره بود و در عملیات‌های مختلف از جمله والفجر ۸ این کار انجام شد.
وی گفت: بعد از دوران دفاع مقدس نیز این نیاز احساس می‌شد و از سال ۹۷ به فرمان فرماندهی نیروی دریایی سپاه، سردار تنگسیری، بسیج دریایی تشکیل شد و تا امروز در برنامه‌های مختلفی ایفا نقش کرده است.
وی بیان کرد: در برهه کنونی نیز در برنامه‌های مختلفی از جمله موضع گیری های دریایی، اشراف اطلاعاتی، امداد و نجات‌های دریایی، رژه‌های دریایی، رزمایش‌های درون سازمانی از توانایی‌ها و استعدادهای بسیجیان دریایی بهره برده می‌شود.

مسؤول بسیج دریایی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: همدلی، همراهی و هم افزایی بسیار خوبی بین سازمان‌های متولی امر دریا، شیلات، اداره بندر و دریانوردی، اتحادیه تعاونی‌های صیادی و دریابانی ایجاد شده است و در تلاش هستیم تا خدمات بیشتری را به دریانوردان این خطه ارائه دهیم.
وی گفت: بسیج دریایی از شمال گناوه تا بردخون را پوشش داده است و در حال ارائه خدمات به بسیجیان دریایی و دریانوردان است و در آینده نیز با سازماندهی بهتری این خدمات تداوم خواهد یافت.

سخنرانی سردار حیدر هنریان مجرد، فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه، تجلیل از خانواده سردار شهید محمد جعفر سعیدی (شهید شاخص سال استان بوشهر)، پخش کلیپ، پرسش و پاسخ دریانوردان و صیادان با مسؤولان ادارات مرتبط با امر دریا و دریانوردی از جمله سایر بخش‌های این همایش بود.

کد خبر ۶۰۴۶۴۳۸